det kan inte vara så att det sitter billet hjul på typ förserie/test turbosar i ex hx40 fallet, det kan mao se olika ut från turbo till turbo utan någon större kostnadsskillnad? Dvs de hx40 som har billet hjul kommer ex direkt från scanias testverksamhet?
Någon som vet med säkerhet om det finns Holset HX40 agg med 16 avgas och T3 fläns som inte är delad, dvs ej twinentry. Tacksam för svar så man kan börja leta (:
Någon som vet med säkerhet om det finns Holset HX40 agg med 16 avgas och T3 fläns som inte är delad, dvs ej twinentry. Tacksam för svar så man kan börja leta (:
nej ... har aldrig sett eller hört nått sånt, skulle inte vilja ha ett heller twinentry är där av en orsak på aggregaten
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
cerveza wrote:nej ... har aldrig sett eller hört nått sånt, skulle inte vilja ha ett heller twinentry är där av en orsak på aggregaten
Fasen! Har ett fint grenrör för T3 som jag tänkte använda... Ingen som har något förslag på någon annan turbo i samma storlek som har T3 anslutning. motorn är en 2.8L M20 med portad topp och Z45 tanken är att landa runt 1 bar.
peppe wrote:Ja bygg ett nytt rör och åk puls delat eller så fräser du bort delningen i avgashuset och använder 40in ändå.
Faen, Ja varför var man inte smart nog och köpte ett delat grenrör från början det är frågan. Hur långt in sträcker sig delningen i avgashuset på en hx40? man borde ju tappa lite av turbons effekt.
Jag kanske inte ens ska ha ett HX40 med 16s avgas till min maskin M20B28 portad topp med Z45. kanske lika bra att satsa på större agg direkt i T4 storlek...
peppe wrote:Ja bygg ett nytt rör och åk puls delat eller så fräser du bort delningen i avgashuset och använder 40in ändå.
Faen, Ja varför var man inte smart nog och köpte ett delat grenrör från början det är frågan. Hur långt in sträcker sig delningen i avgashuset på en hx40? man borde ju tappa lite av turbons effekt.
Jag kanske inte ens ska ha ett HX40 med 16s avgas till min maskin M20B28 portad topp med Z45. kanske lika bra att satsa på större agg direkt i T4 storlek...
Nu har jag lite läsning framför mig, ska inte plocka någon monstereffekt, kanske runt 450hk motsv. Har v12 kolvar jag tänkte prova med, dock tror jag att det kommer bli väldigt lågt komp med dem e34 TDSvev och 130mm stakar.