dem använder keronite istället, det är den nya bättre metodenNobbe wrote:1gram är alltid 1gram
Dock vete fan hur man skulle lyckas att smida en impeller.
ang. billet impeller
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
tar ju sjukt lång tid att göra (en!) impeller verkar det ju som.
http://uk.youtube.com/watch?v=RSvgvNyHE ... re=related
http://uk.youtube.com/watch?v=RSvgvNyHE ... re=related
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
E39 523i Vinterpulka
Snekast wrote:tar ju sjukt lång tid att göra (en!) impeller verkar det ju som.
http://uk.youtube.com/watch?v=RSvgvNyHE ... re=related
men det är också sjukt dyrt att gjuta upp enstyck...
Avvah wrote:Lyfter lite,
Någon som vet med säkerhet om det finns Holset HX40 agg med 16 avgas och T3 fläns som inte är delad, dvs ej twinentry. Tacksam för svar så man kan börja leta (:
nej ... har aldrig sett eller hört nått sånt, skulle inte vilja ha ett heller twinentry är där av en orsak på aggregaten
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Fasen! Har ett fint grenrör för T3 som jag tänkte använda... Ingen som har något förslag på någon annan turbo i samma storlek som har T3 anslutning. motorn är en 2.8L M20 med portad topp och Z45 tanken är att landa runt 1 bar.cerveza wrote: nej ... har aldrig sett eller hört nått sånt, skulle inte vilja ha ett heller twinentry är där av en orsak på aggregaten
Eller är det pulssplit grenrör det ända rätta? (:
Fredrik Östman
E39 528 Turbo SFRO
E30M3 S54 Turbo
E39 528 Turbo SFRO
E30M3 S54 Turbo
Faen, Ja varför var man inte smart nog och köpte ett delat grenrör från början det är frågan. Hur långt in sträcker sig delningen i avgashuset på en hx40? man borde ju tappa lite av turbons effekt.peppe wrote:Ja bygg ett nytt rör och åk puls delat eller så fräser du bort delningen i avgashuset och använder 40in ändå.
Jag kanske inte ens ska ha ett HX40 med 16s avgas till min maskin M20B28 portad topp med Z45. kanske lika bra att satsa på större agg direkt i T4 storlek...
Fredrik Östman
E39 528 Turbo SFRO
E30M3 S54 Turbo
E39 528 Turbo SFRO
E30M3 S54 Turbo
lite trådar engående detta:Avvah wrote:Faen, Ja varför var man inte smart nog och köpte ett delat grenrör från början det är frågan. Hur långt in sträcker sig delningen i avgashuset på en hx40? man borde ju tappa lite av turbons effekt.peppe wrote:Ja bygg ett nytt rör och åk puls delat eller så fräser du bort delningen i avgashuset och använder 40in ändå.
Jag kanske inte ens ska ha ett HX40 med 16s avgas till min maskin M20B28 portad topp med Z45. kanske lika bra att satsa på större agg direkt i T4 storlek...
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... =twinentry
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... =twinentry
har du smidda kolvar o stakar o ska plocka ut monstereffekt så ska du ha ett större agg.
kör du med svarvade originalkolvar så duger det gott o väl med en hx40 med 16 hus som ska räcka upp till en 600hk.
The Lower Class