Kim Frederiksen wrote:Om man ska göra det "helt rätt" kan man göra så at man sättar en matar slang i varje ända och returen ( och regulator) i mitten på railen mellan cylinder 3 och 4 ( på en 6 cyl. maskin)
på det sätet skal varje matar slang "bara" leverar till 3 spridare..
Har precis gjort så på min rail, kan lägga in bild i morgon om så önskas!?
Borde det hjälpa nått om man har en extra bränsleingång någonstans jämte original regulator eller på mitten? Så man slipper köra med en extern btr. Det här handlar väl "bara" om att ingen cylinder ska bli utan soppa, så bara det finns tillräckligt med tryck och flöde hela tiden är det ok?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
ja de är ju för att försäkra sig om soppa till cyl6
Går ju att värma lös och flytta orginal fäste för btr till mitten om man vill använda den. (Om plattsen tillåter det på m30 vill säga.)
Såhär ser min m30 rail ut... Btren får plats i mitten. Dvs inget insug eller nåt ivägen där... Men om man har gasspjället som det är orginal så blir det nog pannkaka.
Original regulator får svårt att returnera bränslet på tomgång och låga varv när man ska ha flöde för mkt pulver, därför är det ofta nädvändigt att byta av den anledningen, sen skulle jag aldrig bygga en motor och mata med vanlig gummislang och elda upp bilen.
Hvilken anslutning er det på PPF M20 fuelrailen... tenker da på gjengene i railen..?
skal man bruke "Male -8 AN to Male 3/8 in. NPT" eller "Male -8 AN to Straight Cut Male -8 AN O-Ring" eller noen annen type?
Sitter Banjo -> AN8 på bakre tilkobling nå.. funker det eller er det risk?
Er det noen grunn til at anslutningen som følger med railen er byttet ut fra Banjo til rak kobling? Kan det bli problem med Banjo?
Kanskje bare å la den bli og se glad ut...? Fast, er det motstand i banjo'n så er jo vil jo mätaren ved BTR vise feil..