Nuke fuelrail

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
P3kka
Posts: 685
Joined: 10 Nov 2008, 20:31
Location: Mora
Contact:

Post by P3kka »

Kim Frederiksen wrote:Om man ska göra det "helt rätt" kan man göra så at man sättar en matar slang i varje ända och returen ( och regulator) i mitten på railen mellan cylinder 3 och 4 ( på en 6 cyl. maskin)

på det sätet skal varje matar slang "bara" leverar till 3 spridare..


Har precis gjort så på min rail, kan lägga in bild i morgon om så önskas!?

mvh
Bmw E28 470whp 660wnm

Per Påhls
073-0535725
P3kka@live.se
User avatar
Tjottirotti
Posts: 764
Joined: 23 Jun 2007, 19:59
Location: Göteborg / Karlstad

Post by Tjottirotti »

gör det... har monterat av min och funderar lite på detta
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Nisse977 »

Jag är också nyfiken på det där. Kör dock M20 men har original fuelrail, regulator och bränslerör under bilen.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
User avatar
P3kka
Posts: 685
Joined: 10 Nov 2008, 20:31
Location: Mora
Contact:

Post by P3kka »

M20 Fuelrail

2st 10mm in - 1st 8mm ut till BTR
Image

mvh
Bmw E28 470whp 660wnm

Per Påhls
073-0535725
P3kka@live.se
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Nisse977 »

Nice!

Borde det hjälpa nått om man har en extra bränsleingång någonstans jämte original regulator eller på mitten? Så man slipper köra med en extern btr. Det här handlar väl "bara" om att ingen cylinder ska bli utan soppa, så bara det finns tillräckligt med tryck och flöde hela tiden är det ok?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Grefven

Post by Grefven »

om man är jätteorolig för att originalrailen ska svika så är bara lösningen 1500:- bort. är inte det ganska ok?

en helg mindre med fest och taxi.
eller
en dags övertid.
eller
2 dagars arbete.
eller
ett ha samma jeans nästa månad oxå.


just my 50 cent.
User avatar
Tjottirotti
Posts: 764
Joined: 23 Jun 2007, 19:59
Location: Göteborg / Karlstad

Post by Tjottirotti »

Antar att du syftar på nukerailen! Men på M30 måste man modifiera termostathuset då det inte får plats med nuke!
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
User avatar
P3kka
Posts: 685
Joined: 10 Nov 2008, 20:31
Location: Mora
Contact:

Post by P3kka »

ja de är ju för att försäkra sig om soppa till cyl6
Går ju att värma lös och flytta orginal fäste för btr till mitten om man vill använda den. (Om plattsen tillåter det på m30 vill säga.)
Bmw E28 470whp 660wnm

Per Påhls
073-0535725
P3kka@live.se
User avatar
Tjottirotti
Posts: 764
Joined: 23 Jun 2007, 19:59
Location: Göteborg / Karlstad

Post by Tjottirotti »

Såhär ser min m30 rail ut... Btren får plats i mitten. Dvs inget insug eller nåt ivägen där... Men om man har gasspjället som det är orginal så blir det nog pannkaka.


Image
Image
Image
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
Muxxor
Posts: 389
Joined: 20 Nov 2005, 15:14
Location: Uppsala

Post by Muxxor »

Hur går det på S50 då? är det nödvändigt att byta?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Original regulator får svårt att returnera bränslet på tomgång och låga varv när man ska ha flöde för mkt pulver, därför är det ofta nädvändigt att byta av den anledningen, sen skulle jag aldrig bygga en motor och mata med vanlig gummislang och elda upp bilen.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Muxxor
Posts: 389
Joined: 20 Nov 2005, 15:14
Location: Uppsala

Post by Muxxor »

Att få riktiga anslutningar känns viktigt :)
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Post by Silverboy »

Hvilken anslutning er det på PPF M20 fuelrailen... tenker da på gjengene i railen..?
skal man bruke "Male -8 AN to Male 3/8 in. NPT" eller "Male -8 AN to Straight Cut Male -8 AN O-Ring" eller noen annen type?


Sitter Banjo -> AN8 på bakre tilkobling nå.. funker det eller er det risk?
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Post by RoDe »

gängorna i railen är 3/4 UNF.
The Lower Class
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Post by Silverboy »

ok, takk :)

Får man plass til AN8 90graders swivel hose-end mellom rail og kaross da tro?
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Post by Silverboy »

Er det noen grunn til at anslutningen som følger med railen er byttet ut fra Banjo til rak kobling? Kan det bli problem med Banjo?
Kanskje bare å la den bli og se glad ut...? Fast, er det motstand i banjo'n så er jo vil jo mätaren ved BTR vise feil.. :roll:
Post Reply