Nuke fuelrail
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nuke fuelrail
Vid vilken effekt på m30 bör man byta bort original fuelrailen? E85 är bränslet.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
AN6 brukar raggarna säger räcker till 1200hk sugmotor. Jag kör alltid AN8 eller AN10 matarledning, då vet man att det räcker till.
Original rail har väldigt klen anslutning och det som händer när man flödet inte räcker in är att cylindern närmast regulatorn går snålt och man rasar.
Man kan ju hårdlöda fast en grövre anslutning och ta upp hålet i railen på original om man vill.
Original rail har väldigt klen anslutning och det som händer när man flödet inte räcker in är att cylindern närmast regulatorn går snålt och man rasar.
Man kan ju hårdlöda fast en grövre anslutning och ta upp hålet i railen på original om man vill.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- SebastianV
- Posts: 328
- Joined: 09 Jul 2007, 19:57
- Location: Piteå
på min m20 rail sitter då både in o utgång på samma sida.. då borde det ju bli cylindern längst ifrån btr som får minst, rätta mig om jag har fel?
Sebastian Westman
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
------------------------------------
cut it twice...its still too short
------------------------------------
Bmw E30 325 Turbo -90 -R.I.P-
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
------------------------------------
cut it twice...its still too short
------------------------------------
Bmw E30 325 Turbo -90 -R.I.P-
Storås wrote:SebastianV wrote:på min m20 rail sitter då både in o utgång på samma sida.. då borde det ju bli cylindern längst ifrån btr som får minst, rätta mig om jag har fel?
Dom pratar om M30. Sen är det väl så att såsen som egentilgen ska in till 1ans spridare istället åkerin i regulatorn.
Mvh
Dubbelkollar bara ...
1.Vilken kolv tar stryk i m30 om soppaledningarna är för dåligt
dimensionerade??
- Tjottirotti
- Posts: 764
- Joined: 23 Jun 2007, 19:59
- Location: Göteborg / Karlstad
Bäckis wrote:AN6 brukar raggarna säger räcker till 1200hk sugmotor. Jag kör alltid AN8 eller AN10 matarledning, då vet man att det räcker till.
Original rail har väldigt klen anslutning och det som händer när man flödet inte räcker in är att cylindern närmast regulatorn går snålt och man rasar.
Man kan ju hårdlöda fast en grövre anslutning och ta upp hålet i railen på original om man vill.
Om man löder om så man får en grövre anslutning in i railen så räcker det? Eller borde man flytta på btren så den inte ligger precis över 1a cylindern också? eller vad ska man göra.. vill gärna köra med orginalrail för att slippa pilla med termostathus
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
+46703905533
- Kim Frederiksen
- Posts: 280
- Joined: 21 Nov 2005, 19:41
- Location: Malmö
Om man ska göra det "helt rätt" kan man göra så at man sättar en matar slang i varje ända och returen ( och regulator) i mitten på railen mellan cylinder 3 och 4 ( på en 6 cyl. maskin)
på det sätet skal varje matar slang "bara" leverar till 3 spridare..
på det sätet skal varje matar slang "bara" leverar till 3 spridare..
buy it, turbo it, streetrace it, wreck it, fix it, race it!
------------------------------------------------
Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
------------------------------------------------
Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
- Tjottirotti
- Posts: 764
- Joined: 23 Jun 2007, 19:59
- Location: Göteborg / Karlstad