Nuke fuelrail

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

1800
Posts: 318
Joined: 12 Oct 2006, 15:45
Location: Kiruna

Nuke fuelrail

Post by 1800 »

Vid vilken effekt på m30 bör man byta bort original fuelrailen? E85 är bränslet.
Nobbe

Post by Nobbe »

Beror ju på hur stora pumpar du har samt soppa ledningar.

AN8 räcker ju till bra jäkla mkt mos, om man har tillräkligt med pumpkapacitet, och dimentionen på original fuelrailen är ju inte mindre.
1800
Posts: 318
Joined: 12 Oct 2006, 15:45
Location: Kiruna

Post by 1800 »

= om man trimmar för att få effekt och inte för att det ska vara snyggt så behöver man inte byta.
User avatar
FoX
Posts: 1794
Joined: 03 Dec 2005, 16:48
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by FoX »

jag kör an6 överallt, vad jag vet så ska det räcka till 2400hk innan det blir för litet.

jag tror an6 är 7.6mm in.v
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE

0703252017
Eskilstuna
1800
Posts: 318
Joined: 12 Oct 2006, 15:45
Location: Kiruna

Post by 1800 »

:lol: 2400hk! Hoho! De var inte illa...
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Eller så kör man orig rail och anslutningar och smälter 6:ans kolv :lol:
1800
Posts: 318
Joined: 12 Oct 2006, 15:45
Location: Kiruna

Post by 1800 »

Förklara dig, BMWandreas.
När går gränsen m.m? Och vad är det som gör nukerailen bättre?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

AN6 brukar raggarna säger räcker till 1200hk sugmotor. Jag kör alltid AN8 eller AN10 matarledning, då vet man att det räcker till.

Original rail har väldigt klen anslutning och det som händer när man flödet inte räcker in är att cylindern närmast regulatorn går snålt och man rasar.

Man kan ju hårdlöda fast en grövre anslutning och ta upp hålet i railen på original om man vill.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
1800
Posts: 318
Joined: 12 Oct 2006, 15:45
Location: Kiruna

Post by 1800 »

Tack för ett bra svar.
turbotias
Posts: 45
Joined: 09 Jun 2008, 01:45
Location: Kristianstad

Post by turbotias »

Måste bara inflika lite.. Regulatorn sitter ju vid 1'ans cyl på M30... misstänker att ni menar att man lätt bränner 1'ans cyl och inte 6'ans...
User avatar
SebastianV
Posts: 328
Joined: 09 Jul 2007, 19:57
Location: Piteå

Post by SebastianV »

på min m20 rail sitter då både in o utgång på samma sida.. då borde det ju bli cylindern längst ifrån btr som får minst, rätta mig om jag har fel?
Sebastian Westman
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
------------------------------------

cut it twice...its still too short

------------------------------------
Bmw E30 325 Turbo -90 -R.I.P-
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

SebastianV wrote:på min m20 rail sitter då både in o utgång på samma sida.. då borde det ju bli cylindern längst ifrån btr som får minst, rätta mig om jag har fel?


Dom pratar om M30. Sen är det väl så att såsen som egentilgen ska in till 1ans spridare istället åkerin i regulatorn.

Mvh
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
LT
Posts: 207
Joined: 24 Jul 2007, 09:21
Location: Nässjö

Post by LT »

Storås wrote:
SebastianV wrote:på min m20 rail sitter då både in o utgång på samma sida.. då borde det ju bli cylindern längst ifrån btr som får minst, rätta mig om jag har fel?


Dom pratar om M30. Sen är det väl så att såsen som egentilgen ska in till 1ans spridare istället åkerin i regulatorn.

Mvh


Dubbelkollar bara ...

1.Vilken kolv tar stryk i m30 om soppaledningarna är för dåligt
dimensionerade??
User avatar
Andy_b
Posts: 3855
Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken

Post by Andy_b »

turbotias wrote:Måste bara inflika lite.. Regulatorn sitter ju vid 1'ans cyl på M30... misstänker att ni menar att man lätt bränner 1'ans cyl och inte 6'ans...

gåt det inte rör i bakant fram till btr ... då tar den ju soppan från bakant
pm om det är nått
User avatar
Tjottirotti
Posts: 764
Joined: 23 Jun 2007, 19:59
Location: Göteborg / Karlstad

Post by Tjottirotti »

Bäckis wrote:AN6 brukar raggarna säger räcker till 1200hk sugmotor. Jag kör alltid AN8 eller AN10 matarledning, då vet man att det räcker till.

Original rail har väldigt klen anslutning och det som händer när man flödet inte räcker in är att cylindern närmast regulatorn går snålt och man rasar.

Man kan ju hårdlöda fast en grövre anslutning och ta upp hålet i railen på original om man vill.


Om man löder om så man får en grövre anslutning in i railen så räcker det? Eller borde man flytta på btren så den inte ligger precis över 1a cylindern också? eller vad ska man göra.. vill gärna köra med orginalrail för att slippa pilla med termostathus
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
User avatar
Kim Frederiksen
Posts: 280
Joined: 21 Nov 2005, 19:41
Location: Malmö

Post by Kim Frederiksen »

Om man ska göra det "helt rätt" kan man göra så at man sättar en matar slang i varje ända och returen ( och regulator) i mitten på railen mellan cylinder 3 och 4 ( på en 6 cyl. maskin)

på det sätet skal varje matar slang "bara" leverar till 3 spridare..
buy it, turbo it, streetrace it, wreck it, fix it, race it!
------------------------------------------------

Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
User avatar
Tjottirotti
Posts: 764
Joined: 23 Jun 2007, 19:59
Location: Göteborg / Karlstad

Post by Tjottirotti »

Men är det inte så att btren öppnar när man kör "lugn" körning och sen när man får laddtryck så håller den trycket och då borde man inte smälta kolv? bara en fundering...
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
Post Reply