Sachs 618?

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Anders A-son wrote:
Okej, får man fråga var du fått uppgifterna ifrån? :wink:

/Anders


Ritning från Sachs teknikavdelning.
/Per
a.k.a. Jevlar
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Per Eriksson wrote:
Anders A-son wrote:
Okej, får man fråga var du fått uppgifterna ifrån? :wink:

/Anders


Ritning från Sachs teknikavdelning.



Det sjuka är att en gån g har jag kört med Sachs egen lamell, och det är enda gången jag fått en 618 att tappa greppet. Vad beror det på tro? Någon som ritat fel när dom tillverkade den?? :)
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

bmwpatrik wrote:M20 svänghjulet är ju plant orginal?


Njaee... inte riktigt!
Det är faktist en nivåskilnad på 0,5 mm mellan lamellytan och planet som tryckplattan skruvas mot.
Anders A-son
Posts: 9
Joined: 10 Jan 2006, 05:23

Post by Anders A-son »

Det sjuka är att en gån g har jag kört med Sachs egen lamell, och det är enda gången jag fått en 618 att tappa greppet. Vad beror det på tro? Någon som ritat fel när dom tillverkade den??


Hur tjock var den lamellen då? Är den tjockare än vad ni brukar åka med, så får man ju lägre lamelltryck förmodligen, med samma spec på svänghjul då. Annars verkar det ju konstigt. Om du inte hade mkt mos dvs.

Lamellen ska vara 9mm enligt Sachs, men det verkar inte vara så noga. Tror alla utom Sachs egen sinter ligger på ca 8,5mm, och vi har kört med 700+Nm utan minsta problem med den set uppen.


Okej, när ni kör den setupen, menar du då med ett Helt plant svänghjul?

/Anders
Post Reply