Sachs 618?

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Propan
Posts: 91
Joined: 20 Nov 2005, 17:52

Sachs 618?

Post by Propan »

Hei,det står at den tåler 700nm+ med Zinter lamell.
Er dette en forsterket trykkplate eller er den en standard?
Hva er den evt standard til?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Förstärkt
Propan
Posts: 91
Joined: 20 Nov 2005, 17:52

Post by Propan »

Å jævlar det va kjappt...

Hva er gjort med den?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Det är Sachs Racing tryckplatta.
Propan
Posts: 91
Joined: 20 Nov 2005, 17:52

Post by Propan »

Hmm ok.
Takk.
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Har ni den hemma?
Kan ni skicka imorron?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

kan skicka imorn
Anders A-son
Posts: 9
Joined: 10 Jan 2006, 05:23

Post by Anders A-son »

Ställer min fråga här istället för att starta en ny tråd. Hoppas det går bra.

Har en -618 tryckplatta från ppf!

Har ett helt plant svänghjul å ska köra med en lamell som är 8mm tjock. Jag vill veta om jag behöver "bricka" ut tryckplattan eller om jag ska svarva på hjulet vid plattans infästning?

Eller om jag omformulerar mig...

Helt plant svänghjul, hur tjock ska lamellen då vara för att få rätt lamelltryck?

Ni hajar nog vad jag menar...

/Anders
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Vi brukar köra helt plant svänghjul.
Kan mäta imorn hur tjock en sinterlamell är, om inte nån här har en liggandes och kan mäta?
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

när lamellen är 9,6mm så kan det vara plant.
med din 8mm lamell ska du ha slitytan 1.6 mm högre.
/Per
a.k.a. Jevlar
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Mer detaljerad info skulle sitta fint :)
Ska sätta min 618 på plant svänghjul
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
Kero
Posts: 306
Joined: 20 Nov 2005, 23:53
Location: Stockholm

Post by Kero »

Amplify wrote:Mer detaljerad info skulle sitta fint :)
Ska sätta min 618 på plant svänghjul


Med original lamell att tillägga om det spelar någon roll.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Alltså 618 plattan passar rakt på orig M20 svänghjul. Det behöver inte moddas.
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Nä det förstod jag också. Men om det är plant istället för så som det ser ut original (svänghjul) så blir trycket lägre som jag förstår det?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

M20 svänghjulet är ju plant orginal?
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Anders A-son
Posts: 9
Joined: 10 Jan 2006, 05:23

Post by Anders A-son »

när lamellen är 9,6mm så kan det vara plant.
med din 8mm lamell ska du ha slitytan 1.6 mm högre.


Okej, får man fråga var du fått uppgifterna ifrån? :wink:

Jag åker volvo, så jag har ingen koll på hur M20 svänghjul ser ut tyvärr.

Förra säsongen åkte jag med 618 å sinter och provade både att ha slitytan 1,5mm högre och att ha det helt plant, båda sätten funkade utmärkt med lite drygt 550 nm. Detta med 8mm lamell då.

Men nu ska man ju förhoppningsvis få ut lite mer mos i maskin, å vill gärna veta vad som är rätt och riktigt, så man utnyttjar plattans hela kapacitet.

/Anders
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Lamellen ska vara 9mm enligt Sachs, men det verkar inte vara så noga. Tror alla utom Sachs egen sinter ligger på ca 8,5mm, och vi har kört med 700+Nm utan minsta problem med den set uppen.
Post Reply