Ritning från Sachs teknikavdelning.Anders A-son wrote:
Okej, får man fråga var du fått uppgifterna ifrån?![]()
/Anders
Sachs 618?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Per Eriksson wrote:Ritning från Sachs teknikavdelning.Anders A-son wrote:
Okej, får man fråga var du fått uppgifterna ifrån?![]()
/Anders
Det sjuka är att en gån g har jag kört med Sachs egen lamell, och det är enda gången jag fått en 618 att tappa greppet. Vad beror det på tro? Någon som ritat fel när dom tillverkade den??

-
- Posts: 9
- Joined: 10 Jan 2006, 05:23
Hur tjock var den lamellen då? Är den tjockare än vad ni brukar åka med, så får man ju lägre lamelltryck förmodligen, med samma spec på svänghjul då. Annars verkar det ju konstigt. Om du inte hade mkt mos dvs.Det sjuka är att en gån g har jag kört med Sachs egen lamell, och det är enda gången jag fått en 618 att tappa greppet. Vad beror det på tro? Någon som ritat fel när dom tillverkade den??
Okej, när ni kör den setupen, menar du då med ett Helt plant svänghjul?Lamellen ska vara 9mm enligt Sachs, men det verkar inte vara så noga. Tror alla utom Sachs egen sinter ligger på ca 8,5mm, och vi har kört med 700+Nm utan minsta problem med den set uppen.
/Anders