Projekt: Bmw 1602 Turbo -1975 .HWK.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

egnesund

Post by egnesund »

-->
Last edited by egnesund on 26 Feb 2008, 09:02, edited 2 times in total.
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
egnesund

Post by egnesund »

Erneland wrote:Mycket trevligt!

Svart är ju så brutalt!

Min 02:a blir nog blodröd men jag har inte bestämt mig ännu :roll:

Lycka till! :wink:

jag såg bilder på din och det ser ju så sjukt bra ut! riktigt stiligt byggt!

tjejen har ju också en 02:a som hon funderar på att lacka i en typ candyröd med massa metallic :D

dom går ju att få så fruktansvärt cleana!

tackar och lycka till du med :D
Aros Auto AB
egnesund

Post by egnesund »

robert wrote:lät inte som den gick på alla burkar på filmen, hur stod tädningen eg?

haha nä det gjorde den inte heller :lol: , det där var ju första vändan och då stod tändningen på 30grader förtändning och jag hade ett AFR värde på 29.9 :lol:

nu är den mera finställd mot när filmen gjordes men nu är det något knas i maskinen.. mätte upp ett HC värde på 230HC efter ca 30 sekunder i kylvattnet :?

så nu ska den isär och kollas vad som har hänt.. men det lutar åt att jag sätter i en annan org 1.8L snurra och bygger en ny fin till nästa sommar utan tid/penga press...

vad kör du med för tändning på din vid tomg respektive last?
Aros Auto AB
Erneland

Post by Erneland »

:D

Har inte övertygat min tjej om att 02:or är coola att köra runt i... hon kör en Opel Vetra istället :oops: (iofs OPC med 280 hk.. men ändå).

Det är en hel del mer att göra på min 02:a men jag har lite hopp om att få ut den i sommar.

Lutar åt att den blir blodröd eller halvmörkt grå till färgen. Candy är ju vackert! Får bli solid färg på min dock. Lättare att bättra på osv.

Mvh M
egnesund

Post by egnesund »

Erneland wrote::D

Har inte övertygat min tjej om att 02:or är coola att köra runt i... hon kör en Opel Vetra istället :oops: (iofs OPC med 280 hk.. men ändå).

Det är en hel del mer att göra på min 02:a men jag har lite hopp om att få ut den i sommar.

Lutar åt att den blir blodröd eller halvmörkt grå till färgen. Candy är ju vackert! Får bli solid färg på min dock. Lättare att bättra på osv.

Mvh M

haha du får väl försöka lite mera.. du vet lyckas man få ut tjejen i garaget och skruva med dig.. då får man inga samtal och frågan när man kommer hem haha :lol:

vart i sverige håller du hus?
Aros Auto AB
Erneland

Post by Erneland »

Hej egnesund. Insåg att jag inte har svarat på detta inlägget... bättre sent än aldrig. :lol:

Bor i Löddeköpinge men är på väg att börja veckopendla till Oslo ... så man kan väl säga att jag kommer att bo i grannlandet.. 8)
egnesund

Post by egnesund »

nu har det blivit ändrade planer...

http://www.autopower.se/powerborsen/bmw.asp?id=76134
Aros Auto AB
Post Reply