Projekt: Bmw 1602 Turbo -1975 .HWK.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Erneland wrote:Mycket trevligt!
Svart är ju så brutalt!
Min 02:a blir nog blodröd men jag har inte bestämt mig ännu
Lycka till!
jag såg bilder på din och det ser ju så sjukt bra ut! riktigt stiligt byggt!
tjejen har ju också en 02:a som hon funderar på att lacka i en typ candyröd med massa metallic
dom går ju att få så fruktansvärt cleana!
tackar och lycka till du med
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
Aros Auto AB
robert wrote:lät inte som den gick på alla burkar på filmen, hur stod tädningen eg?
haha nä det gjorde den inte heller , det där var ju första vändan och då stod tändningen på 30grader förtändning och jag hade ett AFR värde på 29.9
nu är den mera finställd mot när filmen gjordes men nu är det något knas i maskinen.. mätte upp ett HC värde på 230HC efter ca 30 sekunder i kylvattnet
så nu ska den isär och kollas vad som har hänt.. men det lutar åt att jag sätter i en annan org 1.8L snurra och bygger en ny fin till nästa sommar utan tid/penga press...
vad kör du med för tändning på din vid tomg respektive last?
Aros Auto AB
Aros Auto AB
Har inte övertygat min tjej om att 02:or är coola att köra runt i... hon kör en Opel Vetra istället (iofs OPC med 280 hk.. men ändå).
Det är en hel del mer att göra på min 02:a men jag har lite hopp om att få ut den i sommar.
Lutar åt att den blir blodröd eller halvmörkt grå till färgen. Candy är ju vackert! Får bli solid färg på min dock. Lättare att bättra på osv.
Mvh M
Erneland wrote::D
Har inte övertygat min tjej om att 02:or är coola att köra runt i... hon kör en Opel Vetra istället (iofs OPC med 280 hk.. men ändå).
Det är en hel del mer att göra på min 02:a men jag har lite hopp om att få ut den i sommar.
Lutar åt att den blir blodröd eller halvmörkt grå till färgen. Candy är ju vackert! Får bli solid färg på min dock. Lättare att bättra på osv.
Mvh M
haha du får väl försöka lite mera.. du vet lyckas man få ut tjejen i garaget och skruva med dig.. då får man inga samtal och frågan när man kommer hem haha
vart i sverige håller du hus?
Aros Auto AB
Aros Auto AB