Bänkkörningar - LISTA.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Biltyp: Nissan 200SX -95
Motortyp: SR20DET 2L 4cyl
Modifieringar:
Eagle stakar, JE, Iveco IC, HKS Pinnar, Cometics packning,ACL Calico Coatade lager, ARP, 618 platta med 4 puckad sinter, PPF Dump, HKS Gate, Mirat, 80mm spjäll med Custom plenum, 740cc,
Motorstyrning: Haltech E8
Turbo/Kompressor: Turbonetics 60-1 StageV kullagrat
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: Hos F-racing / På veven
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 492 @ 6400 rpm
Vridmoment: 557 @ 6000 rpm
Motortyp: SR20DET 2L 4cyl
Modifieringar:
Eagle stakar, JE, Iveco IC, HKS Pinnar, Cometics packning,ACL Calico Coatade lager, ARP, 618 platta med 4 puckad sinter, PPF Dump, HKS Gate, Mirat, 80mm spjäll med Custom plenum, 740cc,
Motorstyrning: Haltech E8
Turbo/Kompressor: Turbonetics 60-1 StageV kullagrat
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: Hos F-racing / På veven
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 492 @ 6400 rpm
Vridmoment: 557 @ 6000 rpm
BMW 528 Touring -98 ///M
BMW 523 Touring -01 Barnvagn, Härlig fru,Hund
BMW 325 Touring -90 M50B25,sc61 1.8bar,Vems
Adde Söderström Johannishus 0768802286
KöökeN RacinG!
Creds till
Fritte Sandkvist
Piltan
Dan gyldmark
BMW 523 Touring -01 Barnvagn, Härlig fru,Hund
BMW 325 Touring -90 M50B25,sc61 1.8bar,Vems
Adde Söderström Johannishus 0768802286
KöökeN RacinG!
Creds till
Fritte Sandkvist
Piltan
Dan gyldmark
Andra bromsningen i år efter byte av kolvar å stakar
Biltyp: Volvo 242 -75
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 2926cc, CP kolvar 86mm, Eagel stakar, 2.8L vev 84slag, Vassare kamaxlar, Portad topp, ARP, Pyramidringad toppackning, Annat insug, 1600cc spridare, 3.5" avgasrör
Motorstyrning: Autronic SM4, VAG Spolar
Turbo: Holset HX55
Laddtryck: 1.7-1.5 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen / ca i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 775 / 865 @ 7500 rpm
Vridmoment: 845 / 938 @ 6500 rpm
Biltyp: Volvo 242 -75
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 2926cc, CP kolvar 86mm, Eagel stakar, 2.8L vev 84slag, Vassare kamaxlar, Portad topp, ARP, Pyramidringad toppackning, Annat insug, 1600cc spridare, 3.5" avgasrör
Motorstyrning: Autronic SM4, VAG Spolar
Turbo: Holset HX55
Laddtryck: 1.7-1.5 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen / ca i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 775 / 865 @ 7500 rpm
Vridmoment: 845 / 938 @ 6500 rpm
Bromsningen med nya setupen:
Biltyp: BMW M3 E30 -88
Motortyp: S14B23
Modifieringar:
CP kolvar, Verdistakar, balanserad Evo vev, pyramidringat block, PPF kammar, PPF vetilfjäderkit med CrMo retainers, PPF 60mm wg, PPF 50mm dump, PPF plenum, PPF grenrör, 1600cc spridare, resta kanaler med matchportade S14 spjällhus, PPF oversize raceventiler, radiesäten av FPP mm.
Motorstyrning: Autronic SM4 med MSD6A fördelartändning
Turbo/Kompressor: Garrett GT4088
Laddtryck: 2,1 bar
Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 757 @ 7000 rpm
Vridmoment: 884 @ 5800 rpm
Med 1,75 bar 730 på hjulen.
Biltyp: BMW M3 E30 -88
Motortyp: S14B23
Modifieringar:
CP kolvar, Verdistakar, balanserad Evo vev, pyramidringat block, PPF kammar, PPF vetilfjäderkit med CrMo retainers, PPF 60mm wg, PPF 50mm dump, PPF plenum, PPF grenrör, 1600cc spridare, resta kanaler med matchportade S14 spjällhus, PPF oversize raceventiler, radiesäten av FPP mm.
Motorstyrning: Autronic SM4 med MSD6A fördelartändning
Turbo/Kompressor: Garrett GT4088
Laddtryck: 2,1 bar
Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 757 @ 7000 rpm
Vridmoment: 884 @ 5800 rpm
Med 1,75 bar 730 på hjulen.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: Bänk körningar - LISTA
Biltyp: BMW E30 320i-86
Motortyp: s14b23
Modifieringar:smidde CP stempler, 8,5:1comp,MLS pakning, Tial 38mm WG, PPF grenrør, stor intrecooler, Coustum alu innsug, 688ccl dyser,BMW motorsport justerbare kamdrev
Motorstyrning: Megasquirt
Turbo/Kompressor: PrecisionSC61 turbo
Laddtryck: 1,35 bar
Mätställe/typ: Auto Kvikk,Oslo / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 480 @ 6900 rpm, på 95 V-power
Vridmoment: 480 @ 6800 rpm
Motortyp: s14b23
Modifieringar:smidde CP stempler, 8,5:1comp,MLS pakning, Tial 38mm WG, PPF grenrør, stor intrecooler, Coustum alu innsug, 688ccl dyser,BMW motorsport justerbare kamdrev
Motorstyrning: Megasquirt
Turbo/Kompressor: PrecisionSC61 turbo
Laddtryck: 1,35 bar
Mätställe/typ: Auto Kvikk,Oslo / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 480 @ 6900 rpm, på 95 V-power
Vridmoment: 480 @ 6800 rpm
-Drive hard-...you'r not leaving this life alive!
GoldPearl_e30
GoldPearl_e30
- Hells racing
- Posts: 192
- Joined: 19 Dec 2007, 19:45
- Location: Ludvika
Senaste bromsningen.
Biltyp: Audi s2 coupe -95.
Motortyp: ABY 2,2l
Modifieringar: Balanserad underdel med verdi stakar, viktade org kolvar (smidda), rikt planad topp, mira frästa säten, portad, retrainers i alu med 1mm högre inspännings tryck, jonus kammar 11,3 lyft / 285 durration, ställbara kamdrev på insug/avgas, ståldrev på veven, Peter G grenrör, Furans insug (byggt på org stomme) ska bytas ut mot ett med trattar, Tial wg 44mm, Tial dump 50mm, 3" tryckrör i tunnväggat rostfritt av Peter G, Racecooling intercooler 300x600x75.
Motorstyrning: Autronic sm4, inkopplat och mappat av Ärtan.
Bränslesystem: 35l fuelcell i alu, 2x044, nuke y-kors, alu ledningar tryck/retur under bilen 11mm invändigt, Nuke btr, spec fuelrail, 1000cc spridare, samtliga slangar (soppa, olja, vatten) är stålomspunna med EARLS kopplingar av DSG butiken.
Turbo: Garrett GT35/82RR.
Laddtryck: 2,5bar (peak).
Mätställe: PPF såklart.
Effekt: 570hk@714nm på hjulen:)
Motortyp: ABY 2,2l
Modifieringar: Balanserad underdel med verdi stakar, viktade org kolvar (smidda), rikt planad topp, mira frästa säten, portad, retrainers i alu med 1mm högre inspännings tryck, jonus kammar 11,3 lyft / 285 durration, ställbara kamdrev på insug/avgas, ståldrev på veven, Peter G grenrör, Furans insug (byggt på org stomme) ska bytas ut mot ett med trattar, Tial wg 44mm, Tial dump 50mm, 3" tryckrör i tunnväggat rostfritt av Peter G, Racecooling intercooler 300x600x75.
Motorstyrning: Autronic sm4, inkopplat och mappat av Ärtan.
Bränslesystem: 35l fuelcell i alu, 2x044, nuke y-kors, alu ledningar tryck/retur under bilen 11mm invändigt, Nuke btr, spec fuelrail, 1000cc spridare, samtliga slangar (soppa, olja, vatten) är stålomspunna med EARLS kopplingar av DSG butiken.
Turbo: Garrett GT35/82RR.
Laddtryck: 2,5bar (peak).
Mätställe: PPF såklart.
Effekt: 570hk@714nm på hjulen:)
Bästa tid 402m: 9,88s@236km/h. Med full inredning och full förare. AUDIN SÅLD !!!!
S14 B23
Smidda 94mm je kolvar, verdistakar. Enem/schrick 284/276 kammar. pyramidringat. Standard ventilfjädrar
Hem snickrat grenrör. Original insug och topp.
Precision SC61 turbo, tial 44mm wg, ppf 50mm dump.
DTA e48 sprut med inbyggd tändning
2x walbro 255 pumpar. 1680 spridare.
Bromsad hos PPF: 444hk(6800rpm)/ 547nm (4850rpm) på 1,25 bar
501hk(6800rpm)/581nm (5800rpm) på 1,85bar. (Troligtvis ventilflyt och dålig effekt pga det eller taskig ic utformning)
Smidda 94mm je kolvar, verdistakar. Enem/schrick 284/276 kammar. pyramidringat. Standard ventilfjädrar
Hem snickrat grenrör. Original insug och topp.
Precision SC61 turbo, tial 44mm wg, ppf 50mm dump.
DTA e48 sprut med inbyggd tändning
2x walbro 255 pumpar. 1680 spridare.
Bromsad hos PPF: 444hk(6800rpm)/ 547nm (4850rpm) på 1,25 bar
501hk(6800rpm)/581nm (5800rpm) på 1,85bar. (Troligtvis ventilflyt och dålig effekt pga det eller taskig ic utformning)
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Biltyp: Saab 900 -95
Motortyp: B234
Modifieringar:
JE kolvar90,5mm, Verdistakar, balanserad vev med lättat alu/stål sv-hjul, skärringat block, Enem 276/10,4 kammar med hårdare v-fjädrar, Tial 44mm wg, PPF 50mm dump, org plenum, PPF grenrör, 1600cc spridare, Bäckis-portad topp med radiesäten och org ventiler, E85 i tanken mm.
Motorstyrning: Nira i3+ och Saab Tändkasett
Turbo/Kompressor: Garrett GT3582 0.86ar
Laddtryck: 1.85 bar
Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på framhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 583 @ 6800 rpm
Vridmoment: 636 @ 6300 rpm
Med varvstopp på 7800 så det kanske finns lite mera att hämta i vår
Motortyp: B234
Modifieringar:
JE kolvar90,5mm, Verdistakar, balanserad vev med lättat alu/stål sv-hjul, skärringat block, Enem 276/10,4 kammar med hårdare v-fjädrar, Tial 44mm wg, PPF 50mm dump, org plenum, PPF grenrör, 1600cc spridare, Bäckis-portad topp med radiesäten och org ventiler, E85 i tanken mm.
Motorstyrning: Nira i3+ och Saab Tändkasett
Turbo/Kompressor: Garrett GT3582 0.86ar
Laddtryck: 1.85 bar
Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på framhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 583 @ 6800 rpm
Vridmoment: 636 @ 6300 rpm
Med varvstopp på 7800 så det kanske finns lite mera att hämta i vår
Biltyp: BMW 325 E36
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 1600cc spridare, pt67bb snurra, egen tillverkat insug, rosskolvar, spm stakar, mls packning med arp, stödgördel, 2.8 vev.
Motorstyrning: Autronic SM4, msd spolar.
Turbo: pt67bb
Laddtryck: 1.5 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen / ca i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 532 / 587 @ 7000 rpm
Vridmoment: 670 / 737 @ 6500 rpm
http://www.garaget.org/video/yjyl7ducbyiv
http://www.garaget.org/?car=23573
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 1600cc spridare, pt67bb snurra, egen tillverkat insug, rosskolvar, spm stakar, mls packning med arp, stödgördel, 2.8 vev.
Motorstyrning: Autronic SM4, msd spolar.
Turbo: pt67bb
Laddtryck: 1.5 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen / ca i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 532 / 587 @ 7000 rpm
Vridmoment: 670 / 737 @ 6500 rpm
http://www.garaget.org/video/yjyl7ducbyiv
http://www.garaget.org/?car=23573
biltyp:bmw e36 cupè
motor: s50b32
moiferingar: kolvar stakar.. mirafrästa säten. andra fjädrar, annars orginal top
sprut: Autronick sm4a
turbo:pt76
ladd:1,8 bar (turbo bottnad)
mätställe:ppf mappad av ärtan
hästar 865 på hjulen
vrid 900 på hjulen
http://www.garaget.org/?car=76120
motor: s50b32
moiferingar: kolvar stakar.. mirafrästa säten. andra fjädrar, annars orginal top
sprut: Autronick sm4a
turbo:pt76
ladd:1,8 bar (turbo bottnad)
mätställe:ppf mappad av ärtan
hästar 865 på hjulen
vrid 900 på hjulen
http://www.garaget.org/?car=76120
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
- Bin_Larsson
- Posts: 86
- Joined: 26 Nov 2005, 16:45
- Location: Kalix
Biltyp: BMW 325 e30 http://www.garaget.org/?car=35464
Motortyp: M20B25
Modifieringar:gt42scaniaintercooler,ppf grenrör,dubbla 50mm wg,630cc siemens spridare,portad topp,50mm ppfdump
z45 turbokam,o-ringat block
Motorstyrning: Autronic SMC
Turbo: Gt42
Laddtryck: 1.27 bar
Mätställe/typ: Motornord
---------------------------------------------------------------
422.6 hk@6616 rpm på driven =464hk i motorn
490.5 nm@5405 rpm på driven =539nm i motorn
räknat på 10%drivlineförlust
Motortyp: M20B25
Modifieringar:gt42scaniaintercooler,ppf grenrör,dubbla 50mm wg,630cc siemens spridare,portad topp,50mm ppfdump
z45 turbokam,o-ringat block
Motorstyrning: Autronic SMC
Turbo: Gt42
Laddtryck: 1.27 bar
Mätställe/typ: Motornord
---------------------------------------------------------------
422.6 hk@6616 rpm på driven =464hk i motorn
490.5 nm@5405 rpm på driven =539nm i motorn
räknat på 10%drivlineförlust
Biltyp: Volvo 940 Turbo
Motortyp: B230FT
Modifieringar: 16V huvud
Motorstyrning: Autronic SM4, VAG-Spolar.
Turbo: Precision SC3231
Laddtryck: 2 bar peak, 1.8 stabilt
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 465
Vridmoment: 603
Motortyp: B230FT
Modifieringar: 16V huvud
Motorstyrning: Autronic SM4, VAG-Spolar.
Turbo: Precision SC3231
Laddtryck: 2 bar peak, 1.8 stabilt
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 465
Vridmoment: 603
Last edited by Storås on 21 Apr 2009, 21:43, edited 5 times in total.
Biltyp: Bmw e30 touring
Motortyp: M50B25
Modifieringar: smidd 2.8 med extra allt
Motorstyrning: Vipec V44, VAG-Spolar.
Turbo: GT4294R
Laddtryck: 2,7 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen
Hästkrafter: 900,8whp @ 6400 rpm
Vridmoment: 1038wnm @ 5900 rpm
Motortyp: M50B25
Modifieringar: smidd 2.8 med extra allt
Motorstyrning: Vipec V44, VAG-Spolar.
Turbo: GT4294R
Laddtryck: 2,7 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen
Hästkrafter: 900,8whp @ 6400 rpm
Vridmoment: 1038wnm @ 5900 rpm
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Biltyp:Nissan Skyline r32 GT-R
Motortyp: Rb30
Modifieringar:Rb30 block mad Rb26 portad topp STOR HKS snurra
Motorstyrning: AEM
Turbo/Kompressor: HKS
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 504 @ 1 bar
612 @ 1,5 bar
Vridmoment: 704nm @ 1,5bar
Motortyp: Rb30
Modifieringar:Rb30 block mad Rb26 portad topp STOR HKS snurra
Motorstyrning: AEM
Turbo/Kompressor: HKS
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 504 @ 1 bar
612 @ 1,5 bar
Vridmoment: 704nm @ 1,5bar
pm om det är nått
Lika bra att lägga in min skit ochså
Biltyp: E30 touring
Motortyp: M20B25
Modifieringar: 2,7 liters, Lite lagom topp
Motorstyrning: Autronic SM4, MSD-7AL tändning med blaster spole
Turbo: Dubbla td04-15T
Laddtryck: 1 bar
Mätställe PPF På bakhjulen
Hästkrafter: 310hk @ 6500 rpm
Vridmoment: 440nm @ 3700 rpm
Mer ska det bli senare i sommar med lite annan setup
Biltyp: E30 touring
Motortyp: M20B25
Modifieringar: 2,7 liters, Lite lagom topp
Motorstyrning: Autronic SM4, MSD-7AL tändning med blaster spole
Turbo: Dubbla td04-15T
Laddtryck: 1 bar
Mätställe PPF På bakhjulen
Hästkrafter: 310hk @ 6500 rpm
Vridmoment: 440nm @ 3700 rpm
Mer ska det bli senare i sommar med lite annan setup
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;