Bänkkörningar - LISTA.

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
B00ST
Posts: 599
Joined: 20 Nov 2005, 14:02
Location: Blekinge

Post by B00ST »

Biltyp: Nissan 200SX -95
Motortyp: SR20DET 2L 4cyl
Modifieringar:
Eagle stakar, JE, Iveco IC, HKS Pinnar, Cometics packning,ACL Calico Coatade lager, ARP, 618 platta med 4 puckad sinter, PPF Dump, HKS Gate, Mirat, 80mm spjäll med Custom plenum, 740cc,
Motorstyrning: Haltech E8
Turbo/Kompressor: Turbonetics 60-1 StageV kullagrat
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: Hos F-racing / På veven
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 492 @ 6400 rpm
Vridmoment: 557 @ 6000 rpm
BMW 528 Touring -98 ///M
BMW 523 Touring -01 Barnvagn, Härlig fru,Hund
BMW 325 Touring -90 M50B25,sc61 1.8bar,Vems
Adde Söderström Johannishus 0768802286
KöökeN RacinG!
Creds till
Fritte Sandkvist
Piltan
Dan gyldmark
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Andra bromsningen i år efter byte av kolvar å stakar
Biltyp: Volvo 242 -75
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 2926cc, CP kolvar 86mm, Eagel stakar, 2.8L vev 84slag, Vassare kamaxlar, Portad topp, ARP, Pyramidringad toppackning, Annat insug, 1600cc spridare, 3.5" avgasrör
Motorstyrning: Autronic SM4, VAG Spolar
Turbo: Holset HX55
Laddtryck: 1.7-1.5 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen / ca i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 775 / 865 @ 7500 rpm
Vridmoment: 845 / 938 @ 6500 rpm
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Bromsningen med nya setupen:

Biltyp: BMW M3 E30 -88

Motortyp: S14B23

Modifieringar:

CP kolvar, Verdistakar, balanserad Evo vev, pyramidringat block, PPF kammar, PPF vetilfjäderkit med CrMo retainers, PPF 60mm wg, PPF 50mm dump, PPF plenum, PPF grenrör, 1600cc spridare, resta kanaler med matchportade S14 spjällhus, PPF oversize raceventiler, radiesäten av FPP mm.

Motorstyrning: Autronic SM4 med MSD6A fördelartändning

Turbo/Kompressor: Garrett GT4088

Laddtryck: 2,1 bar

Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 757 @ 7000 rpm
Vridmoment: 884 @ 5800 rpm


Med 1,75 bar 730 på hjulen.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
netsraK38
Posts: 24
Joined: 15 Nov 2007, 08:48
Location: Elverum, Norway

Re: Bänk körningar - LISTA

Post by netsraK38 »

Biltyp: BMW E30 320i-86

Motortyp: s14b23

Modifieringar:smidde CP stempler, 8,5:1comp,MLS pakning, Tial 38mm WG, PPF grenrør, stor intrecooler, Coustum alu innsug, 688ccl dyser,BMW motorsport justerbare kamdrev

Motorstyrning: Megasquirt

Turbo/Kompressor: PrecisionSC61 turbo

Laddtryck: 1,35 bar

Mätställe/typ: Auto Kvikk,Oslo / på bakhjulen

---------------------------------------------------------------

Hästkrafter: 480 @ 6900 rpm, på 95 V-power
Vridmoment: 480 @ 6800 rpm
-Drive hard-...you'r not leaving this life alive!
GoldPearl_e30
User avatar
Hells racing
Posts: 192
Joined: 19 Dec 2007, 19:45
Location: Ludvika

Senaste bromsningen.

Post by Hells racing »

Biltyp: Audi s2 coupe -95.

Motortyp: ABY 2,2l

Modifieringar: Balanserad underdel med verdi stakar, viktade org kolvar (smidda), rikt planad topp, mira frästa säten, portad, retrainers i alu med 1mm högre inspännings tryck, jonus kammar 11,3 lyft / 285 durration, ställbara kamdrev på insug/avgas, ståldrev på veven, Peter G grenrör, Furans insug (byggt på org stomme) ska bytas ut mot ett med trattar, Tial wg 44mm, Tial dump 50mm, 3" tryckrör i tunnväggat rostfritt av Peter G, Racecooling intercooler 300x600x75.

Motorstyrning: Autronic sm4, inkopplat och mappat av Ärtan.

Bränslesystem: 35l fuelcell i alu, 2x044, nuke y-kors, alu ledningar tryck/retur under bilen 11mm invändigt, Nuke btr, spec fuelrail, 1000cc spridare, samtliga slangar (soppa, olja, vatten) är stålomspunna med EARLS kopplingar av DSG butiken.

Turbo: Garrett GT35/82RR.

Laddtryck: 2,5bar (peak).

Mätställe: PPF såklart.

Effekt: 570hk@714nm på hjulen:)
Bästa tid 402m: 9,88s@236km/h. Med full inredning och full förare. AUDIN SÅLD !!!!
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

S14 B23

Smidda 94mm je kolvar, verdistakar. Enem/schrick 284/276 kammar. pyramidringat. Standard ventilfjädrar :(
Hem snickrat grenrör. Original insug och topp.

Precision SC61 turbo, tial 44mm wg, ppf 50mm dump.

DTA e48 sprut med inbyggd tändning

2x walbro 255 pumpar. 1680 spridare.

Bromsad hos PPF: 444hk(6800rpm)/ 547nm (4850rpm) på 1,25 bar
501hk(6800rpm)/581nm (5800rpm) på 1,85bar. (Troligtvis ventilflyt och dålig effekt pga det eller taskig ic utformning)
JohanH
Posts: 213
Joined: 28 Jun 2008, 10:34

Post by JohanH »

Biltyp: Saab 900 -95

Motortyp: B234

Modifieringar:

JE kolvar90,5mm, Verdistakar, balanserad vev med lättat alu/stål sv-hjul, skärringat block, Enem 276/10,4 kammar med hårdare v-fjädrar, Tial 44mm wg, PPF 50mm dump, org plenum, PPF grenrör, 1600cc spridare, Bäckis-portad topp med radiesäten och org ventiler, E85 i tanken mm.

Motorstyrning: Nira i3+ och Saab Tändkasett

Turbo/Kompressor: Garrett GT3582 0.86ar

Laddtryck: 1.85 bar

Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på framhjulen :wink:
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 583 @ 6800 rpm
Vridmoment: 636 @ 6300 rpm


Med varvstopp på 7800 så det kanske finns lite mera att hämta i vår :D
zeemax
Posts: 25
Joined: 18 Apr 2006, 20:58
Location: växjö
Contact:

Post by zeemax »

Biltyp: BMW 325 E36
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 1600cc spridare, pt67bb snurra, egen tillverkat insug, rosskolvar, spm stakar, mls packning med arp, stödgördel, 2.8 vev.
Motorstyrning: Autronic SM4, msd spolar.
Turbo: pt67bb
Laddtryck: 1.5 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen / ca i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 532 / 587 @ 7000 rpm
Vridmoment: 670 / 737 @ 6500 rpm

http://www.garaget.org/video/yjyl7ducbyiv

http://www.garaget.org/?car=23573
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

biltyp:bmw e36 cupè
motor: s50b32
moiferingar: kolvar stakar.. mirafrästa säten. andra fjädrar, annars orginal top
sprut: Autronick sm4a
turbo:pt76
ladd:1,8 bar (turbo bottnad)
mätställe:ppf mappad av ärtan
hästar 865 på hjulen
vrid 900 på hjulen


http://www.garaget.org/?car=76120
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Släng upp en "PPF TOP 10" vettja! :)

1. Donald Dumpventil - Bmw M3 Tyyrbo - 1326Whp
2. Willy Wastegate - Saab Sonette - 1290Whp
3. Etc etc...
User avatar
immy
Posts: 1054
Joined: 10 Dec 2006, 23:43
Location: Järvsö

Post by immy »

Biltyp: Bmw 325 e36
Motortyp: m50b28
Modifieringar: Jo lite grann
Motorstyrning: Autronic
Turbo/Kompressor: volvopenta
Laddtryck: 1,8 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 653 @ 7000 rpm
Vridmoment: 765 @ 5500 rpm
User avatar
Bin_Larsson
Posts: 86
Joined: 26 Nov 2005, 16:45
Location: Kalix

Post by Bin_Larsson »

Biltyp: BMW 325 e30 http://www.garaget.org/?car=35464
Motortyp: M20B25
Modifieringar:gt42scaniaintercooler,ppf grenrör,dubbla 50mm wg,630cc siemens spridare,portad topp,50mm ppfdump
z45 turbokam,o-ringat block
Motorstyrning: Autronic SMC
Turbo: Gt42
Laddtryck: 1.27 bar
Mätställe/typ: Motornord
---------------------------------------------------------------
422.6 hk@6616 rpm på driven =464hk i motorn
490.5 nm@5405 rpm på driven =539nm i motorn

räknat på 10%drivlineförlust
User avatar
kimmit
Posts: 392
Joined: 06 Sep 2006, 10:07
Location: 0047-90414171
Contact:

Post by kimmit »

Biltyp: Audi S2
Motortyp: 3B 2.5L
Modifieringar:Wiseco stempler,KSR Råder,1000cc spridare,KSR kammer,stål trykkere,hardere ventil fjærer,mls pakning
Motorstyrning: Autronic SM4
Turbo: T66
Laddtryck: 1.85 bar
Mätställe/typ: Autokvikk

hp 733hk i motor
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

Biltyp: Volvo 940 Turbo
Motortyp: B230FT
Modifieringar: 16V huvud
Motorstyrning: Autronic SM4, VAG-Spolar.
Turbo: Precision SC3231
Laddtryck: 2 bar peak, 1.8 stabilt
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 465
Vridmoment: 603
Last edited by Storås on 21 Apr 2009, 21:43, edited 5 times in total.
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Biltyp: Bmw e30 touring
Motortyp: M50B25
Modifieringar: smidd 2.8 med extra allt
Motorstyrning: Vipec V44, VAG-Spolar.
Turbo: GT4294R
Laddtryck: 2,7 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen

Hästkrafter: 900,8whp @ 6400 rpm
Vridmoment: 1038wnm @ 5900 rpm
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Andy_b
Posts: 3855
Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken

Post by Andy_b »

Biltyp:Nissan Skyline r32 GT-R
Motortyp: Rb30
Modifieringar:Rb30 block mad Rb26 portad topp STOR HKS snurra
Motorstyrning: AEM
Turbo/Kompressor: HKS
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 504 @ 1 bar
612 @ 1,5 bar
Vridmoment: 704nm @ 1,5bar
pm om det är nått
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Lika bra att lägga in min skit ochså :)

Biltyp: E30 touring
Motortyp: M20B25
Modifieringar: 2,7 liters, Lite lagom topp
Motorstyrning: Autronic SM4, MSD-7AL tändning med blaster spole
Turbo: Dubbla td04-15T
Laddtryck: 1 bar
Mätställe PPF På bakhjulen


Hästkrafter: 310hk @ 6500 rpm
Vridmoment: 440nm @ 3700 rpm

Mer ska det bli senare i sommar med lite annan setup :)
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply