micra m30b35, SÅLD :)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

knotan

Re: Nissan micra uppstart sista sidan

Post by knotan »

tog ur diffen och det verkar vara 3.54 som satt redan tyvär.. fanken,
då lär det ju knappt va lönt å byta till en 3.30, måste bli 3.15 för den skla bli tillräckligt långa växlar på :?

hade besök i garaget ikväll föresten som spanade in bygget å önskade mej till mantorp, såklart man ska dit va :thumbright:

Image
madmange

Post by madmange »

http://www.projekteffekt.nu/media/?p=525" onclick="window.open(this.href);return false; :twisted:
knotan

Post by knotan »

har vart ute å kört en del mer .
trixxat lite smådetaljer såsom målat dörrsidor å handtag mm svart som tidigare vart gråa sen orginal (mera smutsgrå än ljusgråa efter bruksbilsåka med smutsiga arbetskläder)

vart mycket bra efter lite renröginr å svartmålning...

har tagit bilen en vända inne i stan nu opå kvällen sen till affärn och handla och nu står den parkerad hemma å ska ha den till å från jobbet ett tag för å avverka lite mil å hitta eventuella fel, sen även efterdra chassiebultar osv innan gatebil...

riktigt trevlig å tyst inne i kupen oom än dock det blir ganska varmt bakifrån när fläktarna slår igång. verkar som om hela bagaget blir "trycksatt" av fläktarna iom för litet hål i bakluckan så det flåsar rätt bra uppåt hatthylan förbi tätningslisterna tom... lär få hålborra en del mer kan jag konstatera redan nu...

det possitiva är att trots det vart ganska varmt idag så håller den tempen bra utan el-vatten-pump som matar fram vatten till motorn. har ca 60-65 grader temp på vatten innan motorn , 90 efter motorn , 80 grader oljetemp i tråget...
dock tar det låång tid att få upp både vattentemp och oljetemp minst 15 minuters lugnare körning...

kardanen funkar iallafall bra, har inte haft några som helst bekymmer trots att jag inte byggt om bärarmarna ännu, har fått hem uniballs, men lär inte ha tid att bygga om innan gatebil som det ser ut nu :(
ska försöka få till en bra kardanring innnan dess bara så får det funka...
knotan

Post by knotan »

fick biljetter och inbjudan att köra i gatebil extreme klassen på mantorp och rudskogen,
vetefan om jag känner att micran är tillräckligt extrem, eller framförallt utprovad tillräckligt, ang rudskogen är det ju bromsning av micran i örebro lördagen så vi får se hur det blir,

skulle såklart vara kul, men känner att jag helst skulle testat den lite på bana innan
_bmwe28_

Post by _bmwe28_ »

Grymt J*vla bygge =) =) 10 solar av 5 möjliga :lol: :D
knotan

Post by knotan »

testat lite toppfart.

en sak är säker, bromsarna måste ses över,. sitter std belägg fram och biltema bak :doh:
har bytt till redstuffbelägg bak som jag hade låg i reserv till 360in, fram vet jag inte vad jag ska sätta dit...
lär byta huvudcylindern med då den har för dålig rörelsereserv bottnade efter 2-3 inbromsningar från 200+ :roll:

siktar iallafall på å köra i gatebil under extremklassen på mantorp, även om ekonomin är körd i botten för tillfället.. måste ha tag på däck å bromsar å en uppsättning fälgar till som sagt

http://www.youtube.com/watch?v=3LZnec1kl6M" onclick="window.open(this.href);return false;
cerveza

Post by cerveza »

Hoppas du får till ekonomin så du får kört lite, det är du väl värd.
Ser ut att gå riktigt bra på filmen :)
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
knotan

Post by knotan »

topplockshaveri är ett faktum, bulten till kamkejdan i topen har inte blivit dragen ordentligt så den har trillat dän vilket ledde till haveri på både en massa ventiler och vipparmar, tack för det :(

ser JÄVLIGT mörkt ut för mantorp just nu, speciellt som det även är annat kvar som måste hinnas innan dess...

beställer en ny toppackning imorrnbitti å ska ringa runt å leta delar,
så länge som säten ser ut att ha klarat sej och kolvarna inte är skrot så kanske den går att rädda, men om säten/styrningar eller kolvar är skrot så finns ingen chans att hinna innan mantorp
knotan

Re: micra m30b35, gatebil nästa

Post by knotan »

allt klart för morgondagen, :D
Blöjan

Post by Blöjan »

knotan wrote:allt klart för morgondagen, :D

Jävligt snabbt jobbat! :D GOOD JOB! Såg all info nu annars hade jag sponsrat med delar mot en åktur :P
Image
-073-7266 822-

325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
Bolero

micra m30b35, gatebil nästa

Post by Bolero »

Såg jävligt nervös ut idag! Måste vara grymt svårt att hålla den med så kort hjulbas. Riktigt fett bygge iaf!!
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
knotan

Post by knotan »

körde drygt 40 varv på mantorp under gårdagen,

Funkade rätt ok trots kassa däck. inga jättesnabba varvtider direkt och lyckades snurra ett par ggr då man inte hann med å parrera sladdar utan servo :x
men i öävrigt funkade bilen riktigt bra, men servo är ett måste om det ska gå å köra fort, det vågade jag inte nu, slog aldrig fullgasen mer än på startåmål samt på långa rakan.

i kurvorna måste man ta det jävligt piano med gasen, för mycket gas så får man sladd, och släpper man gasen för mycket så låser motorbromsen upp hjulet å resultaet är ett fett kasst :roll:

avslutade dagen med att få ett tickande om troligen ett vevlager så lär lyfta ur motorn imorrn å inspektera..
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

du har ju jävligt kort hjulbas också vilket gör att det är sjukt svårt å hinna med å parera

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
knotan

Post by knotan »

satte i nya lager idag igen å kollade å lagerspelet va inget fel på.. måste vart nått skit i oljan eller om jag helt enkelt klantat så pass å satt dit överfallet fel :?

nu går den iallafall tyst å fint igen, slängde i vanlig delsyntet 10w40 å köpte ut ny castrol 10w60 å två oljefilter, hade dän oljekyl å alla slangar å diskade rent allt med varmvatten osv . tvättade ur tråg å blocket så gott det gick med bräkelen och tryckluft å trasor mm,...

lär köra en liten stund bara sen byta till rätt olja å nytt filter, sen borde motorn vara ren å fin :thumbright:

ska passa på å byta till lite hpårdare stift, å sen öka dwelltiden lite å mappa upp den för mer laddtryck, har fortsatt med spacers så nästa vecka borde jag kunna mopntera slicksen inför bromsning och rudskogen, :thumbright:

var även förbi tony på AGs å lånade med mej en opel astra servopump som får ersätta volvov50 pumpen jag aldrig fick att fnka... måste pressa nya slang med då så blir väll inget förns nästa vecka med den tyvär...
kadettcp

Post by kadettcp »

takk for sist :) og takk for hjelpen på mantorp

kommer du til rudskogen med bilen?
Geir Atle Nordlunde
(+47) 97748454
Opel Ascona B 2,5 BMW turbo 652hk og 826nm på hjul
Opel Kadett B RALLYE 2,5 cih 230hk
Cheva Pick up 6,2 turbo
knotan

Post by knotan »

ja jag kommer åka upp lördag kväll. ska bromsa bilen här i sverige lördag förmiddag sen åker jag raka vägen upp om bilen överlever bromsningen, så kör söndagen :D
knotan

Post by knotan »

Image
Post Reply