micra m30b35, SÅLD :)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
micra m30b35, SÅLD :)
har inte blivit av att lägga upp en projektråd här men iom det är en bmw med turbo så klart jag måste göra det lr???
var först innne på å SFRO besikta, men insåg rätt snart att det bara är att läggga ner då jag skulle behöva vikta upp den till nästan dubbla vikten ens för att få regga den med ett par hektos laddtryck
så det blir bara en leksak detta. ska aldrig köra strippen, möjligen lite bana å drifting, en svöäng på gatan blir det kanske med.... den som lever får se....
självklart blir det vipec i kärran sen
kylare bak å massa sånt skit kommer...
planen är å få den testkörd under sensommaren , men har ett par andra bilar å leka med så är ingen stress för å bli klar till våren helller.
aaa så här fin var bilen (och golvet i garget) i höstas, tyvär va varken bilen eller det nymålade golvet i bra skick så värst länge
var först innne på å SFRO besikta, men insåg rätt snart att det bara är att läggga ner då jag skulle behöva vikta upp den till nästan dubbla vikten ens för att få regga den med ett par hektos laddtryck
så det blir bara en leksak detta. ska aldrig köra strippen, möjligen lite bana å drifting, en svöäng på gatan blir det kanske med.... den som lever får se....
självklart blir det vipec i kärran sen
kylare bak å massa sånt skit kommer...
planen är å få den testkörd under sensommaren , men har ett par andra bilar å leka med så är ingen stress för å bli klar till våren helller.
aaa så här fin var bilen (och golvet i garget) i höstas, tyvär va varken bilen eller det nymålade golvet i bra skick så värst länge
Last edited by knotan on 10 Jul 2011, 20:58, edited 5 times in total.
efter några dagar va det så här.
bara börja staga upp lite då. fick dock ändra en hel del under resans gång när planerna ändrades tilll å från.
bakaxelvalet iom bilen är tänkt å kunna gå brett va ganska enkelt...
en volvo 240 axel med std et på 15" å 4/100 blir rätt lagom bredd för micrans baksärmar desutom, blir å köra svetsat eller kanske nån torsindiff om man råkar snubbla över en tillr ätt pris.
bygge av främmre länkarmar.
använder spindlar och bromsar samt cilovers till golf GTI för å kunna använda 13" hjul, har en kontackt som kommer hjälpa mej oprdna fram riktigt bra däck i 13" sen vill man ju inte försöra orignalutseendet. gatdäck blir dock 15" för å få lite mer däck å svänga med.
styrväxel å styservo vart lagom bredd och längd med en volvo 740 växel.
fick modifiera lite och korta mellanstyrlederna lite för å slippa bumpsteer.
men det blev bra tillslut.
motorn även "ikastad" nu.
man kommer sitta rätt långt bak, typ där baksätet var orignal
har alltid velat ha en Z3a men detta blir ju nästan samma stuk
bara börja staga upp lite då. fick dock ändra en hel del under resans gång när planerna ändrades tilll å från.
bakaxelvalet iom bilen är tänkt å kunna gå brett va ganska enkelt...
en volvo 240 axel med std et på 15" å 4/100 blir rätt lagom bredd för micrans baksärmar desutom, blir å köra svetsat eller kanske nån torsindiff om man råkar snubbla över en tillr ätt pris.
bygge av främmre länkarmar.
använder spindlar och bromsar samt cilovers till golf GTI för å kunna använda 13" hjul, har en kontackt som kommer hjälpa mej oprdna fram riktigt bra däck i 13" sen vill man ju inte försöra orignalutseendet. gatdäck blir dock 15" för å få lite mer däck å svänga med.
styrväxel å styservo vart lagom bredd och längd med en volvo 740 växel.
fick modifiera lite och korta mellanstyrlederna lite för å slippa bumpsteer.
men det blev bra tillslut.
motorn även "ikastad" nu.
man kommer sitta rätt långt bak, typ där baksätet var orignal
har alltid velat ha en Z3a men detta blir ju nästan samma stuk
rattstång och pedalställ nästan klart.
lär det behövas sprängskydd i kardantunnel tro
grenröret blev nästan klart idag, turbon är en hx55a med 19 avgashus.
40mm wg.
golvet är tänkt å bli helt slätt sen av flera anledningar så avgaset måste upp i golvet så mycket det går...
passageraren får nog varmt om bollarna sen med
lär det behövas sprängskydd i kardantunnel tro
grenröret blev nästan klart idag, turbon är en hx55a med 19 avgashus.
40mm wg.
golvet är tänkt å bli helt slätt sen av flera anledningar så avgaset måste upp i golvet så mycket det går...
passageraren får nog varmt om bollarna sen med
- Ondketchup
- Posts: 478
- Joined: 16 Sep 2006, 18:15
- Location: Gnosjö
Hur grymt som helt
/Johan
/Johan
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lindgrennkpg
- Posts: 1040
- Joined: 07 Jan 2009, 04:26
- Location: Norrköping :)
- m_ellisson
- Posts: 1296
- Joined: 03 Aug 2008, 17:43
- Location: kalmar
- Contact:
Helrätt & riktigt ballt projekt!
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
kan bara hålla med
320 2,5 24v Kic-88
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;