Alex`s Bmw E30 Turbo *700hk/786nm whp* Film sidan 7
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Jodå lär röra sig ganska fint i en liten e30..
Spara den där kurvan så har vi lite olika att jämföra med sen när jag rullar upp..
Hur mycket laddade ni föresten??
Spara den där kurvan så har vi lite olika att jämföra med sen när jag rullar upp..
Hur mycket laddade ni föresten??
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
- KDR RACING
- Posts: 78
- Joined: 08 Aug 2006, 15:44
KDR RACING wrote:M3JONAS wrote:Tysken wrote:M3JONAS wrote:E85 såklart?!
Effekten räcker nog till, frågan är om Aleex vågar gasa fullt!?
hihi de behöver du nog inte oroa dig för.. alex håller nog ner plattan tills han åker av om de så behövs, han vet inte bättre. eller hur alex
Det har du nog helt rätt i, hehe
Nu kommer lite bilder från dagen, filmer får ni senare.
Fick ta bort IMG taggarna då bilderna blev så stora, ni får trycka på länkarna istället.
Vi börjar med en bild på ekipaget utanför enköping, vi ska tanka och alex börjar tydligen bli nervös för han stoppar jet-kortet i papperskorgen när han ska tanka
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01456.jpg
Här får vi tjuva upp oss på plankor då alpinafronten är så jävla låg
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01457.jpg
Ärtan börjar göra det han gör bäst...
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01458.jpg
Och alex tittar nyfiket på
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01459.jpg
Sen hittade vi ett oljeläckage som visade sig komma från oljetryckslangen till turbon... var tydligen fel diemension på packningen PPF grabbarna hade en i rätt storlek hemma som tur var, vi satte även på lite loctite för säkerhets skull (visst ser alex nöjd ut?)
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01460.jpg
Efter det så började motorn misstända och ett stiftbyte var ett faktum
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01461.jpg
när motorn väl fick gnista som den behövde så kom vi fram till att kammarna inte stog riktigt som dom skulle för att orka dra så långt som vi ville, men efter att ha ställt om dom 2ggr kom ärtan fram till att det var "bög kammar" som satt i men vi fick till det så bra det gick tillslut
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01462.jpg
Och vi avslutar med en bild på hela snurran
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01463.jpg
Filmer kommer senare och alex lägger väl upp en bild på kurvan också tror jag.
Fick ta bort IMG taggarna då bilderna blev så stora, ni får trycka på länkarna istället.
Vi börjar med en bild på ekipaget utanför enköping, vi ska tanka och alex börjar tydligen bli nervös för han stoppar jet-kortet i papperskorgen när han ska tanka
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01456.jpg
Här får vi tjuva upp oss på plankor då alpinafronten är så jävla låg
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01457.jpg
Ärtan börjar göra det han gör bäst...
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01458.jpg
Och alex tittar nyfiket på
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01459.jpg
Sen hittade vi ett oljeläckage som visade sig komma från oljetryckslangen till turbon... var tydligen fel diemension på packningen PPF grabbarna hade en i rätt storlek hemma som tur var, vi satte även på lite loctite för säkerhets skull (visst ser alex nöjd ut?)
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01460.jpg
Efter det så började motorn misstända och ett stiftbyte var ett faktum
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01461.jpg
när motorn väl fick gnista som den behövde så kom vi fram till att kammarna inte stog riktigt som dom skulle för att orka dra så långt som vi ville, men efter att ha ställt om dom 2ggr kom ärtan fram till att det var "bög kammar" som satt i men vi fick till det så bra det gick tillslut
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01462.jpg
Och vi avslutar med en bild på hela snurran
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01463.jpg
Filmer kommer senare och alex lägger väl upp en bild på kurvan också tror jag.
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
JimmyA wrote:när motorn väl fick gnista som den behövde så kom vi fram till att kammarna inte stog riktigt som dom skulle för att orka dra så långt som vi ville, men efter att ha ställt om dom 2ggr kom ärtan fram till att det var "bög kammar" som satt i men vi fick till det så bra det gick tillslut
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01462.jpg
haha,, fy fan va jag garvade när jag läste detta... Grattis till effekten
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Kurvan ser ju riktigt fin ut, gött med moos!!!
Vart är den sega spoolen någonstans? Ser ut att vara rätt bra med ladd redan vid 4500 rpm med tanke på det vridet!
Eller låste ni upp motorn där innan ni släppte den? På det viset spoola upp turbon?
Kan man inte köra svep från tex 1500rpm, sedan släppa lös den med 700rpm/sek eller vad ni nu kör för svep. Då blir det lite mer likt dom förhållandena man har på gatan.
Fullt från botten, ganska segt spool.
Vart är den sega spoolen någonstans? Ser ut att vara rätt bra med ladd redan vid 4500 rpm med tanke på det vridet!
Eller låste ni upp motorn där innan ni släppte den? På det viset spoola upp turbon?
Kan man inte köra svep från tex 1500rpm, sedan släppa lös den med 700rpm/sek eller vad ni nu kör för svep. Då blir det lite mer likt dom förhållandena man har på gatan.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta