Alex`s Bmw E30 Turbo *700hk/786nm whp* Film sidan 7
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Alex`s Bmw E30 Turbo *700hk/786nm whp* Film sidan 7
Nu är de kanske dags att jag lägger ut mitt lilla projekt då. Hur de blev så här är en lång historia
Motor: M50
Bottendelen:
Strokad till 2.8 L
Blocket o-ringas,deckas, borras mm.
Allt i botten ska balanseras
Nya lager o packningar
Smidda kolvar
Smidda stakar
Arp bultar till toppen och ramlager
Race kamkedjor
Toppen:
Mirafräsas och portas
Raceventiler
Raceventilfjädrar med titanretainers
Modell arga kammar
Grenrör i rostfritt
Turbo,största HX50:in (68mm in)
WG 60 mm
Dumpventil 50 mm
Intercooler 60*30*75
535 vattenkylare med 16" spalfläkt,
Autronic sm4
VAG spolar
1600 cc spridare
Nuke fuelrail
Aeromotive BTR
Dubbla 044:a pumpar o 40 l fuelcell,som ska mata bilen med E85
Drivlina:
ZF låda från M3, undra hur länge den håller
328 kardan
Kardan ring
Diffklump utv: 3.25
Lättat svänghjul med 618 tryckplatta med 4 puck sinter
Nya powerflex bussningar i fram och bakvagn
Inredning:
2 st sparco stolar
Skyddsbur
Lite mätare o sånt
4 punktsbälte
Målsättningen med denna bil och motor är väl att man vill brommsa 800+ hk och förhoppningvis åka en 9:a
Det är säkert mycket annat som jag har glömt
Motor: M50
Bottendelen:
Strokad till 2.8 L
Blocket o-ringas,deckas, borras mm.
Allt i botten ska balanseras
Nya lager o packningar
Smidda kolvar
Smidda stakar
Arp bultar till toppen och ramlager
Race kamkedjor
Toppen:
Mirafräsas och portas
Raceventiler
Raceventilfjädrar med titanretainers
Modell arga kammar
Grenrör i rostfritt
Turbo,största HX50:in (68mm in)
WG 60 mm
Dumpventil 50 mm
Intercooler 60*30*75
535 vattenkylare med 16" spalfläkt,
Autronic sm4
VAG spolar
1600 cc spridare
Nuke fuelrail
Aeromotive BTR
Dubbla 044:a pumpar o 40 l fuelcell,som ska mata bilen med E85
Drivlina:
ZF låda från M3, undra hur länge den håller
328 kardan
Kardan ring
Diffklump utv: 3.25
Lättat svänghjul med 618 tryckplatta med 4 puck sinter
Nya powerflex bussningar i fram och bakvagn
Inredning:
2 st sparco stolar
Skyddsbur
Lite mätare o sånt
4 punktsbälte
Målsättningen med denna bil och motor är väl att man vill brommsa 800+ hk och förhoppningvis åka en 9:a
Det är säkert mycket annat som jag har glömt
Last edited by Aleex on 24 Mar 2008, 13:19, edited 5 times in total.
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
haha, släpper du infon nu? Det här har jag jag listat ut för LÄNGE sen..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
bmw_fredde wrote:alex lär ju få ladda över 2 bar för å komma över 800 håller verkligen oringning för så mycket?
Ärtan har sagt att 700 svänghjuls hästar är max.
Går det inte att o-ringa topp och block? Borde hålla för mycket mer?
Eller blir det inte tätt om man kör 0,3mm uppstick i både topp och block?
de där finns det delade meningar om hur mycke som hälst,jag personligen delar inte samma mening,de finns raggare som har åkt sedan moses skenade runt i shorts med o-ringat och hur mycke pulver som hälst,så varför skulle det inte hålla nu?? de visar sej säkert om ja har fel
mvh
mvh
Last edited by HULTA on 13 Jan 2008, 17:07, edited 1 time in total.
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
Japp, blocket är oringat.. Om de inte håller så får jag lösa problemet då.
Men jag vet inte om man kan jämföra m20 och m50 när de gäller oringning. Men på min m20 har jag laddat över 2 bar utan problem. Men de visar sig.
Jag tror att de räcker vid 2 bar för att få 800 hk. Jag menar de finns några på forumet som brommsat sina m50 motorer ca 760 hk på blf 98. Vid 1.6 bar eller nått sånt.
Jag kommer att köra på E85.
men de blir nog effekt så de räcker för mig.
Men jag vet inte om man kan jämföra m20 och m50 när de gäller oringning. Men på min m20 har jag laddat över 2 bar utan problem. Men de visar sig.
Jag tror att de räcker vid 2 bar för att få 800 hk. Jag menar de finns några på forumet som brommsat sina m50 motorer ca 760 hk på blf 98. Vid 1.6 bar eller nått sånt.
Jag kommer att köra på E85.
men de blir nog effekt så de räcker för mig.