Fear This wrote:grattis alex! 700 på hjulen borgar för snabba tider på strippen
däremot vettefaan om du inte har mer mos än din bakvagn gillar
hare fett så hörs vi
Ja det är nog för mkt för min drivlina,vi får se.
Men jag vill att de ska bli torrt så jag kan prova
Nu kommer lite bilder från dagen, filmer får ni senare.
Fick ta bort IMG taggarna då bilderna blev så stora, ni får trycka på länkarna istället.
Vi börjar med en bild på ekipaget utanför enköping, vi ska tanka och alex börjar tydligen bli nervös för han stoppar jet-kortet i papperskorgen när han ska tanka http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01456.jpg
Sen hittade vi ett oljeläckage som visade sig komma från oljetryckslangen till turbon... var tydligen fel diemension på packningen PPF grabbarna hade en i rätt storlek hemma som tur var, vi satte även på lite loctite för säkerhets skull (visst ser alex nöjd ut?) http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01460.jpg
när motorn väl fick gnista som den behövde så kom vi fram till att kammarna inte stog riktigt som dom skulle för att orka dra så långt som vi ville, men efter att ha ställt om dom 2ggr kom ärtan fram till att det var "bög kammar" som satt i men vi fick till det så bra det gick tillslut http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01462.jpg
Amplify wrote:Härligt med lite dokumentation men man börjar ju undra om inte JimmyA har parkinsson?
skakiga bilder eller? få skylla på att jag inte fick sömn förrän 35 timmar, jobbade natten innan vi åkte, sen kom vi hem kl 20 och åkte direkt till jobbet å jobbade en natt till
JimmyA wrote:
när motorn väl fick gnista som den behövde så kom vi fram till att kammarna inte stog riktigt som dom skulle för att orka dra så långt som vi ville, men efter att ha ställt om dom 2ggr kom ärtan fram till att det var "bög kammar" som satt i men vi fick till det så bra det gick tillslut http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01462.jpg
haha,, fy fan va jag garvade när jag läste detta... Grattis till effekten
Vart är den sega spoolen någonstans? Ser ut att vara rätt bra med ladd redan vid 4500 rpm med tanke på det vridet!
Eller låste ni upp motorn där innan ni släppte den? På det viset spoola upp turbon?
Kan man inte köra svep från tex 1500rpm, sedan släppa lös den med 700rpm/sek eller vad ni nu kör för svep. Då blir det lite mer likt dom förhållandena man har på gatan.
Jo på denna kurva är den låst i 2 sek, det är för att höra spikningar bättre.
Det motsvarar om man ligger på 5:an och mosar, och då vill man inte att det spikar
Skulle du köra svep från 1500 så flyttas spool upp minst 1000 rpm.
Jag har nog nån graf kvar när jag börjar utan ladd också.