Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 30 Aug 2007, 10:48
Låter helt underbart
Själv håller jag på att bygga 745ia motor i m535i
Lycka till!
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 30 Aug 2007, 15:00
Pimplaren wrote: Låter helt underbart
Själv håller jag på att bygga 745ia motor i m535i
Lycka till!
Jasså skoj
Blir dock inte mkt kvar av min som är 745 efter detta
Du ska inte köpa min topp då? , modifierade förbränningsrum , ny planad med catcams 284grader, justerbart kamdrev och nya vippor etc.
PM för mer info
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 01 Sep 2007, 08:36
TEAM SKÖN RACING wrote: UPDATE:
Mål 2008:
700Hk+ (min 600whp)
10-sek repa på strippen
Massa olagliga nattaktiviteter och snyta av jänkare!![/i]
TO BE!!
Hoho
olagliga nattliga aktiviterer är de roligaste!
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 04 Sep 2007, 20:01
Ja tycker d e roligt o fara förbi ngn Porsche lr liknande o lägga en rullande rökare förbi
Snart ska rovan lyftas ur
, längtar att få pula o göra snyggt...har sett lite halv dant ut i motorutrymmet tills nu.
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 04 Sep 2007, 20:27
Hehe ja de är faktiskt en dröm!
Va kör du med för rördim i ditt grenrör samt hur löste du mellan porten och röret? jag köpte 42mm rör och avgasporten i flänsen är ganska mycket större!
Va kostade Link-sprutet?
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 04 Sep 2007, 20:31
Pimplaren wrote:
Va kostade Link-sprutet?
10.500:- Kostar ett Link LEM G3
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 09 Sep 2007, 18:28
Hur driftsäkert och lättmappat är ett Link jämförelse med Vems eller Autronic?
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 09 Sep 2007, 20:25
Pimplaren wrote: Hur driftsäkert och lättmappat är ett Link jämförelse med Vems eller Autronic?
Linken har ju väldigt stabil processor och är enl mig iaf väldigt logisk och kompatibel med mkt annat, inbyggd map sensor tex.
Ring Mnord på 060-157400 o prata med Roger om intresse finns ! , sedan kan du ju lyssna med PPF grabbarna ang Autronic och dess fördelar.
VEMS känns lite snikigt...och vad ja förstått lite ostabilt..i jämförelse med Autronic o Link..
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 16 Sep 2007, 13:41
Update:
Mkt står still
...bilen är i garaget o står ganska bra där..får lite gjort hemma ist!!
Imorgon eller på Tisdag tar vi upp Bilen till ragge som har rersurser att häkta ur rovan på en halvmiss, sedan ska turbon väck o skickas åter leverantör i USA.
Far jag inget på garantin dvs om dom anser felet ligger på min sida så får den ageras hyllstöd och en Borg Warner läggas ner i spisluckan ist!.
Nu ska alla lager bytas...ringar och packningar, ev nytt block om kolvar...topp modifieras i skrivande stund, ska kompleteras med 745´ns avgasventiler, min kissekam och en uppsättning Aluvippor
Lite bilder om ngn dag
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 16 Sep 2007, 20:29
Nice
Har du ingen film på din kärra? värkar riktigt nice!
Körde du 500hk+ med org bottendel?
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 17 Sep 2007, 09:49
Raceaddic wrote:
rätt mappat funkar 700hk med org botten i allfall org M106T
Låter nice som fan! då slipper man jue tjacka kolvar och stakar
Vikta och balancera allt ordentligt.
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 17 Sep 2007, 19:18
Pimplaren wrote: Raceaddic wrote:
rätt mappat funkar 700hk med org botten i allfall org M106T
Låter nice som fan! då slipper man jue tjacka kolvar och stakar
Vikta och balancera allt ordentligt.
Det håller inte för alltid...och en schysst mappning är A&O !!
Men vill man ta ut 700 ska man nog ha alla bitar på plats och ha en rökar topp som kan flöda för det...som jag har beställt
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 18 Sep 2007, 00:49
Tänkte försöka ha stabila 500 iallafall! kolvar och stakar kan man jue köpa i ett senare skede
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 18 Sep 2007, 06:08
Pimplaren wrote: Tänkte försöka ha stabila 500 iallafall! kolvar och stakar kan man jue köpa i ett senare skede
500hk plockar du ganska bekymmerfritt , och vid 500hk rör d på sig ngt jävulskt kan jag meddela
:)
Update:
720cc spridarna sålda!
1000cc spridare köpta!!
B35 insug inköpt! , Tack Josef (tjotterotti eller vad du heter här
)
Idag åker motorn ur, förberede igår med d mesta av demonteringen.
Bilder och mer info kommer!!
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 18 Sep 2007, 09:44
TEAM SKÖN RACING wrote: Pimplaren wrote: Tänkte försöka ha stabila 500 iallafall! kolvar och stakar kan man jue köpa i ett senare skede
500hk plockar du ganska bekymmerfritt , och vid 500hk rör d på sig ngt jävulskt kan jag meddela
:)
Update:
720cc spridarna sålda!
1000cc spridare köpta!!
B35 insug inköpt! , Tack Josef (tjotterotti eller vad du heter här
)
Idag åker motorn ur, förberede igår med d mesta av demonteringen.
Bilder och mer info kommer!!
Bra bra, kan tänka mig att 500 rör sig ganska bra! va väger din e34? min e28 vägar 1500 med full tank utan förare.
Va får man betala för ett par 720cc spridare?
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 18 Sep 2007, 10:12
Ptja..du får väll räkna ca 700kr/st kan ja tänka mig...