niklas g ! e36:a !bilder på nya bakhjul

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

niklas g
Posts: 230
Joined: 20 Nov 2005, 17:02
Location: borlänge

Post by niklas g »

ME racing hade lite plattor liggandes, så det ordnade sig, sen ska jag iväg ikväll och hämta mina rör till buren och bakaxeln :D
paytax
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2006, 20:10
Location: Hofors, gästrikland

touring

Post by paytax »

Det var en fin touring det där!

mvh
niklas g
Posts: 230
Joined: 20 Nov 2005, 17:02
Location: borlänge

Post by niklas g »

nu är man kommit hem med lite rör till bågen och min 9" banjo med drivaxlar .
vart ganska struligt när jag skulle hämta axeln :? , men det löste sig dock :wink:

banjon
Image

lite rör mm
Image

imån ska jag göra ett ryck, kommer mera bilder då kanske !
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

hehe säger du det :wink:
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
User avatar
worre
Posts: 764
Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:

Post by worre »

blev det boxx eller :wink:
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Vad kör du för rör bakåt?
niklas g
Posts: 230
Joined: 20 Nov 2005, 17:02
Location: borlänge

Post by niklas g »

jag använder 42*3 mm .
niklas g
Posts: 230
Joined: 20 Nov 2005, 17:02
Location: borlänge

Post by niklas g »

Nyligen hemkommen från garaget :wink:
Det börjar komma i lite rör, men jag lär nog beställa lite mer om det ska räcka tror jag :?

kom gärna med synpunkter/kritik om nån tycker jag gjort fel, jag har bara byggt efter mitt huvud :wink:

Image
Image
Image
Image
Image

ska köpa lite svetsändar och uniballs så jag kan göra nya stag till 4-länken, mm !

mvh
onkelronk
Posts: 143
Joined: 29 Aug 2006, 21:39

Post by onkelronk »

Ser skitfint ut detta :). En fråga, hur bär du dig åt för att mäta upp så allt blir exakt? Några speciella tillvägagångssätt? Är det på mm noga att allt blir rakt?
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

hur fett som helst! kul at du fått tillbaks skruvarlusten
hörs! :wink:
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
User avatar
Tian
Posts: 94
Joined: 30 Jun 2007, 12:09
Location: Oxelösund

Post by Tian »

Kul bygge ska bli kul att följa :wink:
M V H
Mattias "Tian" Lithammer
mattias.lithammer@gmail.com

Oxelösund

BMW E-30 335 turbo
7.50 Taggad

2009: 1/4 Mile 10,85 60 foot: 1,619 206,5km
2010: 1/4 Mile 9,855 60 foot: 1,480 220,5 km
2011:
2012: 1/4 Mile 8,69 60 foot 1,37 255,44km
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Redan sälja touringen? :wink:

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

niklas g wrote:kom gärna med synpunkter/kritik om nån tycker jag gjort fel, jag har bara byggt efter mitt huvud :wink:

Image
Image


du jobbar på bra du :wink:..

ang synpunkter..

bild 1:
krysset som går ner i bakkant av dörren..
dra ner strävan till samma punkt som strävan som går horisontellt, dvs som det ser ut i nedre framkant av dörren..

bild 2:
låt de båda strävorna som går bakåt o ligger strax framför coilovern mötas i samma punkt och inte som nu vid olika punkter..


då jag inte är nåt dragraceproffs undrar jag varför inte strävorna som går bakåt mot trunken inte går från toppkanterna av bågen, dvs där strävorna framåt från bågen är monterade..
på så sätt har man strävorna vid samma mötespunkt och det är bättre ur vridstyvhets- samt kraftupptagnings synpunkt..

Är det kanske för att vinkelrät montering av coilovern mot markplanet omöjliggörs då eller?? för om det ändå är möjligt att att montera coilovern som man vill hade jag personligen bytt placering på huvudsträvorna som går bakåt..

sen skulle du kunna ha ett krysstag mellan huvudsträvorna och coiloversinfästningar..

finns många förstärkningar man kan göra, men det handlar väl mest om att placera allt rätt så man slipper onödig vikt :wink:..

det var väl ett par råd från min sida som jag kommer på nu..

mvh
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Jag håller med ovanstående.
Man ska bygga så att man får trianglar, då blir det automatiskt förstärkning.
Sen dom båda stagen som går ifrån 4-linkplattorna (2) och sidosträvor (1)skulle helst mötas på samma punkt som coiloversen då det blir minimal svikt på rören. Sen ska du helst ha stag (5) ner till 4-linksfästet för ännu bättre stabilitet då bakaxeln lyfter hela bilen uppåt på det stället. Stag (4) ska du också ha, men säg till så att du har stol i så att bälten kommer lite högre än dina axlar.
Du får gärna kolla i min tråd om rördragningen. Och om du behöver mer detaljerade bilder så kan jag gå ut o ta mer!
Image
Image


Mvh Mirre
niklas g
Posts: 230
Joined: 20 Nov 2005, 17:02
Location: borlänge

Post by niklas g »

Godmorgon !

har hållt på in på natten med rörskrotet, och jag lär beställa mer sömlösa rör , fattas några meter :cry:

rotade bakom ladugården å hittade ett par lämpliga hjul som man kan ha som mall .
Image

Breda rackare :D
Image

annars försöker jag få till en bakvagn som går att köra med, lite småfix/riktning återstår innan hjulhusen monteras :?
Image

Image

ska inte köra med dämparna på bild, dom har nog gjort sitt (ca15 år) :?
Image
niklas g
Posts: 230
Joined: 20 Nov 2005, 17:02
Location: borlänge

Post by niklas g »

idag skaffade jag lite nya rör, och började dra rören förbi fjäderbenstornen !

Image

Image

ska fortsätta i helgen och göra ett ryck ! :wink:
niklas g
Posts: 230
Joined: 20 Nov 2005, 17:02
Location: borlänge

Post by niklas g »

igår gjorde jag ett ryck och hann med ganska mkt :)

började att göra klart fram med rören vid fjäderbenstornen,
Image
Image

sen kapade jag bort hela golvet ända fram till torpeden
Image
Image
Image

ska försöka få tag i en motorplåt med m50/powerglide bultdelning, som jag ska bränna dit .

ska nog försöka flytta bak motorn nån dec med !
Post Reply