raceventiler

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
bemmerfanatic
Posts: 223
Joined: 07 Dec 2005, 23:37
Location: norge, lørenskog

raceventiler

Post by bemmerfanatic »

hva er forskjelden på org og race ventilene??
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Dom håller, samt har bättre flöde.
User avatar
bemmerfanatic
Posts: 223
Joined: 07 Dec 2005, 23:37
Location: norge, lørenskog

Post by bemmerfanatic »

takk:-) hvor mange % mere fløde blir det ved race ventiler,porting?
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Vet inte exakt.

Bäckis gamla M20 gav över 500hk vid 1 bar.
En standard ger ca 370hk vid 1 bar.
User avatar
bemmerfanatic
Posts: 223
Joined: 07 Dec 2005, 23:37
Location: norge, lørenskog

Post by bemmerfanatic »

javel.. var det med større spjellhus og?
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ja och nytt insug.
User avatar
bemmerfanatic
Posts: 223
Joined: 07 Dec 2005, 23:37
Location: norge, lørenskog

Post by bemmerfanatic »

Bmwandreas wrote:Ja och nytt insug.


javel. hvordan innsug er det folk kjører med? hvordan er dbilas innsug i forhold til turbo??
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
User avatar
stian329
Posts: 115
Joined: 21 Nov 2005, 10:04
Location: Stavanger, Norwegen

Post by stian329 »

Bmwandreas wrote:Dom håller, samt har bättre flöde.


Når "håller" dom inte(orig)?

Fløde kan man alltid fixa på orig ventiler også..med mindre radie..og stemdia
E30 M3
User avatar
stian329
Posts: 115
Joined: 21 Nov 2005, 10:04
Location: Stavanger, Norwegen

Post by stian329 »

Bmwandreas wrote:Vet inte exakt.

Bäckis gamla M20 gav över 500hk vid 1 bar.
En standard ger ca 370hk vid 1 bar.


Med hvilken turbo,1 bar med 19T eller PT76 :wink:
Det er jo så mange variabler....komp, flow@x-lyft,grenrør, turbo, innsug, kam, avgassystem osv
E30 M3
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

stian329 wrote:
Bmwandreas wrote:Dom håller, samt har bättre flöde.


Når "håller" dom inte(orig)?

Fløde kan man alltid fixa på orig ventiler også..med mindre radie..og stemdia


Det har gått av en 2-3st orig ventiler för oss.
Kan tänka mig att det är pga varv (7500 rpm) .
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

stian329 wrote:
Bmwandreas wrote:Vet inte exakt.

Bäckis gamla M20 gav över 500hk vid 1 bar.
En standard ger ca 370hk vid 1 bar.


Med hvilken turbo,1 bar med 19T eller PT76 :wink:
Det er jo så mange variabler....komp, flow@x-lyft,grenrør, turbo, innsug, kam, avgassystem osv


Ja det finns många olika setups, men en orig M20 brukar inte ge över 400hk vid 1 bar.
Ante Karlsson
Posts: 43
Joined: 30 Nov 2005, 18:56
Location: Arvika
Contact:

Post by Ante Karlsson »

Hej!

Vad för sorts ventiler samt vilken modell är det ni säljer?

Vilket förbräningsrum är det som de passar(flödet)?

Förbättrar både låglyftsflöde och höglyftsflöde?

Mvh Ante
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Dr shrick till M20, Ferrea till M50.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Vi byter dom endast pga hållbarheten.
Lite bättre flöde får man väl på köpet...
Post Reply