Här diskuterar vi våra produkter.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
bemmerfanatic
- Posts: 223
- Joined: 07 Dec 2005, 23:37
- Location: norge, lørenskog
Post
by bemmerfanatic »
hva er forskjelden på org og race ventilene??
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
Dom håller, samt har bättre flöde.
-
bemmerfanatic
- Posts: 223
- Joined: 07 Dec 2005, 23:37
- Location: norge, lørenskog
Post
by bemmerfanatic »
takk:-) hvor mange % mere fløde blir det ved race ventiler,porting?
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
Vet inte exakt.
Bäckis gamla M20 gav över 500hk vid 1 bar.
En standard ger ca 370hk vid 1 bar.
-
bemmerfanatic
- Posts: 223
- Joined: 07 Dec 2005, 23:37
- Location: norge, lørenskog
Post
by bemmerfanatic »
javel.. var det med større spjellhus og?
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
-
bemmerfanatic
- Posts: 223
- Joined: 07 Dec 2005, 23:37
- Location: norge, lørenskog
Post
by bemmerfanatic »
Bmwandreas wrote:Ja och nytt insug.
javel. hvordan innsug er det folk kjører med? hvordan er dbilas innsug i forhold til turbo??
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
-
stian329
- Posts: 115
- Joined: 21 Nov 2005, 10:04
- Location: Stavanger, Norwegen
Post
by stian329 »
Bmwandreas wrote:Dom håller, samt har bättre flöde.
Når "håller" dom inte(orig)?
Fløde kan man alltid fixa på orig ventiler også..med mindre radie..og stemdia
E30 M3
-
stian329
- Posts: 115
- Joined: 21 Nov 2005, 10:04
- Location: Stavanger, Norwegen
Post
by stian329 »
Bmwandreas wrote:Vet inte exakt.
Bäckis gamla M20 gav över 500hk vid 1 bar.
En standard ger ca 370hk vid 1 bar.
Med hvilken turbo,1 bar med 19T eller PT76
Det er jo så mange variabler....komp, flow@x-lyft,grenrør, turbo, innsug, kam, avgassystem osv
E30 M3
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
stian329 wrote:Bmwandreas wrote:Dom håller, samt har bättre flöde.
Når "håller" dom inte(orig)?
Fløde kan man alltid fixa på orig ventiler også..med mindre radie..og stemdia
Det har gått av en 2-3st orig ventiler för oss.
Kan tänka mig att det är pga varv (7500 rpm) .
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
stian329 wrote:Bmwandreas wrote:Vet inte exakt.
Bäckis gamla M20 gav över 500hk vid 1 bar.
En standard ger ca 370hk vid 1 bar.
Med hvilken turbo,1 bar med 19T eller PT76
Det er jo så mange variabler....komp, flow@x-lyft,grenrør, turbo, innsug, kam, avgassystem osv
Ja det finns många olika setups, men en orig M20 brukar inte ge över 400hk vid 1 bar.
-
Ante Karlsson
- Posts: 43
- Joined: 30 Nov 2005, 18:56
- Location: Arvika
-
Contact:
Post
by Ante Karlsson »
Hej!
Vad för sorts ventiler samt vilken modell är det ni säljer?
Vilket förbräningsrum är det som de passar(flödet)?
Förbättrar både låglyftsflöde och höglyftsflöde?
Mvh Ante
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
Dr shrick till M20, Ferrea till M50.
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
Vi byter dom endast pga hållbarheten.
Lite bättre flöde får man väl på köpet...