
Team Dennix (947hk)film sid 7 såld!!!!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Mm turbon funkade kanon.
Vi mätte aldrig mottryck men det blir väl vid en senare bromsning, den ska ju ändå inte köras på denna effekt.
Motoreffekt - 14%.
Det är ju bara en uppskattning, men vi ska snart jämföra med en maskin som är bromsad i en superflow bänk.
Våran bänk visade 110hk mindre på hjulen än en dynojet för någon vecka sen. Så det borde stämma rätt så bra..
Vi mätte aldrig mottryck men det blir väl vid en senare bromsning, den ska ju ändå inte köras på denna effekt.
Motoreffekt - 14%.
Det är ju bara en uppskattning, men vi ska snart jämföra med en maskin som är bromsad i en superflow bänk.
Våran bänk visade 110hk mindre på hjulen än en dynojet för någon vecka sen. Så det borde stämma rätt så bra..
Dum fråga kanske men varför räknar ni inte hjuleffekt minus drivförlust istället, är väll där maskinen mäter exakt eller hag jag fattat fel?Bmwandreas wrote:Mm turbon funkade kanon.
Vi mätte aldrig mottryck men det blir väl vid en senare bromsning, den ska ju ändå inte köras på denna effekt.
Motoreffekt - 14%.
Det är ju bara en uppskattning, men vi ska snart jämföra med en maskin som är bromsad i en superflow bänk.
Våran bänk visade 110hk mindre på hjulen än en dynojet för någon vecka sen. Så det borde stämma rätt så bra..
Är ju på hjulen de räknas, men menar du att även hjuleffekten är en uppskattning?
Grattis till grymma siffror i alla fall.
MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Man tar hjuleffekt / 0.86 .bmwpatrik wrote:Dum fråga kanske men varför räknar ni inte hjuleffekt minus drivförlust istället, är väll där maskinen mäter exakt eller hag jag fattat fel?Bmwandreas wrote:Mm turbon funkade kanon.
Vi mätte aldrig mottryck men det blir väl vid en senare bromsning, den ska ju ändå inte köras på denna effekt.
Motoreffekt - 14%.
Det är ju bara en uppskattning, men vi ska snart jämföra med en maskin som är bromsad i en superflow bänk.
Våran bänk visade 110hk mindre på hjulen än en dynojet för någon vecka sen. Så det borde stämma rätt så bra..
Är ju på hjulen de räknas, men menar du att även hjuleffekten är en uppskattning?
Grattis till grymma siffror i alla fall.
MVH
Det är på hjulen som är exakt, motoreffekten är en uppskattning.Bmwandreas wrote:Man tar hjuleffekt / 0.86 .bmwpatrik wrote:Dum fråga kanske men varför räknar ni inte hjuleffekt minus drivförlust istället, är väll där maskinen mäter exakt eller hag jag fattat fel?Bmwandreas wrote:Mm turbon funkade kanon.
Vi mätte aldrig mottryck men det blir väl vid en senare bromsning, den ska ju ändå inte köras på denna effekt.
Motoreffekt - 14%.
Det är ju bara en uppskattning, men vi ska snart jämföra med en maskin som är bromsad i en superflow bänk.
Våran bänk visade 110hk mindre på hjulen än en dynojet för någon vecka sen. Så det borde stämma rätt så bra..
Är ju på hjulen de räknas, men menar du att även hjuleffekten är en uppskattning?
Grattis till grymma siffror i alla fall.
MVH
På naven är väl mer rätt benämning i erat fall?Bäckis wrote:Det är på hjulen som är exakt, motoreffekten är en uppskattning.Bmwandreas wrote:Man tar hjuleffekt / 0.86 .bmwpatrik wrote: Dum fråga kanske men varför räknar ni inte hjuleffekt minus drivförlust istället, är väll där maskinen mäter exakt eller hag jag fattat fel?
Är ju på hjulen de räknas, men menar du att även hjuleffekten är en uppskattning?
Grattis till grymma siffror i alla fall.
MVH
Kan ju skilja en hel del...
//Flaxis
förvirrad!!!
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact: