Bengt - M3E36 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 172
- Joined: 04 Apr 2006, 19:00
- Location: Sthlm
Krillian wrote:Bmwandreas wrote:Läser ni hela tråden står det att den körs på minsta möjliga ladd, dvs 1.4 bar. Och då är det inte 1000hk.[/quote
inte för att stå på nån sida men i en annan tråd ( zatzy.com)så står det dessutom att D2 coiloverna inte är inställda så han kör inte "fullt ut"
Precis så var det.. Var lite för hård bak så hela bakvagnen stutsade vid gaspådrag.. Släppte stötdämparen lite friare och vips så gick det att ge fullt utan vare sig studs eller oönskade kast på bakvagnen..
Som sagt. en film som gör bilen rätta kommer att komma snart.
/ robin
Supra MKIII med 2JZ-GTE
Bäckis wrote:Det är inte lätt att spöa en sån här maskin på rätt sätt. Ge Bengt lite tid så ska ni nog se att det låter och ser annorlunda ut.
precis, alla är vi barn från början det ska inte vara lättkört med sånt mos heller, men med "bara" 1,4 i ladd så förstår jag att den inte levde mer fan än en 7-800 hästars kärra, med +1000 bör man inte kunna köra som folk med bakhjulsdrift på gata...
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
Fido85 wrote:så jävla fint att det inte sticker upp under huven osv...och ändå är det en mördarmaskin är det 3,2 eller 3,0 litern? good work girls
fin film också fast inte så mky action...men bäst att låta killen vänja sig med bilen till först väntar tills ny rulle kommer
3,0.. står i början av tråden
Krillian wrote:Fido85 wrote:så jävla fint att det inte sticker upp under huven osv...och ändå är det en mördarmaskin är det 3,2 eller 3,0 litern? good work girls
fin film också fast inte så mky action...men bäst att låta killen vänja sig med bilen till först väntar tills ny rulle kommer
3,0.. står i början av tråden
oops läste lite mellan raderna
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Tel:+358504210611
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
Noe mer film hadde gjort seg..
Normality is the death of personality
----------------------------------------------------
Prosjektet - M3 3.2 Turbo:
http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746
http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929
----------------------------------------------------
Prosjektet - M3 3.2 Turbo:
http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746
http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929
-
- Posts: 172
- Joined: 04 Apr 2006, 19:00
- Location: Sthlm
Jodå, men den lösningen kräde en rätt stor arbetsinsats och tid finns inte här dessvärre.
Det blev en stor catchtank i baljan och tre externa pumpar. Det medföljde att vi fick lov att dra nya soppaslangar under bilen och att vi fick lov att beställa en grabbnäve AN kopplingar, men jag tror att den ska rulla igen imorgon.
Vi har flyttat oljepumpen som pumpar bort olja från turbon, catchtanken är klar men det fattas ett par kopplingar och lite eljobb måste göras, men förhoppningen är att hinna med allt imorgon och att de kopplingar som saknas ska ligga i brevlådan på förmiddagen.
Den förbannade diffbulten hade gett med sig så det small och brakade i bakvagnen. Vi har även fixat det och tror det ska funka nu.
Det blev en stor catchtank i baljan och tre externa pumpar. Det medföljde att vi fick lov att dra nya soppaslangar under bilen och att vi fick lov att beställa en grabbnäve AN kopplingar, men jag tror att den ska rulla igen imorgon.
Vi har flyttat oljepumpen som pumpar bort olja från turbon, catchtanken är klar men det fattas ett par kopplingar och lite eljobb måste göras, men förhoppningen är att hinna med allt imorgon och att de kopplingar som saknas ska ligga i brevlådan på förmiddagen.
Den förbannade diffbulten hade gett med sig så det small och brakade i bakvagnen. Vi har även fixat det och tror det ska funka nu.
-
- Posts: 172
- Joined: 04 Apr 2006, 19:00
- Location: Sthlm
Bäckis wrote:Jodå, men den lösningen kräde en rätt stor arbetsinsats och tid finns inte här dessvärre.
Det blev en stor catchtank i baljan och tre externa pumpar. Det medföljde att vi fick lov att dra nya soppaslangar under bilen och att vi fick lov att beställa en grabbnäve AN kopplingar, men jag tror att den ska rulla igen imorgon.
Vi har flyttat oljepumpen som pumpar bort olja från turbon, catchtanken är klar men det fattas ett par kopplingar och lite eljobb måste göras, men förhoppningen är att hinna med allt imorgon och att de kopplingar som saknas ska ligga i brevlådan på förmiddagen.
Den förbannade diffbulten hade gett med sig så det small och brakade i bakvagnen. Vi har även fixat det och tror det ska funka nu.
Verkar blir shysst sen ju =)
Kan bristen på soppa tidigare hindrat några hästar att komma fram vid förra bänkningen?
Supra MKIII med 2JZ-GTE
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Supraturbo wrote:Bäckis wrote:Jodå, men den lösningen kräde en rätt stor arbetsinsats och tid finns inte här dessvärre.
Det blev en stor catchtank i baljan och tre externa pumpar. Det medföljde att vi fick lov att dra nya soppaslangar under bilen och att vi fick lov att beställa en grabbnäve AN kopplingar, men jag tror att den ska rulla igen imorgon.
Vi har flyttat oljepumpen som pumpar bort olja från turbon, catchtanken är klar men det fattas ett par kopplingar och lite eljobb måste göras, men förhoppningen är att hinna med allt imorgon och att de kopplingar som saknas ska ligga i brevlådan på förmiddagen.
Den förbannade diffbulten hade gett med sig så det small och brakade i bakvagnen. Vi har även fixat det och tror det ska funka nu.
Verkar blir shysst sen ju =)
Kan bristen på soppa tidigare hindrat några hästar att komma fram vid förra bänkningen?
Nej det funkar perfekt i bänken och sen, men sen hände något med nån pump så det bara funkade ibland