Bengt - M3E36 turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Det är inte lätt att spöa en sån här maskin på rätt sätt. Ge Bengt lite tid så ska ni nog se att det låter och ser annorlunda ut.
Supraturbo
Posts: 172
Joined: 04 Apr 2006, 19:00
Location: Sthlm

Post by Supraturbo »

Krillian wrote:
Bmwandreas wrote:Läser ni hela tråden står det att den körs på minsta möjliga ladd, dvs 1.4 bar. Och då är det inte 1000hk.[/quote

inte för att stå på nån sida men i en annan tråd ( zatzy.com)så står det dessutom att D2 coiloverna inte är inställda så han kör inte "fullt ut"


Precis så var det.. Var lite för hård bak så hela bakvagnen stutsade vid gaspådrag.. Släppte stötdämparen lite friare och vips så gick det att ge fullt utan vare sig studs eller oönskade kast på bakvagnen..

Som sagt. en film som gör bilen rätta kommer att komma snart.

/ robin
Supra MKIII med 2JZ-GTE
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

Bäckis wrote:Det är inte lätt att spöa en sån här maskin på rätt sätt. Ge Bengt lite tid så ska ni nog se att det låter och ser annorlunda ut.


precis, alla är vi barn från början :D det ska inte vara lättkört med sånt mos heller, men med "bara" 1,4 i ladd så förstår jag att den inte levde mer fan än en 7-800 hästars kärra, med +1000 bör man inte kunna köra som folk med bakhjulsdrift på gata...

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

Såg kärran hoss Glasmästarn idag.en puts på den skulle göra susen :wink: den ser jävligt diskret ut med tanke på moset som finns
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

hehe.. bara vänta kan till 99% lova att om ett tag så kommer en film som utlovades och då är det nog helt annan körning (Y) hehe men krut det finns det..
Fido85
Posts: 1633
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

så jävla fint att det inte sticker upp under huven osv...och ändå är det en mördarmaskin :) är det 3,2 eller 3,0 litern? good work girls :P

fin film också fast inte så mky action...men bäst att låta killen vänja sig med bilen till först :) väntar tills ny rulle kommer :)
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

Fido85 wrote:så jävla fint att det inte sticker upp under huven osv...och ändå är det en mördarmaskin :) är det 3,2 eller 3,0 litern? good work girls :P

fin film också fast inte så mky action...men bäst att låta killen vänja sig med bilen till först :) väntar tills ny rulle kommer :)


3,0.. står i början av tråden :)
Fido85
Posts: 1633
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

Krillian wrote:
Fido85 wrote:så jävla fint att det inte sticker upp under huven osv...och ändå är det en mördarmaskin :) är det 3,2 eller 3,0 litern? good work girls :P

fin film också fast inte så mky action...men bäst att låta killen vänja sig med bilen till först :) väntar tills ny rulle kommer :)


3,0.. står i början av tråden :)


oops :) läste lite mellan raderna :)
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
User avatar
Nicke Blom
Posts: 801
Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo

Post by Nicke Blom »

den lät väldigt trevligt måste jag säga...
Mvh Nicke Blom
TurboTore
Posts: 137
Joined: 30 Oct 2006, 20:14
Location: Oslo / Vinstra, Norge

Post by TurboTore »

Noe mer film hadde gjort seg.. :!:
Normality is the death of personality

----------------------------------------------------
Prosjektet - M3 3.2 Turbo:

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929
User avatar
bumper
Posts: 766
Joined: 20 Nov 2005, 21:07
Location: Fagersta
Contact:

Post by bumper »

Supraturbo wrote:Film..

http://www.voodoo-people.com/~daz/race/ ... 1016hk.avi

Högerklicka, spara som


Du råkar inte veta av nån som kan redigera bort regnummer från en film? :lol:
Mackanoz
Posts: 96
Joined: 07 Dec 2005, 17:26

Post by Mackanoz »

Är bilen uppe hos PPF igen? Hur går det med den?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ja, den är här.

Bränsleförsörjningen bråkar lite och vi har dåligt med tid. Hoppas få ordning på den nån dag i veckan.
Supraturbo
Posts: 172
Joined: 04 Apr 2006, 19:00
Location: Sthlm

Post by Supraturbo »

Hur har det gått med problemen? Hittat någon lösning på det än?
Supra MKIII med 2JZ-GTE
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Jodå, men den lösningen kräde en rätt stor arbetsinsats och tid finns inte här dessvärre.

Det blev en stor catchtank i baljan och tre externa pumpar. Det medföljde att vi fick lov att dra nya soppaslangar under bilen och att vi fick lov att beställa en grabbnäve AN kopplingar, men jag tror att den ska rulla igen imorgon.

Vi har flyttat oljepumpen som pumpar bort olja från turbon, catchtanken är klar men det fattas ett par kopplingar och lite eljobb måste göras, men förhoppningen är att hinna med allt imorgon och att de kopplingar som saknas ska ligga i brevlådan på förmiddagen.

Den förbannade diffbulten hade gett med sig så det small och brakade i bakvagnen. Vi har även fixat det och tror det ska funka nu.
Supraturbo
Posts: 172
Joined: 04 Apr 2006, 19:00
Location: Sthlm

Post by Supraturbo »

Bäckis wrote:Jodå, men den lösningen kräde en rätt stor arbetsinsats och tid finns inte här dessvärre.

Det blev en stor catchtank i baljan och tre externa pumpar. Det medföljde att vi fick lov att dra nya soppaslangar under bilen och att vi fick lov att beställa en grabbnäve AN kopplingar, men jag tror att den ska rulla igen imorgon.

Vi har flyttat oljepumpen som pumpar bort olja från turbon, catchtanken är klar men det fattas ett par kopplingar och lite eljobb måste göras, men förhoppningen är att hinna med allt imorgon och att de kopplingar som saknas ska ligga i brevlådan på förmiddagen.

Den förbannade diffbulten hade gett med sig så det small och brakade i bakvagnen. Vi har även fixat det och tror det ska funka nu.



Verkar blir shysst sen ju =)
Kan bristen på soppa tidigare hindrat några hästar att komma fram vid förra bänkningen?
Supra MKIII med 2JZ-GTE
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Supraturbo wrote:
Bäckis wrote:Jodå, men den lösningen kräde en rätt stor arbetsinsats och tid finns inte här dessvärre.

Det blev en stor catchtank i baljan och tre externa pumpar. Det medföljde att vi fick lov att dra nya soppaslangar under bilen och att vi fick lov att beställa en grabbnäve AN kopplingar, men jag tror att den ska rulla igen imorgon.

Vi har flyttat oljepumpen som pumpar bort olja från turbon, catchtanken är klar men det fattas ett par kopplingar och lite eljobb måste göras, men förhoppningen är att hinna med allt imorgon och att de kopplingar som saknas ska ligga i brevlådan på förmiddagen.

Den förbannade diffbulten hade gett med sig så det small och brakade i bakvagnen. Vi har även fixat det och tror det ska funka nu.



Verkar blir shysst sen ju =)
Kan bristen på soppa tidigare hindrat några hästar att komma fram vid förra bänkningen?


Nej det funkar perfekt i bänken och sen, men sen hände något med nån pump så det bara funkade ibland :?
Locked