BRUZZE wrote:ingen mer dom har koll på vad som måste göras?
motorfästen, "banka torped väggen", och annat bromsservo.. mer?
kan man ha orginal m5 lådan? och typ kosta den kardan?
hannes på streetpower i olofström byggde i b36 maskin i e30 -88 så han vet precis vad som behöver göras. motorfästen handlar du enklast här: http://www.300mm.de/new/motorhalter.htm
jag vet att han svor många ramsor över att behöva göra dom själv.
styrväxel sog han från z3m för att dels få bättre drifting styrväxel och så var det nog för att det skulle stämma med tråg osv. ska man ha i maskinen utan att göra bula i huven så är det millimeterpassning.
hdu hittar hans nummer på www.streetpower.se så slipper jag slänga ut det här.
BRUZZE wrote:ingen mer dom har koll på vad som måste göras?
motorfästen, "banka torped väggen", och annat bromsservo.. mer?
kan man ha orginal m5 lådan? och typ kosta den kardan?
hannes på streetpower i olofström byggde i b36 maskin i e30 -88 så han vet precis vad som behöver göras. motorfästen handlar du enklast här: http://www.300mm.de/new/motorhalter.htm
jag vet att han svor många ramsor över att behöva göra dom själv.
styrväxel sog han från z3m för att dels få bättre drifting styrväxel och så var det nog för att det skulle stämma med tråg osv. ska man ha i maskinen utan att göra bula i huven så är det millimeterpassning.
hdu hittar hans nummer på www.streetpower.se så slipper jag slänga ut det här.
ja dte lär ju inte vara det lättaste å få ner den.. va sugen på m5 snurran från e39 också men då är det väl ännu fler lösningra man måste komma på..
ppf har ju motorfästen så det blir nog dom tror ja.
ok men man behöver inte byte styrväxel och tråg om man inte vill?
Klart du skall satsa på en M5 snurra från E39an =)
Några från en firma i jakan hade en sådan E30 som rullade i SLC, var utanför deras verkstad engång när den var uppstartad, fyfan vad grym. Tyvärr brann den upp likaså hela firman =/