s38 motor

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
perf
Posts: 316
Joined: 20 Nov 2005, 17:08
Location: Gävle

Post by perf »

BRUZZE wrote:422 vore ngt=)

men satans så dyrt!
Dom har även racemotorer, 470hk. :D Kostar fläsk.
135i -08
320Xd -09
Per Forsgren
070-7214976
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

perf wrote:
BRUZZE wrote:422 vore ngt=)

men satans så dyrt!
Dom har även racemotorer, 470hk. :D Kostar fläsk.
jasså=)?
User avatar
perf
Posts: 316
Joined: 20 Nov 2005, 17:08
Location: Gävle

Post by perf »

http://www.kempower.be/racedif/raceengines.htm
tänk om man hade stålar......
135i -08
320Xd -09
Per Forsgren
070-7214976
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

mmm

ingen som har lite mer info ang dessa motorer?
User avatar
perf
Posts: 316
Joined: 20 Nov 2005, 17:08
Location: Gävle

Post by perf »

Khöler är återförsäljare åt dem, kontakta han.
135i -08
320Xd -09
Per Forsgren
070-7214976
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

ingen mer dom har koll på vad som måste göras?

motorfästen, "banka torped väggen", och annat bromsservo.. mer?

kan man ha orginal m5 lådan? och typ kosta den kardan?
Grefven

Post by Grefven »

BRUZZE wrote:ingen mer dom har koll på vad som måste göras?

motorfästen, "banka torped väggen", och annat bromsservo.. mer?

kan man ha orginal m5 lådan? och typ kosta den kardan?
hannes på streetpower i olofström byggde i b36 maskin i e30 -88 så han vet precis vad som behöver göras. motorfästen handlar du enklast här: http://www.300mm.de/new/motorhalter.htm

jag vet att han svor många ramsor över att behöva göra dom själv.

styrväxel sog han från z3m för att dels få bättre drifting styrväxel och så var det nog för att det skulle stämma med tråg osv. ska man ha i maskinen utan att göra bula i huven så är det millimeterpassning.

hdu hittar hans nummer på www.streetpower.se så slipper jag slänga ut det här.
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

bullen! wrote:
BRUZZE wrote:ingen mer dom har koll på vad som måste göras?

motorfästen, "banka torped väggen", och annat bromsservo.. mer?

kan man ha orginal m5 lådan? och typ kosta den kardan?
hannes på streetpower i olofström byggde i b36 maskin i e30 -88 så han vet precis vad som behöver göras. motorfästen handlar du enklast här: http://www.300mm.de/new/motorhalter.htm

jag vet att han svor många ramsor över att behöva göra dom själv.

styrväxel sog han från z3m för att dels få bättre drifting styrväxel och så var det nog för att det skulle stämma med tråg osv. ska man ha i maskinen utan att göra bula i huven så är det millimeterpassning.

hdu hittar hans nummer på www.streetpower.se så slipper jag slänga ut det här.

ja dte lär ju inte vara det lättaste å få ner den.. va sugen på m5 snurran från e39 också men då är det väl ännu fler lösningra man måste komma på..

ppf har ju motorfästen så det blir nog dom tror ja.


ok men man behöver inte byte styrväxel och tråg om man inte vill?

tack för infon :D
Mackanoz
Posts: 96
Joined: 07 Dec 2005, 17:26

Post by Mackanoz »

Klart du skall satsa på en M5 snurra från E39an =)

Några från en firma i jakan hade en sådan E30 som rullade i SLC, var utanför deras verkstad engång när den var uppstartad, fyfan vad grym. Tyvärr brann den upp likaså hela firman =/
Grefven

Post by Grefven »

finns väl någon här som kör 4,4 i e30? han kan nog svara på mer.

om man måste byta styrväxel och tråg ver jag inte. kanske var för att han ville ha servo eller nåt. han svarar på 0709430012
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

ehh det blir nog en s38 :D ..

men man skull eju vilja ha lite mer klarhet i vad som MÅSTE göras för att det ska lira,

typ kardan å låda?
Post Reply