s38 motor

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

s38 motor

Post by BRUZZE »

tjenare alla..

nån som har lite koll på vad man kan få ut ur en sugis s38b38?

typ andra kammar, mappad, extraktor å avgas utan katt typ?

alltså inge jätte bygge me lågkomps kolvar mm?

hej hej
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

du menar väl med "högkomps" kolvar ;)
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

haha japp.. skrev fel=) :D :D
Dalton
Posts: 73
Joined: 21 Nov 2005, 18:32
Location: Markaryd

Post by Dalton »

Extraktor sitter orginal på s38orna. Men med kammar och ny mappning, mellan 20-40hk
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

har sätt at 2 olika chip gav samma effekt, ca 20 hk.
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

har en kompis som har byggt en m5 3,6 maskin, när han besiktar den så kör han med en adapter på grenröret, annars samma setup som med turbon, (ja en annan mapp i autronicen med förståss)

och den går så in i fan så mycket bättre än den gjorde innan, trots kompsänkningen.

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

snor tråden lite... Hur illa passar s38 grenrör i en e30? på en s38 då givetvis.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Mackanoz
Posts: 96
Joined: 07 Dec 2005, 17:26

Post by Mackanoz »

Amplify wrote:snor tråden lite... Hur illa passar s38 grenrör i en e30? på en s38 då givetvis.
hade s38 grenrör i min E30 ;)
Mackanoz
Posts: 96
Joined: 07 Dec 2005, 17:26

Post by Mackanoz »

Mackanoz wrote:
Amplify wrote:snor tråden lite... Hur illa passar s38 grenrör i en e30? på en s38 då givetvis.
hade s38 grenrör i min E30 om jag inte missminner mig
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

robbz wrote:har en kompis som har byggt en m5 3,6 maskin, när han besiktar den så kör han med en adapter på grenröret, annars samma setup som med turbon, (ja en annan mapp i autronicen med förståss)

och den går så in i fan så mycket bättre än den gjorde innan, trots kompsänkningen.

/mvh
vad är gjoirt me motorn för att han ska kunna köra me turbo?

några fler bud vad man kan få ur en sån som sugis?
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Mackanoz wrote:
Amplify wrote:snor tråden lite... Hur illa passar s38 grenrör i en e30? på en s38 då givetvis.
hade s38 grenrör i min E30 ;)
Berätta mer :]
du känner "fittwille" va?
hässelby villastad, hade en fiat chroma som han avgudade och byggde en 323 turbo som aldrig blev klar?

wendelmark nylander lr nått i efternamn

snickrar på sin S4a nu
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
perf
Posts: 316
Joined: 20 Nov 2005, 17:08
Location: Gävle

Post by perf »

Vet att Kempowers stegIII ger 40hk på b38
135i -08
320Xd -09
Per Forsgren
070-7214976
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

perf wrote:Vet att Kempowers stegIII ger 40hk på b38
och det innebär?
User avatar
perf
Posts: 316
Joined: 20 Nov 2005, 17:08
Location: Gävle

Post by perf »

Last edited by perf on 27 Jun 2007, 17:04, edited 1 time in total.
135i -08
320Xd -09
Per Forsgren
070-7214976
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

422 vore ngt=)

men satans så dyrt!
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

BRUZZE wrote:
robbz wrote:har en kompis som har byggt en m5 3,6 maskin, när han besiktar den så kör han med en adapter på grenröret, annars samma setup som med turbon, (ja en annan mapp i autronicen med förståss)

och den går så in i fan så mycket bättre än den gjorde innan, trots kompsänkningen.

/mvh
vad är gjoirt me motorn för att han ska kunna köra me turbo?

några fler bud vad man kan få ur en sån som sugis?
han kör med verdi stakar och smidda kompsänkta kolvar (kommer ej ihåg vad han kör med) sen sitter det en mls stålpackning ihop med ARP bult.

/mvh

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

Mackanoz wrote:
Amplify wrote:snor tråden lite... Hur illa passar s38 grenrör i en e30? på en s38 då givetvis.
hade s38 grenrör i min E30 ;)
då kan man ju kanske fråga dig vad som måste göras för att få ner en s38 i en e30, förutom skohorn och glidmedel :D

folk säger banka lite i torpeden, är det slå lite me hammare eller kapa bort halv?

sen så tar man ppf;s motorfästen.

tipps på låda till det m535 och m5 funkar eller? kardan till det?
Post Reply