AndreasT wrote:Tackar, alltid trevligt med positiva kommentarer. Jo dom i bakgrunden är lite roliga
Angående avgassystem så är inte Overcharged ute å cyklar . Bilen lät för mycket för min smak med bara de två små ljuddämparna så jag byggde en ny. Gjorde den av ett 3" perforerat rör. Valsade 1.2mm plåt till en diameter på 105mm som jag svetsade samman. Tillverka två gavlar. Fyllde den med ljuddämparull och svetsade samman. Gjorde den 500mm lång och den sitter mitt under bilen och tar knappt nån plats och dämpar till men mer lämplig ljudnivå
Nu har snart Pet flaskan gjort sitt som vevhusventilation, tänkte bygga klart catchtanken inom kort
faan vad gött! får nog testa att bygga en egen ljuddämpare, bättre än simons burkar som blåser sönder efter ett ½år
angående att jag inte har följt denna tråden har du faktiskt mkt fel zwofurti tycker faktiskt detta bygget är mkt intressant att följa...
Då vart det roliga slut, har haft en kass kylare, trasig värmeventil, kass kylläkt. Och idag kastade min Msd Dis-4 box in handduken, lagom skoj. Precis när jag mappat in 1.3 bar å bilen går sjukt gött.
Är det någon i Svergie som kan laga dessa är eller man tvungen skicka dem till USA?
AndreasT wrote:Gonza, ja det stämmer fick även slipa ner en "pigg" på svänghjulet.
Nu lever bilen igen utan Msd boxen, funkar fint med m5 tändspolar. Får se hur länge dom orkar med, tänkte öka laddtrycket ikväll.
Hehe Det är rätt, varför köra säkert med lägre laddtryck när du kan få mer effekt
Och du, håll dig borta från epoxyn ikväll. Det är dödligt har jag hört
Boxen skickas till Usa imorgon, verkar vara enda alternativet.
Men laddet ökades till 1.5bar idag och tändningen funkar fortfarande fint.
Har vart konstnär i Göteborg ikväll och ritat små svarta sträck lite varstans, den går "rätt" bra nu.
Men soppamätaren rör sig jävligt snabbt
Fido - jag betalade ingenting svetsade nya motorfästen till han bara
AndersJ - Målet har ju vart 1.8-2bar så varför nöja sig halvvägs
Bilen har gått fint nu i ca 50mil med org tändningen.
Går tyärr inte ladda mer än 1-1.2.bar och vid några enstaka repor 1.5bar innan den misständer.
Skall fixa nån ny tändning snart så jag kan ösa på 2bar
Har även byggt en cachtank, samt monterat min 382mm spalfläkt.
Körde lite 201m igår och bilen fungerade fint. Tippar på den gör 201m på 8.5s och runt 150km/h med 225:or och 1bar laddtryck.
På hemvägen spräckte jag drivaxeloskulden dock Så nu är jag akut behov av en drivaxel.
Utbudet är väl knappt befintligt så funderar om 325 drivaxlar passar? Någon som vet?
Förövrigt så är bilen till salu, om jag får ett vettigt bud.
Last edited by AndreasT on 17 Nov 2007, 18:47, edited 1 time in total.
Okaj, inga misständningar vid konstant hård körningar?
Vad för stift, elektrod gap, lambda samt dwell på spolarna kör du med? Jag antar du kör vems?
Jag har provat elektrod gap ner till 0.45mm, testat olika tändstift samt provat med upp till 3ms dwell, samt jag har det kliniskt rent i brunnarna. Den vill helt enkelt poffa där cylindertrycken blir som stört. Vi skall kolla över mina tändsteg i boxen men tror inte problemet ligger där.
Alligatorn, ja verkligen, jag knäckte min 23.15 ungefär, kanske du med
Var det båda som gick sönder eller varför monterade du 2st?
Ikväll åker ny drivaxel på samt jag har skaffat 2st i reserv
AndreasT wrote:Jag kör lambda 0.82 på fullast, glömde skriva det. Booonie kör på 0.8 och e85.
Prova att magra av den, finns ingen anledning att köra så fett. Ligg säkert med tändningen ist och kör magrare blandning. 0,85 gör ingenting uppåt 0,9 brukar inte heller vara någon fara om tändläget är rätt. Hur mycket tändning har du från låt säga 240kPa 3500varv och uppåt?