AndreasT - e36 3.2l Turbo, 912whp
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Fick diffen i fredag så nu är den moddad med m16 skruv i främrefästet.
Bakvagnen på plats, så även kardan å avgassystem.
Känns som problem har haglat över mig. Motorn läckte olja, soppaslangar brast, styrsystemet krånglade,
reläer felade, fuelrailfästen flög åt helvete i baktändning, startmotor som låter som övertrimmad symaskin, kabelbrott etc..
Allt är fixat utom styrsystem som fortfarande beteer sig lite mysko.
Men förhoppningsvis är det nån konfig felar. Är rejält sugen på kunna gasa med den nu. Men dyker säkert upp något nytt fel snart...
Bakvagnen på plats, så även kardan å avgassystem.
Känns som problem har haglat över mig. Motorn läckte olja, soppaslangar brast, styrsystemet krånglade,
reläer felade, fuelrailfästen flög åt helvete i baktändning, startmotor som låter som övertrimmad symaskin, kabelbrott etc..
Allt är fixat utom styrsystem som fortfarande beteer sig lite mysko.
Men förhoppningsvis är det nån konfig felar. Är rejält sugen på kunna gasa med den nu. Men dyker säkert upp något nytt fel snart...
Ge inte upp....snart är de värt ALLA bekymmer.....
Tok fin kärra!
Tok fin kärra!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Tackar! Nya problem, oljetrycket svajjade som bara den visade vara oljetrycksmätaren som var konstig då jag jämförde med manometer. Blev rejält skraj där för en stund. Tps:en har lagt av å nu startar inte ens bilen
Självklart ger jag inte upp men känns så jävla surt med alla små problem. Bilen skall ut snarast för att plågas på Göteborgs gator 
Har inga bilder på diff moddningen men borrade upp bussningen i bakvagnen till 16.5mm. Därefter borrade jag upp och gängade främre fästet till m16 i pelarborren.
Då lär den inte gå av som den brukar göra.


Har inga bilder på diff moddningen men borrade upp bussningen i bakvagnen till 16.5mm. Därefter borrade jag upp och gängade främre fästet till m16 i pelarborren.
Då lär den inte gå av som den brukar göra.
Känns som jag inte gjort nåt på bilen på evigheter men har bytt alla oljor i bilen.
Blev Castrol Edge 10W60 i motor, SAF-XJ i diffen och Dextron III i växellådan. Dyrare än gå från nykter till dyngfull på krogen ju
Alla system har blivit luftade, alla slängklämmor kollade igen. Toppen har efterdragits.
Byggt en hemmagjord ljuddämpare å moterat underbilen då bilen lät som alldeles för mycket för min smak innan.
Svetsade en catchtank för vevhus och en för spolarvätskan i alu men var alldeles för trött för tänka så jag svetsa nipplarna på fel sidor, upponer etc..
Så får göra nya.
Men den roliga nyheten var att idag mappad jag o polaren bilen upp till 1bar.
Går skitbra men skall fixa laddtrycksregleringen så man kan ösa på mera
. Siktar på 1.8bar
Självklart kom länsman efter 100m å körde långsamt förbi å vände tillbaka mot mig, blev en annings orolig för ombesiktning när jag stod med huven öppen för kontroll så inget läckte etc..
Blev Castrol Edge 10W60 i motor, SAF-XJ i diffen och Dextron III i växellådan. Dyrare än gå från nykter till dyngfull på krogen ju

Alla system har blivit luftade, alla slängklämmor kollade igen. Toppen har efterdragits.
Byggt en hemmagjord ljuddämpare å moterat underbilen då bilen lät som alldeles för mycket för min smak innan.
Svetsade en catchtank för vevhus och en för spolarvätskan i alu men var alldeles för trött för tänka så jag svetsa nipplarna på fel sidor, upponer etc..
Så får göra nya.
Men den roliga nyheten var att idag mappad jag o polaren bilen upp till 1bar.
Går skitbra men skall fixa laddtrycksregleringen så man kan ösa på mera

Självklart kom länsman efter 100m å körde långsamt förbi å vände tillbaka mot mig, blev en annings orolig för ombesiktning när jag stod med huven öppen för kontroll så inget läckte etc..

Var å kolla på race igår så blev så satans sugen på ta en repa imorse.
Fan vad bra den går redan på 1bar. Lär ju få skaffa nya däck några ggr i sommar
Tycker den går betydligt bättre emot förra året med samma tändningsmapp vid 1bar.
Insugskammen å insuget som ger såpass ökad effekt? Kollar jag i loggarna ligger jag på cirka 55-56% duty vid 205kPa å 6200rpm med mina 880cc spridare på lambda 0.82. Så borde väl vara 400hk+.
Någon som vet vart man kan köpa tryckregulator/reduceringsventil 0-2bar i gbg området?
Fan vad bra den går redan på 1bar. Lär ju få skaffa nya däck några ggr i sommar

Tycker den går betydligt bättre emot förra året med samma tändningsmapp vid 1bar.
Insugskammen å insuget som ger såpass ökad effekt? Kollar jag i loggarna ligger jag på cirka 55-56% duty vid 205kPa å 6200rpm med mina 880cc spridare på lambda 0.82. Så borde väl vara 400hk+.
Någon som vet vart man kan köpa tryckregulator/reduceringsventil 0-2bar i gbg området?
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
Tackar, alltid trevligt med positiva kommentarer.
Jo dom i bakgrunden är lite roliga
Angående avgassystem så är inte Overcharged ute å cyklar
. Bilen lät för mycket för min smak med bara de två små ljuddämparna så jag byggde en ny. Gjorde den av ett 3" perforerat rör. Valsade 1.2mm plåt till en diameter på 105mm som jag svetsade samman. Tillverka två gavlar. Fyllde den med ljuddämparull och svetsade samman. Gjorde den 500mm lång och den sitter mitt under bilen och tar knappt nån plats och dämpar till men mer lämplig ljudnivå 
Nu har snart Pet flaskan gjort sitt som vevhusventilation, tänkte bygga klart catchtanken inom kort
Jo dom i bakgrunden är lite roliga

Angående avgassystem så är inte Overcharged ute å cyklar


Nu har snart Pet flaskan gjort sitt som vevhusventilation, tänkte bygga klart catchtanken inom kort
