E30 327 evo turbo STULEN
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
NEEEJ!..andré wrote:Dom hörde aldrig av sig från elmia och då orka inte jag bry mig. Var ju lite sent ute. Ja dom jäkla bakljusen ska bytas men vet inte vilka jag ska ha. Tänkte ta ett par orginal och bara tona dom lätt.
Håll dig undan från toningen antingen köper du mörka av PPF eller så köper du sånna här:

Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Ja jag är rätt mycket i verkstan än. Men har hjälp lite andra folk nu på sistone. Du är välkommen ring innan bara.
Alfred pm:a ditt nummer så kan jag ringa dig och så vi kan bestämma någon stans att träffas.
Ska ta banlicens nu på lördag så jag tänkte köra med bilen då på knutstorp. Det ända tråkiga är att jag kör utan ladd
. Men det är ju inte fel och kolla så allt annat funkar bra innan PPF får sin brombänk.
Alfred pm:a ditt nummer så kan jag ringa dig och så vi kan bestämma någon stans att träffas.
Ska ta banlicens nu på lördag så jag tänkte köra med bilen då på knutstorp. Det ända tråkiga är att jag kör utan ladd

Så då har jag fått tag i andra baklampor som på bilden. Så dom raggar tonade är ett minne blått.
Nu till det roliga var inne och regg besiktiade bilen i dag så den är godkänd med turbo, bromsar,fälgar,bur m.m. vikten är 1220kg och effekten är 250hk på pappret. Blir med andra ord aldrig några problem med polisen när det gäller bilen.
Så nu fattas en mappning står och hoppar tills att PPFarna får bänken.
Nu till det roliga var inne och regg besiktiade bilen i dag så den är godkänd med turbo, bromsar,fälgar,bur m.m. vikten är 1220kg och effekten är 250hk på pappret. Blir med andra ord aldrig några problem med polisen när det gäller bilen.
Så nu fattas en mappning står och hoppar tills att PPFarna får bänken.
- bmw_fredde
Först tog jag kontakt med sfro. Och dom besiktiade och ändrade då motor effekt och allt det andra. Sen var det bara köra in till regg besiktning när den var godkänd från sfro. Och dom tyckte nog allt funka bra så dom gjorde en kontroll besiktning och regg besiktning. Så då skrev dom in det sfros uppgifter. Och sen dimper dom nya papperna på bilen ner i brev lådan
Hu enkelt som helst
Hu enkelt som helst

- bmw_fredde
Den är alltså inte intagen som flyttgods eller nåt?
Då måste dom ha gjort en stor miss, tur för díg
T71K SPÅRVIDD FRAM 1,49 METER
T71L SPÅRVIDD BAK 1,49 METER
T12B OMBYGGT FORDON
T71E SKYDDSBUR
TANK MONTERAD I BAGAGERUM
DÄCKDIMENSION FRAM 215/45R17
MOTOR:BMW 325 TURBO
BROMSAR FRAM:BREMBO
BROMSAR BAK:WILWOOD
VÄXELLÅDA:BMW
Då måste dom ha gjort en stor miss, tur för díg

T71K SPÅRVIDD FRAM 1,49 METER
T71L SPÅRVIDD BAK 1,49 METER
T12B OMBYGGT FORDON
T71E SKYDDSBUR
TANK MONTERAD I BAGAGERUM
DÄCKDIMENSION FRAM 215/45R17
MOTOR:BMW 325 TURBO
BROMSAR FRAM:BREMBO
BROMSAR BAK:WILWOOD
VÄXELLÅDA:BMW
-
berätta mera, jag sitter ju med en årsmodell -86 själv men jag trodde det var kört om man inte plockade allt från samma bil.
Bil som är av 1976 års modell eller senare skall vara försedd med trevägskatalysator, syresensor, samt styrbox. Dessa avgaskomponenter skall ha sitt ursprung från samma fordon som den nya motorn. Utsläppen i avgaserna skall uppfylla avgasreningskraven enligt bilaga 3 punkt 1.1 och 1.2 till
"Vad innebär detta i praktiken? Jo, att det numera är möjligt att byta motor i alla bilar som kan räknas som ombyggt fordon, oavsett årsmodell. Från och med 1976 års modell måste den nya motorn ha katalysator och insprutning med lambdasond. Motorn, insprutningen och katalysatorn måste komma från samma "donatorbil". För ökning av effekt och vridmoment gäller samma regler som tidigare.förordningen om motorfordons avgasrening".
För ökning av effekt och vridmoment gäller samma regler som tidigare.
Bil som är av 1976 års modell eller senare skall vara försedd med trevägskatalysator, syresensor, samt styrbox. Dessa avgaskomponenter skall ha sitt ursprung från samma fordon som den nya motorn. Utsläppen i avgaserna skall uppfylla avgasreningskraven enligt bilaga 3 punkt 1.1 och 1.2 till
"Vad innebär detta i praktiken? Jo, att det numera är möjligt att byta motor i alla bilar som kan räknas som ombyggt fordon, oavsett årsmodell. Från och med 1976 års modell måste den nya motorn ha katalysator och insprutning med lambdasond. Motorn, insprutningen och katalysatorn måste komma från samma "donatorbil". För ökning av effekt och vridmoment gäller samma regler som tidigare.förordningen om motorfordons avgasrening".
För ökning av effekt och vridmoment gäller samma regler som tidigare.
/Per
a.k.a. Jevlar
a.k.a. Jevlar
Jag hade kanske tur men det som räddade mig var att ta kontakt med sfro. Och han som kom och titta på min bil var riktigt bra att ha att göra med. Visste vad som var viktigt och visste hur det skulle se ut. Jag fick klamra rören lite mer sen var allt bra. Sen killen på bilprovningen kunne ingenting och det var därför jag kanske klara mig MEN sfros ord står över besiktnings manen.
Fan va coolt..
Får grattulera, skulle själv hemskt gärna ha bilen laglig och godkänd för allmänväg.. Är så jobbigt att titta backspegeln efter farbror blå hela tiden..
Du har en riktigt läcker bil föresten!!
Mvh Stefan

Får grattulera, skulle själv hemskt gärna ha bilen laglig och godkänd för allmänväg.. Är så jobbigt att titta backspegeln efter farbror blå hela tiden..
Du har en riktigt läcker bil föresten!!
Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se

830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se

- kallevedlund
Nu har jag lite fler frågor....andré wrote:Först tog jag kontakt med sfro. Och dom besiktiade och ändrade då motor effekt och allt det andra. Sen var det bara köra in till regg besiktning när den var godkänd från sfro. Och dom tyckte nog allt funka bra så dom gjorde en kontroll besiktning och regg besiktning. Så då skrev dom in det sfros uppgifter. Och sen dimper dom nya papperna på bilen ner i brev lådan
Hu enkelt som helst
Som det ser ut nu så är det ingen som vet varken på sfro lr sbp, hur dessa nya regler ska tolkas....
Du har besiktat som ombyggt fordon?
Besiktade du med original sprut, tändning, katt från nyare m20?
Effekten, hur bestämdes efekten? Bromsning?
Nu har jag lite fler frågor....
Som det ser ut nu så är det ingen som vet varken på sfro lr sbp, hur dessa nya regler ska tolkas....
Du har besiktat som ombyggt fordon? JA
Besiktade du med original sprut, tändning, katt från nyare m20? Autronic. M&W. ej kat. Hade katalysator på men behövdes tydligen inte besiktnings mannen gick efter kraven som orginal alltså 3,5 i co. Där hade jag nog lite tur.
Effekten, hur bestämdes efekten? Bromsning?[/quote] Jag sa där var 250 för det visste jag att bilen klarade i vikt. Sen körde sfro killen bilen och bedömde då ca effekten. Annars blir det väl änu enklare med ett broms papper på bilen.
Du har besiktat som ombyggt fordon? JA
Besiktade du med original sprut, tändning, katt från nyare m20? Autronic. M&W. ej kat. Hade katalysator på men behövdes tydligen inte besiktnings mannen gick efter kraven som orginal alltså 3,5 i co. Där hade jag nog lite tur.
Effekten, hur bestämdes efekten? Bromsning?[/quote] Jag sa där var 250 för det visste jag att bilen klarade i vikt. Sen körde sfro killen bilen och bedömde då ca effekten. Annars blir det väl änu enklare med ett broms papper på bilen.