E30 327 evo turbo STULEN

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

andré
Posts: 166
Joined: 20 Nov 2005, 17:14
Location: Skåne

Post by andré »

Dom hörde aldrig av sig från elmia och då orka inte jag bry mig. Var ju lite sent ute. Ja dom jäkla bakljusen ska bytas men vet inte vilka jag ska ha. Tänkte ta ett par orginal och bara tona dom lätt.
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

andré wrote:Dom hörde aldrig av sig från elmia och då orka inte jag bry mig. Var ju lite sent ute. Ja dom jäkla bakljusen ska bytas men vet inte vilka jag ska ha. Tänkte ta ett par orginal och bara tona dom lätt.
NEEEJ!..

Håll dig undan från toningen antingen köper du mörka av PPF eller så köper du sånna här:

Image
Image
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
andré
Posts: 166
Joined: 20 Nov 2005, 17:14
Location: Skåne

Post by andré »

Jag trodde det var sådana som ppf har. Var får man tag i dom annars? Det ända tradiga är att dom går på ca 2 tusingar. Har blivit snål nu på sistone :P
HenrikF
Posts: 1868
Joined: 20 Nov 2005, 20:00
Location: Lund

Post by HenrikF »

andré wrote: Har blivit snål nu på sistone :P
'

Så dax :roll:
Kul att det rullar på. Är ni i garaget varje kväll eller? Kanske tittar förbi efter jobb en dag om de är ok?
Alfred
Posts: 163
Joined: 26 Feb 2006, 22:32
Location: Malmö

Post by Alfred »

Har två begagnade som ligger på jobb, kika förbi o se om det är ngt för dig så kommer vi nog överrens om ngt pris.
Friskt kapat hälften försvunnet
andré
Posts: 166
Joined: 20 Nov 2005, 17:14
Location: Skåne

Post by andré »

Ja jag är rätt mycket i verkstan än. Men har hjälp lite andra folk nu på sistone. Du är välkommen ring innan bara.

Alfred pm:a ditt nummer så kan jag ringa dig och så vi kan bestämma någon stans att träffas.

Ska ta banlicens nu på lördag så jag tänkte köra med bilen då på knutstorp. Det ända tråkiga är att jag kör utan ladd :cry: . Men det är ju inte fel och kolla så allt annat funkar bra innan PPF får sin brombänk.
andré
Posts: 166
Joined: 20 Nov 2005, 17:14
Location: Skåne

Post by andré »

Så då har jag fått tag i andra baklampor som på bilden. Så dom raggar tonade är ett minne blått.

Nu till det roliga var inne och regg besiktiade bilen i dag så den är godkänd med turbo, bromsar,fälgar,bur m.m. vikten är 1220kg och effekten är 250hk på pappret. Blir med andra ord aldrig några problem med polisen när det gäller bilen.

Så nu fattas en mappning står och hoppar tills att PPFarna får bänken.
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Vilken lyx å ha en godkänd bmw turbo :D hur gick du tillväga??
andré
Posts: 166
Joined: 20 Nov 2005, 17:14
Location: Skåne

Post by andré »

Först tog jag kontakt med sfro. Och dom besiktiade och ändrade då motor effekt och allt det andra. Sen var det bara köra in till regg besiktning när den var godkänd från sfro. Och dom tyckte nog allt funka bra så dom gjorde en kontroll besiktning och regg besiktning. Så då skrev dom in det sfros uppgifter. Och sen dimper dom nya papperna på bilen ner i brev lådan
Hu enkelt som helst :P
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Låter ju rätt smidigt :D inga krav på årsmodeller eller nått sånt? är den reggad som ombyggt fordon nu?
andré
Posts: 166
Joined: 20 Nov 2005, 17:14
Location: Skåne

Post by andré »

Den är reggad som ombyggt. Jo där är nog något krav på om man kommer upp i en viss årsmodell men jag vet inte vad. Jag trodde jag skulle behöva ha katalysator men det behövs inte för min 87:a. >Trodde det nu när jag bytt box men jag hade väl bara ren tur.
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Post by St3v3 »

Den är alltså inte intagen som flyttgods eller nåt?

Då måste dom ha gjort en stor miss, tur för díg ;)


T71K SPÅRVIDD FRAM 1,49 METER
T71L SPÅRVIDD BAK 1,49 METER
T12B OMBYGGT FORDON
T71E SKYDDSBUR
TANK MONTERAD I BAGAGERUM
DÄCKDIMENSION FRAM 215/45R17
MOTOR:BMW 325 TURBO
BROMSAR FRAM:BREMBO
BROMSAR BAK:WILWOOD
VÄXELLÅDA:BMW
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

berätta mera, jag sitter ju med en årsmodell -86 själv men jag trodde det var kört om man inte plockade allt från samma bil.

Bil som är av 1976 års modell eller senare skall vara försedd med trevägskatalysator, syresensor, samt styrbox. Dessa avgaskomponenter skall ha sitt ursprung från samma fordon som den nya motorn. Utsläppen i avgaserna skall uppfylla avgasreningskraven enligt bilaga 3 punkt 1.1 och 1.2 till

"Vad innebär detta i praktiken? Jo, att det numera är möjligt att byta motor i alla bilar som kan räknas som ombyggt fordon, oavsett årsmodell. Från och med 1976 års modell måste den nya motorn ha katalysator och insprutning med lambdasond. Motorn, insprutningen och katalysatorn måste komma från samma "donatorbil". För ökning av effekt och vridmoment gäller samma regler som tidigare.förordningen om motorfordons avgasrening".

För ökning av effekt och vridmoment gäller samma regler som tidigare.
/Per
a.k.a. Jevlar
andré
Posts: 166
Joined: 20 Nov 2005, 17:14
Location: Skåne

Post by andré »

Jag hade kanske tur men det som räddade mig var att ta kontakt med sfro. Och han som kom och titta på min bil var riktigt bra att ha att göra med. Visste vad som var viktigt och visste hur det skulle se ut. Jag fick klamra rören lite mer sen var allt bra. Sen killen på bilprovningen kunne ingenting och det var därför jag kanske klara mig MEN sfros ord står över besiktnings manen.
User avatar
Insanity
Posts: 699
Joined: 20 Nov 2005, 15:17
Location: Norrtälje
Contact:

Post by Insanity »

Fan va coolt.. :lol:
Får grattulera, skulle själv hemskt gärna ha bilen laglig och godkänd för allmänväg.. Är så jobbigt att titta backspegeln efter farbror blå hela tiden..

Du har en riktigt läcker bil föresten!!

Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Image
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

andré wrote:Först tog jag kontakt med sfro. Och dom besiktiade och ändrade då motor effekt och allt det andra. Sen var det bara köra in till regg besiktning när den var godkänd från sfro. Och dom tyckte nog allt funka bra så dom gjorde en kontroll besiktning och regg besiktning. Så då skrev dom in det sfros uppgifter. Och sen dimper dom nya papperna på bilen ner i brev lådan
Hu enkelt som helst :P
Nu har jag lite fler frågor....

Som det ser ut nu så är det ingen som vet varken på sfro lr sbp, hur dessa nya regler ska tolkas....

Du har besiktat som ombyggt fordon?
Besiktade du med original sprut, tändning, katt från nyare m20?
Effekten, hur bestämdes efekten? Bromsning?
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
andré
Posts: 166
Joined: 20 Nov 2005, 17:14
Location: Skåne

Post by andré »

Nu har jag lite fler frågor....

Som det ser ut nu så är det ingen som vet varken på sfro lr sbp, hur dessa nya regler ska tolkas....

Du har besiktat som ombyggt fordon? JA
Besiktade du med original sprut, tändning, katt från nyare m20? Autronic. M&W. ej kat. Hade katalysator på men behövdes tydligen inte besiktnings mannen gick efter kraven som orginal alltså 3,5 i co. Där hade jag nog lite tur.
Effekten, hur bestämdes efekten? Bromsning?[/quote] Jag sa där var 250 för det visste jag att bilen klarade i vikt. Sen körde sfro killen bilen och bedömde då ca effekten. Annars blir det väl änu enklare med ett broms papper på bilen.
Post Reply