Ha nej jag har en polare som är rörmockare
så jag åker nog på o vaxa hans bil.
nu var jag o hämtade fälgarna från pulverlacken.
o så har jag fixat stålomspunnen slang med fina blåa kopplingar till turbon
och gjort om slangar o kopplingar i skuffen.fan man skulle ha agenturen på det blåa guldet helvete vad dyra kopplingarna är
om du har original vatten pump tror jag at det inte at det kommer att orkka cirkulera någå braa åt minstone! där är för mycket upp och nerförs backor! har liite erfarenhet att laga kylaren bak!
jag tror nog att det ska funka för pumpen är rätt kraftig 110 liter i minuten
sen så blir det 2 st avluftningar. o kylaren är rätt tjock.är mest orolig att det kommer ta en jävla tid att få upp tempen.funderar på om man ska ha motorvärmare i blocket eller en doppvärmare i kylaren som går på 12 v om det finns.
så man slipper stå 30 mi på tomgång för att få drifttemp.
det sitter ingen termostat i den. men det ska inte behövas eftersom elpumpens elektriska styrning känner av tempen. så vill man att motorn ska gå i 78gr så håller den det! om motorn är kall så pumpar den runt vattnet saktare och ju varmare det blir så pumpar den bara fortare. när det inte räker startar elfläktarna bakom kylaren. så det blir spännande att se om det funkar.
idag började jag lite med bakvagnen.efter jobbet
böt bussningar till bärarmarna.det gick smärtfritt
ska börja måtta in justeringsbrickorna som nästa steg.
nu ska jag hem o bada o dricka bärs
väntar fortfarande på grejer som skojjaren elvis har lovat skaffa fram
och stållar men han ser man inte till.
Nu är PPF feta krängar kit beställt
så har jag köpt på mig lite bra olja
Castol Edge 10/60w till motor
Redline Light weight shockproof till växellådan
Redline Heavy shockproof med en Ls tillsats
till diffen
och till kylsystemet Red line oil WaterWetter
och så har jag ordnat nya bärarmar och bakre bussningen till vxl lådan
Om du har tänkt att åka nån dragracing med bilen så är det en dålig ide att dra vattenrören inne i bilen.
Tänkte bara skriva det ifall du inte redan visste det.
DRT 1.1 Kylsystem Om tävlingsfordonet är utrustat med kylsystem ska det vara placerat på, för typen av kaross, av-sedd plats. Tävlingsfordon med max 6 cylindrar får montera kylsystem i bakpartiet av bilen, kyl-systemet ska vara avskilt från förarutrymmet. Kylrör eller slangar mm, får ej monteras inne i förarutrymmet. Frontmotordragsters måste ha kylaren placerad framför motorn. Bakmotordragsters ska ha en skyddsplåt monterad mellan ramskenorna om kylelementet är pla-cerat framför motorn. Denna plåt ska sträcka sig från ramskena till ramskena och upp till den högsta punkten på skyddsburen. Se även DRT 4.3 samt figur 16.