Tobbes grymma 2.7 Turbo (838 hk) Såld.....

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

Här kommer det lite kylrör.
Image
Image
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Ball :) Det var en ny variant på kylrör. Jobbar du med rör eller?
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

Ha nej jag har en polare som är rörmockare :D
så jag åker nog på o vaxa hans bil.
nu var jag o hämtade fälgarna från pulverlacken.
o så har jag fixat stålomspunnen slang med fina blåa kopplingar till turbon
och gjort om slangar o kopplingar i skuffen.fan man skulle ha agenturen på det blåa guldet helvete vad dyra kopplingarna är
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
E34 RRT
Posts: 748
Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)

Post by E34 RRT »

tobbe tlrecond wrote:Här kommer det lite kylrör.
Image
Image
om du har original vatten pump tror jag at det inte at det kommer att orkka cirkulera någå braa åt minstone! där är för mycket upp och nerförs backor! har liite erfarenhet att laga kylaren bak!
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Han kommer köra med elpump och elektronisk styrning.
E34 RRT
Posts: 748
Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)

Post by E34 RRT »

Tysken wrote:Han kommer köra med elpump och elektronisk styrning.
ok då är det ingen fara! :D
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

jag tror nog att det ska funka för pumpen är rätt kraftig 110 liter i minuten
sen så blir det 2 st avluftningar. o kylaren är rätt tjock.är mest orolig att det kommer ta en jävla tid att få upp tempen.funderar på om man ska ha motorvärmare i blocket eller en doppvärmare i kylaren som går på 12 v om det finns.
så man slipper stå 30 mi på tomgång för att få drifttemp.
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
hartge
Posts: 1491
Joined: 22 Nov 2005, 20:34
Location: Åtvidaberg

Post by hartge »

drift temp får du väl om du inte tar bort termostaten ...eller tänker ja knasigt :roll:
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

det sitter ingen termostat i den. men det ska inte behövas eftersom elpumpens elektriska styrning känner av tempen. så vill man att motorn ska gå i 78gr så håller den det! om motorn är kall så pumpar den runt vattnet saktare och ju varmare det blir så pumpar den bara fortare. när det inte räker startar elfläktarna bakom kylaren. så det blir spännande att se om det funkar. :roll:
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

tobbe tlrecond wrote:Här kommer det lite kylrör.
Image
Image


härligt härligt mapress delar. de e grejer de

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Varför väljer du att dra ledningarna igenom coupén?
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

det fanns ingen annan plats! alla rör pressas ihop när dom är inmåttade o klara. så det finns ingen risk att dom hopar isär. :wink:
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

Nylackade fälgar
Image

Hjulmedbringare som är omgjord från 535 ans 5 bult till E30 bultmönster
och nav
Image
Blästrad o epoxygrundad bakvagn
Image
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

idag började jag lite med bakvagnen.efter jobbet
böt bussningar till bärarmarna.det gick smärtfritt
ska börja måtta in justeringsbrickorna som nästa steg. :wink:
nu ska jag hem o bada o dricka bärs :lol:

väntar fortfarande på grejer som skojjaren elvis har lovat skaffa fram
och stållar men han ser man inte till.
:twisted: :twisted: :twisted:
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

Nu är PPF feta krängar kit beställt
så har jag köpt på mig lite bra olja
Castol Edge 10/60w till motor
Redline Light weight shockproof till växellådan
Redline Heavy shockproof med en Ls tillsats
till diffen
och till kylsystemet Red line oil WaterWetter
och så har jag ordnat nya bärarmar och bakre bussningen till vxl lådan
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
User avatar
Bernis
Posts: 298
Joined: 20 Nov 2005, 17:25
Location: Motala

Post by Bernis »

Om du har tänkt att åka nån dragracing med bilen så är det en dålig ide att dra vattenrören inne i bilen.
Tänkte bara skriva det ifall du inte redan visste det.


DRT 1.1 Kylsystem Om tävlingsfordonet är utrustat med kylsystem ska det vara placerat på, för typen av kaross, av-sedd plats. Tävlingsfordon med max 6 cylindrar får montera kylsystem i bakpartiet av bilen, kyl-systemet ska vara avskilt från förarutrymmet. Kylrör eller slangar mm, får ej monteras inne i förarutrymmet. Frontmotordragsters måste ha kylaren placerad framför motorn. Bakmotordragsters ska ha en skyddsplåt monterad mellan ramskenorna om kylelementet är pla-cerat framför motorn. Denna plåt ska sträcka sig från ramskena till ramskena och upp till den högsta punkten på skyddsburen. Se även DRT 4.3 samt figur 16.
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

regler är till för att brytas :lol: :lol:
det ska inte bli nån dragrace kärra.bara en bil att busa o ha kul med.
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Post Reply