Baktändningar... Akut hjälp! (NU MED FILM)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
kan det va en tempgivare som er trasig?
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
erik@e30 wrote:de kan inte va så att han fått för sig å hälla e85 i tanken? vissa tror ju att de går fortare då
han råkade göra det i sina föräldras Golf TDI -06... Den gick INTE fortare.
Han har inte tankat denna me E85
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
banzai wrote:Men herregud! EXAKT samma fel hade jag i min gamla 528 -86
Den slet jag med å bytte grejor hit å dit (stift, rotor, fördelarlock etc)
Fick aldrig nån ordning på den så den såldes som reservdelsbil
Hoppas att du får fart på din iaf!
Å nej.. Säg inte så
Orkar inte stå o byta motor på fanskapet.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
karlzzon wrote:har precis samma fel på min m50b25 motor med. bar smäller och skjuter och surar ner stifften.
Kontakta mig gärna om du hittar felet..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Svintoleffe wrote:Har du kollat lmm så dne inte har pajat...
En annan sak jag kan rekomendera det är att man kopplar upp bilen mot en data då ser man oftast vad som är felet på den..
Har kopplat ut LMM... ingen skillnad.
Koppla upp mot dator är nog sista utvägen.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Joachim wrote:kan det va en tempgivare som er trasig?
Den är okej.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Nu har jag försökt gnugga geniknölarna lite till.
Och om jag läsre ditt försat inlägg rätt.
Då är det som så att först så kör du strötmotorn oså när du har fyllt upp bränsle, då helt huxflux så tänder den till, men det som är dte komiska det är att den måste tända helt galet, för o motorn o börja gå baklänges.
Skulle dett fel uppstå vid lugn körning jag är inte såsäker på det.
Men en annan sak jag kom o tänkapå nu, det är att du kollar så inte krysskilen i botten har pajat, för har den det, då tar vevaxelgivaren ut signalen kanske väldit galet o då finns dte nog möjlighet till baktändningar.
det är väll allt jag kan komma på nu för tillfället jag får fundera mer över detta mysko fel
Och om jag läsre ditt försat inlägg rätt.
Då är det som så att först så kör du strötmotorn oså när du har fyllt upp bränsle, då helt huxflux så tänder den till, men det som är dte komiska det är att den måste tända helt galet, för o motorn o börja gå baklänges.
Skulle dett fel uppstå vid lugn körning jag är inte såsäker på det.
Men en annan sak jag kom o tänkapå nu, det är att du kollar så inte krysskilen i botten har pajat, för har den det, då tar vevaxelgivaren ut signalen kanske väldit galet o då finns dte nog möjlighet till baktändningar.
det är väll allt jag kan komma på nu för tillfället jag får fundera mer över detta mysko fel
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
krysskilen?
Är det den lilla tappen vi pratat om som låser triggerskivan/remhjulet i exakt rätt läge?
Är det den lilla tappen vi pratat om som låser triggerskivan/remhjulet i exakt rätt läge?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Svintoleffe wrote:
Då är det som så att först så kör du strötmotorn oså när du har fyllt upp bränsle, då helt huxflux så tänder den till, men det som är dte komiska det är att den måste tända helt galet, för o motorn o börja gå baklänges.
motorn börjar gå baklänges?=)
en 4-taktare kan inte gå baklänges.
Knepigt fel, men det är säkert ett skitfel bara..
Rengör alla kontakter till att börja med.
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Zwofurti wrote:Svintoleffe wrote:
Då är det som så att först så kör du strötmotorn oså när du har fyllt upp bränsle, då helt huxflux så tänder den till, men det som är dte komiska det är att den måste tända helt galet, för o motorn o börja gå baklänges.
motorn börjar gå baklänges?=)
en 4-taktare kan inte gå baklänges.
Knepigt fel, men det är säkert ett skitfel bara..
Rengör alla kontakter till att börja med.[/quote
Om du tar o läser gien vad crille skriver, så skriver han att det evrkar typ som att motrn ska börja gå baklänges.
O det krävs nog inte alla hästyar hemma för o haja vad jag menar.
O det går tyvär o få en 4 taktar o gå baklänges.
Vi har ensnö slunga en stror 18 hästare som började o gå baklänges, det belv ohygglig kompression, ända sen vi fick den det visade sig att stiga ahdeproblem med det, på en del så vi fick riva motorn, o ändra lite saker, sne funakde den utan probs.
Svintoleffe wrote:Zwofurti wrote:Svintoleffe wrote:
Då är det som så att först så kör du strötmotorn oså när du har fyllt upp bränsle, då helt huxflux så tänder den till, men det som är dte komiska det är att den måste tända helt galet, för o motorn o börja gå baklänges.
motorn börjar gå baklänges?=)
en 4-taktare kan inte gå baklänges.
Knepigt fel, men det är säkert ett skitfel bara..
Rengör alla kontakter till att börja med.[/quote
Om du tar o läser gien vad crille skriver, så skriver han att det evrkar typ som att motrn ska börja gå baklänges.
O det krävs nog inte alla hästyar hemma för o haja vad jag menar.
O det går tyvär o få en 4 taktar o gå baklänges.
Vi har ensnö slunga en stror 18 hästare som började o gå baklänges, det belv ohygglig kompression, ända sen vi fick den det visade sig att stiga ahdeproblem med det, på en del så vi fick riva motorn, o ändra lite saker, sne funakde den utan probs.
Näru grabben, en fyrtaktare går inte baklänges..=)
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact: