Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
320Niklas
Posts: 99 Joined: 11 Jan 2006, 21:47
Location: Linköping
Post
by 320Niklas » 11 Jan 2006, 22:14
Vad tror ni om 528ans spridare på min 320 om ja ska ladda ungerfär 0,5 fick tips om 325 eller 535 men ja tänkte om 528an är mitt i mellan eller nåt????
Nicke Nyman
Posts: 297 Joined: 20 Nov 2005, 14:56
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by Nicke Nyman » 11 Jan 2006, 22:35
Fixa 535... Ett gott tips bara, du nöjer dig inte med 0,5bar!
Lagesson
Posts: 46 Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Smålandsstenar
Post
by Lagesson » 12 Jan 2006, 07:45
Nicke Nyman wrote: Fixa 535... Ett gott tips bara, du nöjer dig inte med 0,5bar!
Hur mycke kan man ladda med 535:ans spridare?
Nicke Nyman
Posts: 297 Joined: 20 Nov 2005, 14:56
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by Nicke Nyman » 12 Jan 2006, 13:31
Mer än 0,5 bar iaf. 1bar om du kör med högre bränsletryck än org!
Adios!
Lagesson
Posts: 46 Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Smålandsstenar
Post
by Lagesson » 12 Jan 2006, 13:48
Nicke Nyman wrote: Mer än 0,5 bar iaf. 1bar om du kör med högre bränsletryck än org!
Adios!
Har 850T org spridare i nu och laddar ca 0,9 men då är det näst intill omöjligt att starta bilen när den är kall för då surar den utan man måste köra direkt. är 535:ans spridare mindre?
Mattias Sandgren
Posts: 622 Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:
Post
by Mattias Sandgren » 12 Jan 2006, 13:51
535:ans spridare flödar 240-250 cc @ 3 bar och är låg-ohmiga.
Alltså klart lämpliga för 1 bar laddtryck på en M20B20, kanske med något högre bränsletryck - fast med 100% duty cycle räcker det nog med original bränsletryck om man vågar.
CorsaManiac
Posts: 179 Joined: 23 Nov 2005, 12:03
Location: Borlänge
Post
by CorsaManiac » 12 Jan 2006, 14:07
Jag snodde 4 st spridare ur en kompis 535-motor, det va nr 0 280 150 714 på dom=192cc 16 ohm
jeppan
Posts: 251 Joined: 19 Dec 2005, 15:58
Location: Kallinge
Post
by jeppan » 12 Jan 2006, 14:12
16 ohm. då är dom väl hög omhiga eller vart går gränser kommer inte ihåg riktigt ?
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
CorsaManiac
Posts: 179 Joined: 23 Nov 2005, 12:03
Location: Borlänge
Post
by CorsaManiac » 12 Jan 2006, 14:14
jeppan wrote: 16 ohm. då är dom väl hög omhiga eller vart går gränser kommer inte ihåg riktigt ?
Ja det är nog nästan så högohmigt det kan bli
Vet inte helelr vart gränsen går riktigt.
Mattias Sandgren
Posts: 622 Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:
Post
by Mattias Sandgren » 12 Jan 2006, 14:20
Dom vi fick tag på till en annan konvertering var lågohmiga. kanske varierar?
Har inte kvar Bosch-numret nu..
Mattias Sandgren
Posts: 622 Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:
Post
by Mattias Sandgren » 12 Jan 2006, 14:21
CorsaManiac wrote: Jag snodde 4 st spridare ur en kompis 535-motor, det va nr 0 280 150 714 på dom=192cc 16 ohm
Likadana spridare med det Bosch-numret sitter på min 528:a (-82:a).
jeppan
Posts: 251 Joined: 19 Dec 2005, 15:58
Location: Kallinge
Post
by jeppan » 25 Feb 2006, 00:56
är det hög eller låg ohmiga spridare på m30 b28 -86 ??
II ----------------------------------- II m30 b34 - ??
Är spridarna samma på 528 som 535 kan jag ju knappast tänka mig...??
Ni har väl inte riktigt kommit fram till något tänkte bara få lite klarhet i det hela.
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
smaid
Posts: 209 Joined: 11 Jan 2006, 14:58
Location: FInland, Vasa
Post
by smaid » 25 Feb 2006, 09:48
högohmiga på båda två