Spridare??

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
320Niklas
Posts: 99
Joined: 11 Jan 2006, 21:47
Location: Linköping

Spridare??

Post by 320Niklas »

Vad tror ni om 528ans spridare på min 320 om ja ska ladda ungerfär 0,5 fick tips om 325 eller 535 men ja tänkte om 528an är mitt i mellan eller nåt????
Nicke Nyman
Posts: 297
Joined: 20 Nov 2005, 14:56
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by Nicke Nyman »

Fixa 535... Ett gott tips bara, du nöjer dig inte med 0,5bar! :P
Image
Lagesson
Posts: 46
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Smålandsstenar

Post by Lagesson »

Nicke Nyman wrote:Fixa 535... Ett gott tips bara, du nöjer dig inte med 0,5bar! :P


Hur mycke kan man ladda med 535:ans spridare?
Nicke Nyman
Posts: 297
Joined: 20 Nov 2005, 14:56
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by Nicke Nyman »

Mer än 0,5 bar iaf. 1bar om du kör med högre bränsletryck än org!

Adios! 8)
Image
Lagesson
Posts: 46
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Smålandsstenar

Post by Lagesson »

Nicke Nyman wrote:Mer än 0,5 bar iaf. 1bar om du kör med högre bränsletryck än org!

Adios! 8)


Har 850T org spridare i nu och laddar ca 0,9 men då är det näst intill omöjligt att starta bilen när den är kall för då surar den utan man måste köra direkt. är 535:ans spridare mindre?
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

535:ans spridare flödar 240-250 cc @ 3 bar och är låg-ohmiga.
Alltså klart lämpliga för 1 bar laddtryck på en M20B20, kanske med något högre bränsletryck - fast med 100% duty cycle räcker det nog med original bränsletryck om man vågar. ;)
User avatar
CorsaManiac
Posts: 179
Joined: 23 Nov 2005, 12:03
Location: Borlänge

Post by CorsaManiac »

Jag snodde 4 st spridare ur en kompis 535-motor, det va nr 0 280 150 714 på dom=192cc 16 ohm
User avatar
jeppan
Posts: 251
Joined: 19 Dec 2005, 15:58
Location: Kallinge

Post by jeppan »

16 ohm. då är dom väl hög omhiga eller vart går gränser kommer inte ihåg riktigt ?
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
User avatar
CorsaManiac
Posts: 179
Joined: 23 Nov 2005, 12:03
Location: Borlänge

Post by CorsaManiac »

jeppan wrote:16 ohm. då är dom väl hög omhiga eller vart går gränser kommer inte ihåg riktigt ?


Ja det är nog nästan så högohmigt det kan bli :) Vet inte helelr vart gränsen går riktigt.
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

Dom vi fick tag på till en annan konvertering var lågohmiga. kanske varierar?
Har inte kvar Bosch-numret nu..
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

CorsaManiac wrote:Jag snodde 4 st spridare ur en kompis 535-motor, det va nr 0 280 150 714 på dom=192cc 16 ohm

Likadana spridare med det Bosch-numret sitter på min 528:a (-82:a).
User avatar
jeppan
Posts: 251
Joined: 19 Dec 2005, 15:58
Location: Kallinge

Post by jeppan »

är det hög eller låg ohmiga spridare på m30 b28 -86 ??

II ----------------------------------- II m30 b34 - ??

Är spridarna samma på 528 som 535 kan jag ju knappast tänka mig...??

Ni har väl inte riktigt kommit fram till något tänkte bara få lite klarhet i det hela.
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
User avatar
smaid
Posts: 209
Joined: 11 Jan 2006, 14:58
Location: FInland, Vasa

Post by smaid »

högohmiga på båda två
e30 -88 M-Technic II 2.5Tic

http://www.garaget.org/?car=67388
Post Reply