Hjälp!!! med mitt dta PROBLEMET ÄR LÖST!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Hjälp!!! med mitt dta PROBLEMET ÄR LÖST!!
Tja! jag får inte igång min motor...
Kör med dta 8 pro sprut
problemet är att jag inte har gnista när jag kör på starten men när jag kör programmet "test injektors and coils" har jag gnista!!!
testat med extra startkablar/ för att va säker på bra jord,,,
HJälPPPPPPF
Kör med dta 8 pro sprut
problemet är att jag inte har gnista när jag kör på starten men när jag kör programmet "test injektors and coils" har jag gnista!!!
testat med extra startkablar/ för att va säker på bra jord,,,
HJälPPPPPPF
Last edited by erik@e30 on 15 May 2007, 21:06, edited 1 time in total.
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Hjälp!!! med mitt dta
erik@e30 wrote:Tja! jag får inte igång min motor...
Kör med dta 8 pro sprut
problemet är att jag inte har gnista när jag kör på starten men när jag kör programmet "test injektors and coils" har jag gnista!!!
testat med extra startkablar/ för att va säker på bra jord,,,
HJälPPPPPPF
körde ex48 på min 740 turbo.. med min skulle man vända impulsgivarn på triggerhjulet tvärt om vad som står. altså vänd på kontakten.
Vet inte om de e så på ditt styrsystem men men
Re: Hjälp!!! med mitt dta
Dempa wrote:erik@e30 wrote:Tja! jag får inte igång min motor...
Kör med dta 8 pro sprut
problemet är att jag inte har gnista när jag kör på starten men när jag kör programmet "test injektors and coils" har jag gnista!!!
testat med extra startkablar/ för att va säker på bra jord,,,
HJälPPPPPPF
körde ex48 på min 740 turbo.. med min skulle man vända impulsgivarn på triggerhjulet tvärt om vad som står. altså vänd på kontakten.
Vet inte om de e så på ditt styrsystem men men
jag har för mig att de inte går på min kontakt, men jag har kopplat enligt kopplings schemat & jag har signal på skärmen
erik@e30 wrote:visst e den inkopplad! jag e doc lite osäker på den för man kan inte se den eller värdena från den på datorn.Johnny H wrote:Kolla att kamgivaren är rätt kopplad. Om du har en alltså.
men den borde ge gnista ändå! för den lägger ju startgnistan på x antal tänder före öd /räknat på vevaxeln!
vi hade samma problem på min bil så du ska inte vara alltför säker...då böt jag till autronic så nu funkar allt finemang...dta kan vara känslig kanske mot störningar osv och som dom sade...byt om kablarna lite på kontakterna...så fick vi göra...så dta handboken visade fel för mig..
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Tel:+358504210611
Tjenare! Jag hade åxå lite problem med mitt DTA. Det var jävligt känsligt med avståndet mellan triggerhjul och givare. nu kör jag med 0,3mm. Kör jag med större avstånd så får jag signal på skärmen men för många felkoder. Och lika måste det vara bra kräm i batteriet. Är det för lite svag ström så då måste man använda batteristarter eller kabla igång bilen.
Är kanske lite hjälp på vägen.
Är kanske lite hjälp på vägen.
TeamButcherRacing
/mvh Fredrik Bond
/mvh Fredrik Bond
TB Racing wrote:Tjenare! Jag hade åxå lite problem med mitt DTA. Det var jävligt känsligt med avståndet mellan triggerhjul och givare. nu kör jag med 0,3mm. Kör jag med större avstånd så får jag signal på skärmen men för många felkoder. Och lika måste det vara bra kräm i batteriet. Är det för lite svag ström så då måste man använda batteristarter eller kabla igång bilen.
Är kanske lite hjälp på vägen.
Ok de ska ja kolla / tack.
Jag läste lite i FaQ'n de stod så här i >> NUMBER OF TEETH COILS ON IN CRANKING under Unequal Firing Angle Table
"Pro systems only. Controls temperature build up in small coil over plug systems. Set to 1 or 2. Increase only if the engine does not fire reliably at starter motor speeds."
Jag vet inte om de kan vara nått att öka värdet lite.
Jag har redan eldat upp en tändspole / vet inte om de va för att jag körde för lång upladdnings tid!
Jag har alltid en ordentlig LADAC på så ström finns i överflöd