Turbo bygge

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

320Niklas
Posts: 99
Joined: 11 Jan 2006, 21:47
Location: Linköping

Turbo bygge

Post by 320Niklas »

Tänkte fråga vad ja ska ha för spridare om ja ska ladda ungefär 0,5 på min 320 fick tipps om 325s eller 535s vad tror ni??
User avatar
Fanzy
Posts: 278
Joined: 29 Nov 2005, 14:04
Location: Lycksele

Post by Fanzy »

535 spridare med lmm borde funka
Frozz
Posts: 273
Joined: 02 Dec 2005, 09:58
Location: Örkelljunga

Post by Frozz »

Jah har 535ans spridare till min. Ska också ladda 0,5. Bra början i alla fall. =)
User avatar
jeppan
Posts: 251
Joined: 19 Dec 2005, 15:58
Location: Kallinge

Post by jeppan »

ställ upp bränsle-trycket och några extra kallstartsventiler på tryckvakter så kan du ladda de utan problem med fast tändning också givetvis.
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
Frozz
Posts: 273
Joined: 02 Dec 2005, 09:58
Location: Örkelljunga

Post by Frozz »

jeppan wrote:ställ upp bränsle-trycket och några extra kallstartsventiler på tryckvakter så kan du ladda de utan problem med fast tändning också givetvis.


Kallstartsventiler på tryckvakter?
Måns
Posts: 21
Joined: 30 Nov 2005, 12:04

Post by Måns »

Frozz wrote:
jeppan wrote:ställ upp bränsle-trycket och några extra kallstartsventiler på tryckvakter så kan du ladda de utan problem med fast tändning också givetvis.


Kallstartsventiler på tryckvakter?


bona trim ab :D
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

535 spridare är väl på gränsen till för små. 300 cc skulle jag investera i.
Frozz
Posts: 273
Joined: 02 Dec 2005, 09:58
Location: Örkelljunga

Post by Frozz »

Måns wrote:
Frozz wrote:
jeppan wrote:ställ upp bränsle-trycket och några extra kallstartsventiler på tryckvakter så kan du ladda de utan problem med fast tändning också givetvis.


Kallstartsventiler på tryckvakter?


bona trim ab :D


Bona trim? Förstår inte vad han menar. :roll:
Frozz
Posts: 273
Joined: 02 Dec 2005, 09:58
Location: Örkelljunga

Post by Frozz »

Jo de fatta jag. Men inte kallstart..... Ekonomitrim e nog de jag får ta till nu.
egnesund
Posts: 145
Joined: 11 Dec 2005, 16:05
Location: Västerås

Post by egnesund »

tja.. vet att många byter till 535lmm men är de nån som vet om dom använder samma register på den som på t.ex 325ans lmm så att databoxen uppfattar de rätt?
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

egnesund wrote:tja.. vet att många byter till 535lmm men är de nån som vet om dom använder samma register på den som på t.ex 325ans lmm så att databoxen uppfattar de rätt?


Ja man byter till 325ans "kort"...
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
Lagesson
Posts: 46
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Smålandsstenar

Post by Lagesson »

skurt wrote:
egnesund wrote:tja.. vet att många byter till 535lmm men är de nån som vet om dom använder samma register på den som på t.ex 325ans lmm så att databoxen uppfattar de rätt?


Ja man byter till 325ans "kort"...


Hur blir det om man använder 535:ans lmm och 325:ans kort när man kör org och ska besikta funkar det?
L.Persson
Posts: 29
Joined: 14 Jan 2006, 22:16

Post by L.Persson »

Funkar det inte att köra med orginal lmm!?
User avatar
jeppan
Posts: 251
Joined: 19 Dec 2005, 15:58
Location: Kallinge

Post by jeppan »

Frozz wrote:
Måns wrote:
Frozz wrote:
jeppan wrote:ställ upp bränsle-trycket och några extra kallstartsventiler på tryckvakter så kan du ladda de utan problem med fast tändning också givetvis.


Kallstartsventiler på tryckvakter?


bona trim ab :D


Bona trim? Förstår inte vad han menar. :roll:


kallstarts ventiler står öppna hela tiden när dom får ström och dom är enkla att smida dit på ett tryckrör... därför sätter man dit sådana......
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
User avatar
jeppan
Posts: 251
Joined: 19 Dec 2005, 15:58
Location: Kallinge

Post by jeppan »

jo de funkar om du ställer upp llm.
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
Frozz
Posts: 273
Joined: 02 Dec 2005, 09:58
Location: Örkelljunga

Post by Frozz »

jeppan wrote:
Frozz wrote:
Måns wrote:
Frozz wrote:
jeppan wrote:ställ upp bränsle-trycket och några extra kallstartsventiler på tryckvakter så kan du ladda de utan problem med fast tändning också givetvis.


Kallstartsventiler på tryckvakter?


bona trim ab :D


Bona trim? Förstår inte vad han menar. :roll:


kallstarts ventiler står öppna hela tiden när dom får ström och dom är enkla att smida dit på ett tryckrör... därför sätter man dit sådana......


Ingen som har bild på detta?
Post Reply