fick fina siffror men newton var inte bra och trolitvis beror det på grenröret...vid 0,5 bar så 350 hk så jag är nöjd kunde inte höja mera för det var nå skitslangar till wg:n så dom smalt..men får nya snart så då siktar vi på 1 kilo lätt över 400 hoppas jag
Fido85 wrote:fick fina siffror men newton var inte bra och trolitvis beror det på grenröret...vid 0,5 bar så 350 hk så jag är nöjd kunde inte höja mera för det var nå skitslangar till wg:n så dom smalt..men får nya snart så då siktar vi på 1 kilo lätt över 400 hoppas jag
Fido85 wrote:fick fina siffror men newton var inte bra och trolitvis beror det på grenröret...vid 0,5 bar så 350 hk så jag är nöjd kunde inte höja mera för det var nå skitslangar till wg:n så dom smalt..men får nya snart så då siktar vi på 1 kilo lätt över 400 hoppas jag
Grattis, trevliga siffror på 0,5kg.
Specs ?
Bmw 325 Coupe -92
Precision Sc61 Turbo
Ppf Turbogrenrör
Ppf W-gate
Dta P8Pro Sprut
490cc Spridare
Hemmabyggd Cooler...Minns Ej Mått Men Stor
Komp Ca 8:5
och jag är nöjd ändå med siffrona då jag har ju automat så det inverkar enlit vad jag forskat så jämförde vi med min kompis så jag hade mkt mera hk än han fast jag körde med lägre ladd men hans nm var bättre..
nya tag till sommaren och bilder kommer att komma direkt jag får serverplats men går lite trögt fram så måste tillägga jag kör med original kolvar nu å stakar men väntar på dom nya av ppf
Bmwandreas wrote:Haha det är inte grenröret.
Jag hade 570nm och 402hk vid 1.0 bar.
Och att ha 350hk med 0.5 bar och orig kammar är omöjligt.
Vad hade dom för dyno?
Supweflow du kan få komma å se paprena fast den ljuger med ca 2 hk enligt ad som räknats och den är kalibrerad rätt...och enlit en summit tidning eller vad vi kollade i så ligger superflow på bästa platsen då det gäller bänkar
Bäckis wrote:350hk med 0,5 bar är ju omöjligt. Ca 50% effektökning ger 288hk. Säg att man kan få ut strax över 300.
Ibland lär man ju stanna till och tänka efter, och med original kammar blir det inte mer effekt än ca 50% ökning.
Har du kört motorn löst? Superflow har väl inga rullande landsvägar?
jodå superflow har rullande också...men ni får tro eller ej men vi har bänkat silversupran på dendär bänken och många grymma cossies osv på den så vi vet att den inte ljuger med nå många hk....det var 349,6 hk i motorn.....skulle säga det var exakta talet
då det är jyst det att bänken vet inte av om det är automat så den tar ju för givet att det är manuell låda så motoreffekten är nåt den uppskattar men vad som kommer på bakhjulen så stämmer nästan exakt...det blev körd i 4an då vi bänkade om jag inte minns fel nu för det blir vel mera förlust om man t.ex. skulle ha kört i 3an
hmr..skulle inte tro att det beror på grenröret....
mätte ni avgasmottryck?
man börjar ana ugglor när du säger att du får ut mer hp än trq, och ganska "väldigt" stor skillnad om jag fattat det rätt.
det bör vara tvärtom, så nåt är nog fel, tyvärr..
-än en gång vad fick du för trq?
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033