om man har otur kanske dom stoppar en,men har du litaflax oxh inte åker inne i stan helatiden så ska det nog gå bra.bmw_fredde wrote:Å besiktar du inte alls så stannar snuten dig så fort dom ser dig!TurboFall wrote:Jag tror att det är bättre att inte besikta alls en att åka in med turbo
jag har blivit tagen av snuten med turbo i bilen och ja fick helt vanlig ombesiktning!
Besiktning...
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
______________
BMW ///M5 3.6L -91
BMW ///M5 3.6L -91
Har du samma chassinummer på dom så funkar det. Men annars ska man aldrig göra det. Hade två röda mazda 323 förra året samntidigt som dom fick reda på när dom kollade upp mig vid vanlig kontroll, och då kollade dom chassinummer osv. på den jag åkte i för att dom visste att folk brukar kunna flytta plåtarna mellan bilarna om man har två likadana ståendes på sig.
FoX wrote:om man har 2 tex. röda e30.. vore man ful om man beställde en extra uppsättning skyltar och montera, så båda hade samma reg.nr?
förutsatt att den ena org. bilen går igenom är skattad och påställd..
jag menar ur ofta kollar de chassi nr?.. kanske på besiktningen men då har du ju org.bilen?
det är säkert bedrägeri eller förfalskning.. men det är nog rätt svårt att bli på kommen?
minus- en extra bil som är liknade din projektbil!?
men om man kan kopiera chassinummret så båda har samma...
är man skottsäker då? för det räcker väll med att det är massa fula märken eller något som kan tyda på "fiffel" som chassinummersbyte, så blir dom mer misstänksamma.. och kollar upp det ännu mer?
ett plus skulle ju vara att man bara betalar försäkring/skatt på en av bilarna =)
är man skottsäker då? för det räcker väll med att det är massa fula märken eller något som kan tyda på "fiffel" som chassinummersbyte, så blir dom mer misstänksamma.. och kollar upp det ännu mer?
ett plus skulle ju vara att man bara betalar försäkring/skatt på en av bilarna =)
Besiktnings motor.iron m/// wrote: några förslag......
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ang. din punkt 2 så är de väl bara att skilja bagagen rejält från kupen? bara sätta en aluplåt eller något annat ej brandfarligt material över så ska de vara lugnt? DE hoppas fan ja iaf!peppe wrote:Alltså, bes. är en stor fråga för mig. Eller igentligen inte eftersom jag kommer nog aldrig åka dit. Men ponera.
1. Dumpa turbon, göra en böjj och slänga ihop med downpipe. Errh, nej det går inte för jag har 3½" system med sidepipe.
Lösning, orginalgrenrör och avgas.
2. Ingen tank, skuffen fylld med "brandfarliga" prylar
Lösning, finns ingen tänker inte bygga om hela bilen.
3. Tryckrör, slangar e.t.c.
Lösning, skruva lite.
e.t.c. problem efter problem, e.t.c.
Lösning på allt?: Åk dit med turbo, säg att han får snyta ur den ordentligt före han besiktar?

Sen ang. punkt 3 så måste du väl få ha tryckrör där ? bara de inte används? så de är väl egentligen bara punkt 1 du måste göra något åt? eller?
Men din sista lösning är då inte dum!

Mvh
Uffe
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
Jag säger såhär:
Man kan ju åka till bes med turbo. Om man bara kanske vill köra en månad eller så. Men de händer ju inte. Iaf, du får en ombes pga turbon, men rimligt vis bör du få köra bilen en månad. Eller åker man på körförbud pga ändrat motoreffekt? Dvs att bilen inte får köras en månad??
Iaf, om man gör som de flesta pratat om här, dvs åka med en böj upp till DP istället för turbon, de måste ju funka, rätt gubbe med en bra dag.
Sen då, de där med skuffen, som Peppe har problem med, o säkert många andra med honom (jag bla) så vet jag en sak om detta, en polare byggde en "baslåda" över hela skuffen, lånade 2st basar av en kompis o släppte ner i de gigantiska hål. Batteriet i baksätet eller där de skulle stå o lika så varningstriangeln. Dom kunde inte säga något.
Tryckrör o dylikt kan man ju ta bort. IC kan få sitta kvar i utställningssyfte, de har dom inte me o göra varför den sitter där. Den påverkar inte bilen på något vis!
Jag funderar ärligt talat på att försöka besikta till våren, har ju en extramotor nu på sidan som man kan prova o besikta med!
De va väl min syn på de hela!
Adios!
Man kan ju åka till bes med turbo. Om man bara kanske vill köra en månad eller så. Men de händer ju inte. Iaf, du får en ombes pga turbon, men rimligt vis bör du få köra bilen en månad. Eller åker man på körförbud pga ändrat motoreffekt? Dvs att bilen inte får köras en månad??
Iaf, om man gör som de flesta pratat om här, dvs åka med en böj upp till DP istället för turbon, de måste ju funka, rätt gubbe med en bra dag.
Sen då, de där med skuffen, som Peppe har problem med, o säkert många andra med honom (jag bla) så vet jag en sak om detta, en polare byggde en "baslåda" över hela skuffen, lånade 2st basar av en kompis o släppte ner i de gigantiska hål. Batteriet i baksätet eller där de skulle stå o lika så varningstriangeln. Dom kunde inte säga något.
Tryckrör o dylikt kan man ju ta bort. IC kan få sitta kvar i utställningssyfte, de har dom inte me o göra varför den sitter där. Den påverkar inte bilen på något vis!
Jag funderar ärligt talat på att försöka besikta till våren, har ju en extramotor nu på sidan som man kan prova o besikta med!
De va väl min syn på de hela!
Adios!


Tjoho Nicke!
Bygga baslåda i skuffen kan man ju alltid göra. Men dom kommer säkerligen fråga efter orginal tanken :/
- Att stoppa i någon annan motor känns inte aktuellt för mig då jag kan dumpa turbo och tryckrör sedan så får Mattias mappa motorn så den blir som ett lam. Inga problem att åka igenom bes på så vis.
Bygga baslåda i skuffen kan man ju alltid göra. Men dom kommer säkerligen fråga efter orginal tanken :/
- Att stoppa i någon annan motor känns inte aktuellt för mig då jag kan dumpa turbo och tryckrör sedan så får Mattias mappa motorn så den blir som ett lam. Inga problem att åka igenom bes på så vis.
när det gäller fuelcell o trunken..
släng på orig.tanken o åk o besikta... när ni kommer dit tar ni SJÄLVA fram varningstriangeln o visar den till snubben när han tex står framför bilen... sen borde han inte bry sig om att kolla i trunken..
ja har aldrig varit med om att dem har velat kolla trunken bortsett ifrån att de vill kolla att man har varningstriangel..
eller så kan ni ta fram varningstriangeln o sedan låsa trunken.. sen e de bara säga till bes.snubben att trunken har gått i baklås eller nåt..
släng på orig.tanken o åk o besikta... när ni kommer dit tar ni SJÄLVA fram varningstriangeln o visar den till snubben när han tex står framför bilen... sen borde han inte bry sig om att kolla i trunken..
ja har aldrig varit med om att dem har velat kolla trunken bortsett ifrån att de vill kolla att man har varningstriangel..
eller så kan ni ta fram varningstriangeln o sedan låsa trunken.. sen e de bara säga till bes.snubben att trunken har gått i baklås eller nåt..
Jag har ingne orginal tank att stoppa dit, inget bränslesystem anpassat för att andvända orginal tank heller.xelerator wrote:när det gäller fuelcell o trunken..
släng på orig.tanken o åk o besikta... när ni kommer dit tar ni SJÄLVA fram varningstriangeln o visar den till snubben när han tex står framför bilen... sen borde han inte bry sig om att kolla i trunken..
ja har aldrig varit med om att dem har velat kolla trunken bortsett ifrån att de vill kolla att man har varningstriangel..
eller så kan ni ta fram varningstriangeln o sedan låsa trunken.. sen e de bara säga till bes.snubben att trunken har gått i baklås eller nåt..
Sedan så sitter batteriet bak d.v.s. han kommer vilja kolla.
- Man kan ju hoppas att han tycker att det går bra ändå. Lexan rutorna som kanske åker på till våren inte är så upphetsande för bes. heller.
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
på min 325 -88 så kollade de inte skuffen fast batteriet sitter därDen är ju lite nyare så de kanske inte känns lika viktigt för en bes.man o kolla skuffen då!
Adios!

jag la fram varningstriangeln i framsätet bara.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact: