Brukisprojet steg 1. 320 Limosine -84

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Fisåkare
Posts: 322
Joined: 22 Dec 2005, 12:27
Location: Bajen Hill Stockholm/ Ekeby Gotland

Brukisprojet steg 1. 320 Limosine -84

Post by Fisåkare »

Efter sju års förstoppning sket morfar, nu kommer de!!!!!

Bruksbilen ska nu i fas 1 förses med lätt trycksresperator. :)

Ja ska lägga upp bilder med beskrivande text lite senare.

Så ni får hålla till godo med lite bilder på LAZZAT så länge. :wink:

Kolla länken :D

http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=37139
User avatar
Fisåkare
Posts: 322
Joined: 22 Dec 2005, 12:27
Location: Bajen Hill Stockholm/ Ekeby Gotland

Re: Brukisprojet steg 1. 320 Limosine -84

Post by Fisåkare »

Man får kommentera :roll:
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Tjo.. Härligt o se att du fårr upp en tråd.
Ser riktigt nice ut det där.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Porris
Posts: 219
Joined: 16 Oct 2006, 21:13
Location: Mariestad

Post by Porris »

ser riktigt najs ut.....
User avatar
Fisåkare
Posts: 322
Joined: 22 Dec 2005, 12:27
Location: Bajen Hill Stockholm/ Ekeby Gotland

Post by Fisåkare »

Wow..! Två positiva omdömmen av två möjliga, de e kärlek :lol:

Kul att ni tycker de ser bra ut, trots att bilen är skitig och att allt hänger på trekvarten :?

Som sagt mera bilder kommer, ja har inte tid/ork som det är nu.

Har inget eget garage, så jag måste således låna polarn's.
Fördelen med de är att man får mycke hjälp, nackdelen är att man blir beroende av någon annan och att de försvinner 2 tim. i restid fram och tillbaka. :D :(

Passar på å tacka Rikard för all hjälp :) och M3 Jonas för lättning å balansering av svänghjulet + svetsning av oljereturen i tråget :) . Tackar tackar!
makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

Post by makkan_nykvarn »

grymt fint bygge det där!!! väldigt fin bil btw
kan nås på: 0704786284
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

ser ju bra ut de där :wink:...

kommer bli bra mycket roligare än med originaleffekten..
särskilt om du slänger på paxfläkten oxo :lol: :wink: ...

förresten, ifall du är intresserad kan ja höra ifall de eventuellt finns någon garageplats för dig..

om de e de så kan du pm:a mig så kan vi ta det där :wink:..

mvh
User avatar
Fisåkare
Posts: 322
Joined: 22 Dec 2005, 12:27
Location: Bajen Hill Stockholm/ Ekeby Gotland

Post by Fisåkare »

Jag blir tårögd :oops: He.. Tack så mycke! Jag skulle velat vara lite mera petig med saker å ting, men då drar de ut på tiden för mycke.

Första gången som jag projar en flerstegsraket dvs. Börja med smågrejorna och uppdatera med värre å värre go'bitar vart efter.

För att verkligen kunna visa vad dom olika åtgärdena har för inverkan på effektregistret mm.

Vanligast är ju annars att *ja ska bara ladda 0.5 med ett pellejönsagregat från skroten. De duger bra* Mm jo tjena :roll: Ja ger mej fan på att dom flesta vet va ja menar, för det slutar sällan(aldrig) där, utan man bara skenar iväg. Tills man står där med ett vörsting bygge och soptom plånbok å undrar i sitt stilla sinne varför tjejen stack :roll:

Aja, de ska iaf. bli skoj å se vad dom olika uppdateringarna gör för skilnad.

Har ja tur så kommer den att bänkas mellan varje uppdadering :D

Ha de gött å tack för alla positiva komentarer, dom gör gott mellan garageturerna.

MVH//Tobbe P
User avatar
birro
Posts: 1116
Joined: 22 Aug 2006, 07:23
Location: Stockholm nacka

Post by birro »

ser riktigt bra ut.. hur stor är oljereturen? :]
User avatar
Fisåkare
Posts: 322
Joined: 22 Dec 2005, 12:27
Location: Bajen Hill Stockholm/ Ekeby Gotland

Post by Fisåkare »

birro wrote:ser riktigt bra ut.. hur stor är oljereturen? :]

22mm utvändikt :wink:
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Va skaru köra med för sprut?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Fisåkare
Posts: 322
Joined: 22 Dec 2005, 12:27
Location: Bajen Hill Stockholm/ Ekeby Gotland

Post by Fisåkare »

Chrille. Det är min tanke att börja med orginalsprut samt spridare :shock: För att sedan lägga till ett enkelt till läggssprut med bara en spridare, typ en PIC 5'a och sedan uppdatera vart efter.

Vart de hela slutar beror väll mest på hur tunn plånkan är.

Men som sagt, jag vill försöka visa i bilder å text vad varje liten pryl har för faktisk inverkan på motorkaraktären.

Inte bara effekt mässigt utan även körbarheten, det finns många som vill ha en bra, rolig, underhållande och pålitlig motor i sin vardags bil.

Å då kanske det inte är så lockande att peta ner ett 700 hästars motormonster. Specielt inte om man varje morgon och kväll tillbringar typ 30min. i bilkö åt vardera håll :?

Tanken är att sporra och visa olika sätt att få en kul å körbar maskin, som man skälv ganska enkelt kan spika ihop utan att bli ruinerad.

Hade ja haft stålar :cry: å ett garage :? så skulle jag även velat testa olika eftermarknadssprut.

Men de får räcka med att testa ut ett system, vilket kan jag inte svara på i dagsläget tyvärr.

Nääää... Nu får ja sluta babbla en massa strunt, å gå och lägga mej i stället.

Så jag orkar skruva vidare å lägga upp söndagens bilder på TurboÄventyret.

Hoppas du förstår vad jag skrivit nu bara Chrille :wink: , ja e så trött så ja vet inte riktigt skälv faktiskt.

Hade gött //Tobbe P
Post Reply