Ximon - E30 S38 DRAG - 7.94 sek @ 285 km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Vem vet Aleex, det kanske blir så
Micke Johansson: Visst är du peppes evige hantlangare och lillebror? Du fick helt klart godkänt av worre för sin insats på er bil.
Vi tar det då du återhämtat dig Worre. Då är du välkommen till ostriket igen
Mattias: Det ligger helt klart något i det du säger. Bra synpunkt! Vi får väl ta och kompletera lite. Plåtslagaren själv kanske har lite planer.
Micke Johansson: Visst är du peppes evige hantlangare och lillebror? Du fick helt klart godkänt av worre för sin insats på er bil.
Vi tar det då du återhämtat dig Worre. Då är du välkommen till ostriket igen
Mattias: Det ligger helt klart något i det du säger. Bra synpunkt! Vi får väl ta och kompletera lite. Plåtslagaren själv kanske har lite planer.
den ända ytan som skulle vara i behov av detta är nog den mellan ram balkarna. hjulhusen är så pass kraftiga samt att det är stumt åt alla håll. men det är klart. allt syns inte på bild heller. men är lite svårt att köra med sicken när man gör hela husen på plats och inte vet hur det kommer se ut. men tanken är ju god.
får se vad simon säger när han är ute och glider me grisen på stan
får se vad simon säger när han är ute och glider me grisen på stan
Fick hjälp av Emil (bmwholmberg) i helgen att rengöra en hel del motordelar, samt att han glasblästrade mina sprängkåpor.
Blocket lackades så det blir trevligare att jobba med.
Idag skickade jag en pall på endast 170 kg till PPF.
Hoppas de få tid att förfina mina speedparts lite under de närmaste veckorna.
Blocket skall pyramidringas, det skall monteras oljemunstycken, kammarna skall slipas om och sprängkåporna skall paras ihop.
Detta innebär nog tyvärr att det blir lite mindre att göra den närmaste veckan
Blocket lackades så det blir trevligare att jobba med.
Idag skickade jag en pall på endast 170 kg till PPF.
Hoppas de få tid att förfina mina speedparts lite under de närmaste veckorna.
Blocket skall pyramidringas, det skall monteras oljemunstycken, kammarna skall slipas om och sprängkåporna skall paras ihop.
Detta innebär nog tyvärr att det blir lite mindre att göra den närmaste veckan
Inte blev det något uppehåll bara för att block, låda m.m. är borta inte.
Jag fick låna ett m30-block av worre, så jag muttrade ihop det och väntar nu bara på att min turbo ska dyka upp
Hämtade ut min nya fläkt. 382mm sugande ska nog passa fint.
Har även gjort lite skitjobb inför invändig lack. Karosserikit över hela kroppen, men det blir förhoppnings både bra och hyfsat tätt tillslut
I morgon blev det visst så att jag åker till fjälls och förorenar lite luft
Jag fick låna ett m30-block av worre, så jag muttrade ihop det och väntar nu bara på att min turbo ska dyka upp
Hämtade ut min nya fläkt. 382mm sugande ska nog passa fint.
Har även gjort lite skitjobb inför invändig lack. Karosserikit över hela kroppen, men det blir förhoppnings både bra och hyfsat tätt tillslut
I morgon blev det visst så att jag åker till fjälls och förorenar lite luft
Dags för en liten uppdate. Det har inte blivit så mycket gjort på bilen den senaste tiden. Jag har vart i fjällen, och sen har vi startat upp Tiaz kärra ( ungefär samma setup som jag hade förra året) och lekt en hel del med den
Turbon trillade in för ett tag sen, och självklart ville Tiaz visa hur stark han är
Själva grenröret är i princip klart. Har börjat på wg-anslutning, men det är inte klart än.
Ikväll åker jag och Emil söderut och planerar ett besök i Avesta under förmiddagen i morgon. Då får man tillbaka lite speedparts
Sen blir det sthlm under helgen och diverse besök.
Turbon trillade in för ett tag sen, och självklart ville Tiaz visa hur stark han är
Själva grenröret är i princip klart. Har börjat på wg-anslutning, men det är inte klart än.
Ikväll åker jag och Emil söderut och planerar ett besök i Avesta under förmiddagen i morgon. Då får man tillbaka lite speedparts
Sen blir det sthlm under helgen och diverse besök.