BMW e30 327 TIC
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
Butchermardin wrote:Andreas K wrote:kollade du med mobimech innan? Däre köpte jag mina grejor till e30 diffen. De är alltid en bra idee att se över lamlellerna, en kompis sv sålda på m-coupe på 7000 mil hade utslitna lameller när han tog isär den.
Mobimech har nada till den stora diffen (aka 210-diffen)! Tack endå för tipset!
Till e30/M-coupe (aka 188-diffen) vet jag att det fortfarande finns grejjer att få tag på och även möjlighet att bearbeta "drevhållarna" för att få in fler lameller.
Lamellernas skick har nog uteslutande med ägaren till klumpens körstil att göra! Har den fått jobba hårt så tar det nog inte så många 1000 mil innan prylarna blir slitna!
såg att du har fixat med din diff vart har du hittat lameller till den?tänkte byta jag med. mvh Tobbe
Tobbe. L
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
- Butchermardin
- Posts: 269
- Joined: 20 Nov 2005, 14:01
- Location: Båstad
- Contact:
Ber om ursäkt att jag inte svarat i tråden och varit speciellt aktiv här inne, men det har varit VÄLDIGT lite fritid på senaste tiden! Har jobbat massor övertid på jobbet, plus en del extrajobb på det! Allt för att kunna finansiera vinterns modifikationer.
Har fått hem svetsen men knappt hunnit köra något med den, men det lilla jag har kört har varit rostfritt och det funka underbart trots min obefintliga erfarenhet!
Har hjälp en utav mina bmw-turbo kompisar här i närheten och vi hade uppstart i fredags och nu på söndag-kväll har vi pillat lite till, så nu på slutet fick vi den att gå riktigt fint på lågvarv och tomgång, så nu i veckan blir det till att rulla ut ur verkstan och prova lite på väg!
Ska se om jag hinner med en bildupdatering i veckan och går det bra med polarens bil så kanske det tillochmed blir lite film!
Har fått hem svetsen men knappt hunnit köra något med den, men det lilla jag har kört har varit rostfritt och det funka underbart trots min obefintliga erfarenhet!
Har hjälp en utav mina bmw-turbo kompisar här i närheten och vi hade uppstart i fredags och nu på söndag-kväll har vi pillat lite till, så nu på slutet fick vi den att gå riktigt fint på lågvarv och tomgång, så nu i veckan blir det till att rulla ut ur verkstan och prova lite på väg!
Ska se om jag hinner med en bildupdatering i veckan och går det bra med polarens bil så kanske det tillochmed blir lite film!
Mvh Martin Söderlind
- Butchermardin
- Posts: 269
- Joined: 20 Nov 2005, 14:01
- Location: Båstad
- Contact:
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
Hallå..
Fett bygge...
Såg att du ska breda med andra kanter..
På min E30 med V8 så har jag 18" 265or.
Har golf 1 skärmkanter på den, hur hadde
du tänkt göra?
Skickar med en bild på de..
http://i120.photobucket.com/albums/o184 ... g_0319.jpg
Mvh Macke...
Fett bygge...
Såg att du ska breda med andra kanter..
På min E30 med V8 så har jag 18" 265or.
Har golf 1 skärmkanter på den, hur hadde
du tänkt göra?
Skickar med en bild på de..
http://i120.photobucket.com/albums/o184 ... g_0319.jpg
Mvh Macke...
E30 325ixtt håller på o bli förförd av stygga KKK27an, som nu blir brädad av grymma gt42an...
- Butchermardin
- Posts: 269
- Joined: 20 Nov 2005, 14:01
- Location: Båstad
- Contact:
Sorry att jag legat lite på latsidan vad gäller uppdateringar! Men detta innebär ju inte automatiskt att det inte hänt något med projektet.
För tillfället är bilen i goda händer nere hos Jocke på Vallåkra motorsport, där det som sagt byggs fullbur! Buren blir en kompromiss mellan Dragrace och Banrace-bur, skall förhoppningsvis gå att få den för bägge delar! Tanken är ju att jag både skall kunna tävla lite i Dragrace och på sikt även testa Drifting (som går under banrace-reglementet vad gäller bur-krav) när man fått lite körvana! Nog babblat, jag låter bilderna tala för sig själva.
Vi har valt att sänka dörrkrysset något i framkant för att underlätta insteget för mig (187cm lång och en vighets-koeficient liknande en betongsuggas)...
Sen har jag spanat lite på DTM-bils bilder och hittat en del förstärknings anordningar som vi "härmat", bland annat staget som syns på bilden för att förstärka upp bakvagnsinfästningen i karossen.
Jocke är oerhört duktig, har huvudet på skaft och är dessutom väldigt trevlig. Så honom kan jag varmt rekomendera för folk i södra sverige som vill ha burbyggnations hjälp!
Jag återkommer med bilder på mina nya chassiekomponenter samt lite fler burbilder senare i helgen!
För tillfället är bilen i goda händer nere hos Jocke på Vallåkra motorsport, där det som sagt byggs fullbur! Buren blir en kompromiss mellan Dragrace och Banrace-bur, skall förhoppningsvis gå att få den för bägge delar! Tanken är ju att jag både skall kunna tävla lite i Dragrace och på sikt även testa Drifting (som går under banrace-reglementet vad gäller bur-krav) när man fått lite körvana! Nog babblat, jag låter bilderna tala för sig själva.
Vi har valt att sänka dörrkrysset något i framkant för att underlätta insteget för mig (187cm lång och en vighets-koeficient liknande en betongsuggas)...
Sen har jag spanat lite på DTM-bils bilder och hittat en del förstärknings anordningar som vi "härmat", bland annat staget som syns på bilden för att förstärka upp bakvagnsinfästningen i karossen.
Jocke är oerhört duktig, har huvudet på skaft och är dessutom väldigt trevlig. Så honom kan jag varmt rekomendera för folk i södra sverige som vill ha burbyggnations hjälp!
Jag återkommer med bilder på mina nya chassiekomponenter samt lite fler burbilder senare i helgen!
Mvh Martin Söderlind
- Carbon-Customs
- Posts: 8
- Joined: 21 Oct 2006, 12:04
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
- Butchermardin
- Posts: 269
- Joined: 20 Nov 2005, 14:01
- Location: Båstad
- Contact:
Peppe : Tack så mkt! Stressplatta har jag för uthyrning ja! PM:a mig för mer info.
yvvi : Tackar! Gällande mitt betyg i svenska så kan jag väl bara säga som så att jag klarade mig med nöda och näppe undan med ett svagt G. Renesansen och diktanalyser var inte direkt min kopp med te.
Ni andra : Tack för visad uppskattning!
Imorgon kommer det nya bilder.
yvvi : Tackar! Gällande mitt betyg i svenska så kan jag väl bara säga som så att jag klarade mig med nöda och näppe undan med ett svagt G. Renesansen och diktanalyser var inte direkt min kopp med te.
Ni andra : Tack för visad uppskattning!
Imorgon kommer det nya bilder.
Mvh Martin Söderlind