BMW e30 327 TIC

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Skunk
Posts: 235
Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde

Post by Skunk »

Vart mkt slaktdjur den sista tiden på jobbet?
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

Butchermardin wrote:
Andreas K wrote:kollade du med mobimech innan? Däre köpte jag mina grejor till e30 diffen. De är alltid en bra idee att se över lamlellerna, en kompis sv sålda på m-coupe på 7000 mil hade utslitna lameller när han tog isär den.


Mobimech har nada till den stora diffen (aka 210-diffen)! Tack endå för tipset!

Till e30/M-coupe (aka 188-diffen) vet jag att det fortfarande finns grejjer att få tag på och även möjlighet att bearbeta "drevhållarna" för att få in fler lameller.

Lamellernas skick har nog uteslutande med ägaren till klumpens körstil att göra! Har den fått jobba hårt så tar det nog inte så många 1000 mil innan prylarna blir slitna! :)


såg att du har fixat med din diff vart har du hittat lameller till den?tänkte byta jag med. mvh Tobbe
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
User avatar
Bernis
Posts: 298
Joined: 20 Nov 2005, 17:25
Location: Motala

Post by Bernis »

Hur går det för idig?? Gjort nåt mer eller? Vart inget åka i år.. Blir den JÄTTE färdig till nästa år i stället?
User avatar
Butchermardin
Posts: 269
Joined: 20 Nov 2005, 14:01
Location: Båstad
Contact:

Post by Butchermardin »

Ber om ursäkt att jag inte svarat i tråden och varit speciellt aktiv här inne, men det har varit VÄLDIGT lite fritid på senaste tiden! Har jobbat massor övertid på jobbet, plus en del extrajobb på det! Allt för att kunna finansiera vinterns modifikationer. :oops: :)

Har fått hem svetsen men knappt hunnit köra något med den, men det lilla jag har kört har varit rostfritt och det funka underbart trots min obefintliga erfarenhet! :oops: :)

Har hjälp en utav mina bmw-turbo kompisar här i närheten och vi hade uppstart i fredags och nu på söndag-kväll har vi pillat lite till, så nu på slutet fick vi den att gå riktigt fint på lågvarv och tomgång, så nu i veckan blir det till att rulla ut ur verkstan och prova lite på väg! :)

Ska se om jag hinner med en bildupdatering i veckan och går det bra med polarens bil så kanske det tillochmed blir lite film!
Mvh Martin Söderlind
User avatar
Butchermardin
Posts: 269
Joined: 20 Nov 2005, 14:01
Location: Båstad
Contact:

Post by Butchermardin »

dubbelpost
Mvh Martin Söderlind
User avatar
Tingsdalsracer
Posts: 1104
Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten

Post by Tingsdalsracer »

Så, hur går det nu då??
Superfint bygge , blir matt när man ser hur mkt tid som är lagt ner på allt
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
e30power
Posts: 695
Joined: 28 Jul 2006, 16:14
Location: Varberg

Post by e30power »

ska du inte lägga upp en film på uppstarten?
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

har du testat den änn då! :roll:
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
User avatar
e30 344i
Posts: 1281
Joined: 27 Nov 2005, 01:48
Location: K-na & Kallinge..

Post by e30 344i »

Hallå..
Fett bygge...
Såg att du ska breda med andra kanter..
På min E30 med V8 så har jag 18" 265or.
Har golf 1 skärmkanter på den, hur hadde
du tänkt göra?

Skickar med en bild på de..
http://i120.photobucket.com/albums/o184 ... g_0319.jpg

Mvh Macke...
E30 325ixtt håller på o bli förförd av stygga KKK27an, som nu blir brädad av grymma gt42an...
User avatar
Butchermardin
Posts: 269
Joined: 20 Nov 2005, 14:01
Location: Båstad
Contact:

Post by Butchermardin »

Sorry att jag legat lite på latsidan vad gäller uppdateringar! Men detta innebär ju inte automatiskt att det inte hänt något med projektet. :wink:

För tillfället är bilen i goda händer nere hos Jocke på Vallåkra motorsport, där det som sagt byggs fullbur! Buren blir en kompromiss mellan Dragrace och Banrace-bur, skall förhoppningsvis gå att få den för bägge delar! Tanken är ju att jag både skall kunna tävla lite i Dragrace och på sikt även testa Drifting (som går under banrace-reglementet vad gäller bur-krav) när man fått lite körvana! Nog babblat, jag låter bilderna tala för sig själva. :)

Image

Image

Image

Vi har valt att sänka dörrkrysset något i framkant för att underlätta insteget för mig (187cm lång och en vighets-koeficient liknande en betongsuggas)... :wink:

Image

Image

Sen har jag spanat lite på DTM-bils bilder och hittat en del förstärknings anordningar som vi "härmat", bland annat staget som syns på bilden för att förstärka upp bakvagnsinfästningen i karossen.

Image

Jocke är oerhört duktig, har huvudet på skaft och är dessutom väldigt trevlig. Så honom kan jag varmt rekomendera för folk i södra sverige som vill ha burbyggnations hjälp! :)

Jag återkommer med bilder på mina nya chassiekomponenter samt lite fler burbilder senare i helgen!
Mvh Martin Söderlind
User avatar
Carbon-Customs
Posts: 8
Joined: 21 Oct 2006, 12:04

Post by Carbon-Customs »

hej dit arbeite ser SKIDEGODT ud, følger med i dit project med stor interresse..
BMW E30 Touring S38B36 M5
Mvh Kasper
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Bra gjort kompis :)

Visst hade du stressplatta till M20in ?
User avatar
yvvi
Posts: 94
Joined: 29 Dec 2006, 19:25
Location: Karlstad

Post by yvvi »

Killen verkar inte bara vara en jävel på att bygga bilar. MVG i Svenska utan tvekan. 8)
BMW 325 touring -89
BMW 318IS limo -95
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

den där buren blir nog riktigt smutt!
//Rickard Wersch

Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
User avatar
Butchermardin
Posts: 269
Joined: 20 Nov 2005, 14:01
Location: Båstad
Contact:

Post by Butchermardin »

Peppe : Tack så mkt! Stressplatta har jag för uthyrning ja! PM:a mig för mer info. :)

yvvi : Tackar! Gällande mitt betyg i svenska så kan jag väl bara säga som så att jag klarade mig med nöda och näppe undan med ett svagt G. Renesansen och diktanalyser var inte direkt min kopp med te. :wink:

Ni andra : Tack för visad uppskattning! :)

Imorgon kommer det nya bilder.
Mvh Martin Söderlind
JaJsEn
Posts: 620
Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan

Post by JaJsEn »

f*n va sköjj med uppdateringar i detta projektet, diggar verkligen din bil.

du får gärna lägga upp ett ca pris på vad burbygget kostade senare om du vill.

mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
Post Reply