Värt att plocka från e12
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Värt att plocka från e12
Som rubriken lyder så undrar jag om det finns något som är lönt all plocka av en e12 med 2-liters 4 cylindriga motorn som är värt någonting? Bilen skall nämligen skrotas, och så undrar jag om det är smidd vev i dessa för har hört någon påstå det Och är det något som passar på e21 modellen av denna?
Tacksam för svar som vanligt
Re: Värt att plocka från e12
BMW_Steff wrote:Som rubriken lyder så undrar jag om det finns något som är lönt all plocka av en e12 med 2-liters 4 cylindriga motorn som är värt någonting? Bilen skall nämligen skrotas, och så undrar jag om det är smidd vev i dessa för har hört någon påstå det Och är det något som passar på e21 modellen av denna?
alt är lönt att ta tillvara utom den rostiga karossen!
delarna blir perfäkta hyllvärmare som tar mycket plats! och ifall du slänger dem så ångrar du det ändå sen...
turbo såklart...
-
BMW_Steff wrote:kvalaracing wrote:Hjulnavene bak skal passe rett på om du vil ha 5 bult.noe mer jobb fremme forstod jeg men skal passe.
Detta skulle ju vara skitbra
på e21 naven borde det ju finnas material så det räcker att borra om till 5x120! fast man hgamnar o svetsa igen ett av 4x100 hålen först..
är inte 100% säker men 99 iaf.
turbo såklart...
slaup wrote:BMW_Steff wrote:kvalaracing wrote:Hjulnavene bak skal passe rett på om du vil ha 5 bult.noe mer jobb fremme forstod jeg men skal passe.
Detta skulle ju vara skitbra
på e21 naven borde det ju finnas material så det räcker att borra om till 5x120! fast man hgamnar o svetsa igen ett av 4x100 hålen först..
är inte 100% säker men 99 iaf.
det var så jag tänkte göra