Värt att plocka från e12

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
BMW_Steff

Värt att plocka från e12

Post by BMW_Steff »

Som rubriken lyder så undrar jag om det finns något som är lönt all plocka av en e12 med 2-liters 4 cylindriga motorn som är värt någonting? Bilen skall nämligen skrotas, och så undrar jag om det är smidd vev i dessa för har hört någon påstå det :roll: Och är det något som passar på e21 modellen av denna?
Tacksam för svar som vanligt :wink:
slaup

Re: Värt att plocka från e12

Post by slaup »

BMW_Steff wrote:Som rubriken lyder så undrar jag om det finns något som är lönt all plocka av en e12 med 2-liters 4 cylindriga motorn som är värt någonting? Bilen skall nämligen skrotas, och så undrar jag om det är smidd vev i dessa för har hört någon påstå det :roll: Och är det något som passar på e21 modellen av denna?
Tacksam för svar som vanligt :wink:

alt är lönt att ta tillvara utom den rostiga karossen! :lol:

delarna blir perfäkta hyllvärmare som tar mycket plats! och ifall du slänger dem så ångrar du det ändå sen... :P
turbo såklart...
kvalaracing

Post by kvalaracing »

Hjulnavene bak skal passe rett på om du vil ha 5 bult.noe mer jobb fremme forstod jeg men skal passe.
Henka.

Post by Henka. »

Jag skulle sparat allt utom karossen också. Vill du inte ha motorn kan ja komma och hämta dem. :wink: Smidd vev borde det inte va men det är ju en tvåliters...
Henrik Back
BMW_Steff

Post by BMW_Steff »

kvalaracing wrote:Hjulnavene bak skal passe rett på om du vil ha 5 bult.noe mer jobb fremme forstod jeg men skal passe.

Detta skulle ju vara skitbra :)
slaup

Post by slaup »

BMW_Steff wrote:
kvalaracing wrote:Hjulnavene bak skal passe rett på om du vil ha 5 bult.noe mer jobb fremme forstod jeg men skal passe.

på e21 naven borde det ju finnas material så det räcker att borra om till 5x120! fast man hgamnar o svetsa igen ett av 4x100 hålen först..
är inte 100% säker men 99 iaf. :P
turbo såklart...
jorgen

Post by jorgen »

slaup wrote:
BMW_Steff wrote:

på e21 naven borde det ju finnas material så det räcker att borra om till 5x120! fast man hgamnar o svetsa igen ett av 4x100 hålen först..
är inte 100% säker men 99 iaf. :P

det var så jag tänkte göra :D
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com

Stort tack till:

PPF
Peter K
Henka.

Post by Henka. »

I hur pass dåligt skick är karossen annars? Har du några bilder så sätt gärna ut dem.
Henrik Back
tony

!!!

Post by tony »

Har den rpm mätare orginal..så e jag intreserad av den.. :lol:
BMW_Steff

Post by BMW_Steff »

Henka. :Har inga bilder nu, har inte bilen hemma heller. Vet inte riktit hurudant skick den är i.

tony :Vet ej om den har varvräknare.

Skall vel åka och titta på bilen i heljen om jag åket till isbanan :) så då kan ja kolla skicket och fota den.
Post Reply