kjøre så fort som mulig

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
User avatar
rocket
Posts: 177
Joined: 20 Nov 2009, 17:02
Location: Oslo ca

kjøre så fort som mulig

Post by rocket »

hei, har noen av dere anbefalinger på valg av karrosseri for høyest mulig hastighet?

Har lest at E39 har god "drag coeffecient".. altså lite luftmotstand?

Ønsker å komme meg opp i nærmere 300km/t etter hvert, med ca 400-450 hk hvis det er mulig...

Hvordan er E34, er det mulig å kjøre fort med dette karosseriet uten for mye effekt?

Har m20b27 @ 1,1bar med 60mm holset nå, og i e30 karrosseriet så stopper det på ca 260km/t :shock:
For mye luftmotstand på E30?
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Re: kjøre så fort som mulig

Post by RoDe »

Läs på om utväxling.
The Lower Class
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Re: kjøre så fort som mulig

Post by Joachim »

Du trenger mer effekt. Null problem med 300 i e30 med nok power. Min drog som et tog fremdeles på 270, men hadde ikke så mye mer vei. 640hk på nav
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: kjøre så fort som mulig

Post by Nisse Järnet »

Detta var med 430whp, inga problem att dra varvstopp på 6an :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: kjøre så fort som mulig

Post by erikjakan »

Vad har du för utväxling, och hur ser din bromskurva ut?

Polarens e30 m3 gör 260 kmh med 280 hk.

430hk bör ta dig minst till 290.
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Jens92
Posts: 593
Joined: 07 Sep 2010, 21:36
Location: Lindesberg

Re: kjøre så fort som mulig

Post by Jens92 »

Min e34 gjorde 272km/h på one mile. Har ca 505whp. Börjar gå tungt i den hastigheten men lite till går det om man håller i längre
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: kjøre så fort som mulig

Post by Nisse Järnet »

Nisse Järnet wrote:Detta var med 430whp, inga problem att dra varvstopp på 6an :)
https://www.youtube.com/watch?v=dCxfrLReTho" onclick="window.open(this.href);return false;
Glömde ju förfan länken...
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
rocket
Posts: 177
Joined: 20 Nov 2009, 17:02
Location: Oslo ca

Re: kjøre så fort som mulig

Post by rocket »

ja ok, takk for svar!
Jeg har mellom 350 og 400 WHP vil jeg tro.
Er kanskje ikke mer enn 350, har ikke bremset den. Får prøve å gjøre det til sommeren.
Jeg har 3,64 utveksling, original m20b25 girkasse.

Men den går ikke slik din gjør Nisse Järnet, den er ikke like rask.

Det blir nok til at jeg bruker e34 etter hvert.
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
User avatar
TheMan
Posts: 741
Joined: 03 Jul 2011, 20:11
Location: Gotland

Re: kjøre så fort som mulig

Post by TheMan »

300km/h kan inte va nå större problem med en e30? Med rätt utväxling och växellåda, dock krävs de ju lite effekt för att kunna göra de utan o ha mil av raksträcka :)

Min e30 med 6-700whp gör ju mätarn ut på ett kick (250-270? ej uppmätt) med getraglåda och 3,73 så med en diff med lägre utväxling så känns inte 300 som ett problem.

e34 har ju betydligt mer vikt att dra på så det känns ju som att oavsett behöver du mer effekt?
Leo Andersson
0761261580

e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
User avatar
rocket
Posts: 177
Joined: 20 Nov 2009, 17:02
Location: Oslo ca

Re: kjøre så fort som mulig

Post by rocket »

e34 er tyngre, men i høy fart har vekten nesten null betydning.
Det er kun luftmotstand man prøver å overvinne... Og tror e34 har bedre drag coefficient enn e30, som ser ut som en pappeske :)
600 WHP er en helt annen situasjon en det jeg har, er ikke sikkert jeg har så veldig mye mer enn ca 350 whp. og da går det tråere og tråere i hastigheter over 220-230. :? ¨

Jeg bruker "lang" tid for å komme meg fra 230 og opp til 250 :shock:
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: kjøre så fort som mulig

Post by erikjakan »

Det är inte så konstigt att bilen inte går fortare.

Du varvar ju ur vid 260...

Vad har du för turbo?

Börja med att byt till 2.65 i bakaxeln om du vill åka fort, speciellt med liten turbo då motorn dödar den på varv.
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
rocket
Posts: 177
Joined: 20 Nov 2009, 17:02
Location: Oslo ca

Re: kjøre så fort som mulig

Post by rocket »

hei, prøvde i går og den gjør greit 240 i oppoverbakke, så det går ganske greit opp dit. Da stopper speedometeret.
Har 3,64 diff.
Holset hybrid mellom hx35 og hx 40. modell HE-ett-eller-annet. Kompressor: 60mm/86mm inducer exducer,
eksos: 70mm/60mm, 14cm^2 eksoshus. Jeg mener selv at denne turboen ikke er så liten til 2,7 liters motor?

Ja, varvar ur på 260 sikkert ja.
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: kjøre så fort som mulig

Post by erikjakan »

Turbon är bra, stor för effekten.

Men utväxlingen är alldeles fel för att köra fort, testa 2.65 så ska du få se på grejer :)
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: kjøre så fort som mulig

Post by JockE28 »

erikjakan wrote:Turbon är bra, stor för effekten.

Men utväxlingen är alldeles fel för att köra fort, testa 2.65 så ska du få se på grejer :)
va sitter det i för bil? :) till 210 pratar vi om nu va?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Re: kjøre så fort som mulig

Post by RoDe »

JockE28 wrote:
erikjakan wrote:Turbon är bra, stor för effekten.

Men utväxlingen är alldeles fel för att köra fort, testa 2.65 så ska du få se på grejer :)
va sitter det i för bil? :) till 210 pratar vi om nu va?
Sitter på 525tds e34, är 188 diff. Passar rakt av på e30 bakvagn om man byter diffkåpa.
The Lower Class
User avatar
rocket
Posts: 177
Joined: 20 Nov 2009, 17:02
Location: Oslo ca

Re: kjøre så fort som mulig

Post by rocket »

en sånn diff har jeg liggende.
Jeg endte opp med å bygge om bilen til drifting.
Så får vi se hur det funker isteden.

Men kanskje en 2,65 diff på en e34 turbo etter hvert :)
SKulle bare hatt e34 m5 instrument, som går til 300km/t :twisted:
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
Post Reply