Turbo BelAir.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016. Framme i USA
Helt klart,blir det filmuppdateringar när det drar igång?
Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016. Framme i USA
Bilder och filmer kommer att läggas upp i Facebook gruppen Dragweek 2016 with turbo BelAir.
https://www.facebook.com/groups/909784182435515/
Kommer även att bli livesändningar, förra året var det gratis via Youtube.
Kanske blir någe betalning nu denna gång.
https://www.facebook.com/groups/909784182435515/
Kommer även att bli livesändningar, förra året var det gratis via Youtube.
Kanske blir någe betalning nu denna gång.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016. Framme i USA
Kommer bli grymt detta
Vart fick du tag i billet impeller?
Vart fick du tag i billet impeller?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Re: Pro-Milles BelAir. DragWeek 2016. Framme i USA
Snart är det dags!
Måndagen den 5:e September flyger jag, Juha "Tjoa" Forsman och "VEMS" Emil Larsson över till USA.
Blir lite service under tisdag till onsdag hos Larry i Heiskell Tennessee, ev. blir det test på någon bana i närheten.
På fredagen åker vi upp till Hebron Ohio, 60 svenska mil upp dit.
Så nu under veckan ska vissa delar och verktyg plockas ihop som inte skickades med bilen.
Fick hem en ny laddning med T-shirts, köp gärna en eller flera.
Eller sponsra med 1000kr och få en T-shirt på köpet.
Pris 250kr ink. frakt, 200kr vid avhämtning. Finns i följande storlekar, S M L XL XXL XXXL
Måndagen den 5:e September flyger jag, Juha "Tjoa" Forsman och "VEMS" Emil Larsson över till USA.
Blir lite service under tisdag till onsdag hos Larry i Heiskell Tennessee, ev. blir det test på någon bana i närheten.
På fredagen åker vi upp till Hebron Ohio, 60 svenska mil upp dit.
Så nu under veckan ska vissa delar och verktyg plockas ihop som inte skickades med bilen.
Fick hem en ny laddning med T-shirts, köp gärna en eller flera.
Eller sponsra med 1000kr och få en T-shirt på köpet.
Pris 250kr ink. frakt, 200kr vid avhämtning. Finns i följande storlekar, S M L XL XXL XXXL
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dragweek 2016 med Turbo BelAir. Snart är det dax
Ett gäng bilder från resan.
Bild från Test & Tune på Knoxville Dragstrip fredagen 9/9
Richard Sahlström i mitten har varit till en stor hjälp med att fixa nya kontakter åt mej, han har känt
Larry Waddell sedan -94. Han hittade trailern som vi hade under hela resan mm.
Emil Larsson till vänster, våran tuner. Hans datafingrar går inte av hackor
Larry Waddell till höger.
Larry Waddell till vänster, utan hans hjälp hade denna resa inte varit möjlig.
Michael Thomas till höger, han fixade klistermärken till våran trailer. Han äger firman Bad Designs.
Första provkörningen med trailern efter bilen, i Heiskell Tennessee.
Juha "Tjoa" Forsman till vänster.
I kön till "Tech control" i Hebron på National Raceway
I kön till "Tech control" i Hebron på National Raceway
Vart folksamling runt bilen... Jänkarna vart impade av sleepern
Snigeln tittade fram
Dennis Klangebo och Magnus Frost från Norrlands Asconan
Efter besiktningen (Tech control) började vi med växellådsbyte.
Jake Preformance skulle leverat lådan 1:a september till Larry i Heiskell Tennessee.
Men vi fick den försenat upp till Hebron Ohio, Dennis Taylor (farsa till Alex Taylor som kör Camaro -67 LS turbo 8.68 i snitt) var schysst och körde upp den åt oss. Men vi märkte att det saknades ett stift i kontakten till lådan, öppnade tråget. Jo det var inget transbrake ventilhus där. SUCK!
Var bara att lyfta dit lådan ändå, vi vågade inte byta ventilhus.
Blev och banka till växellådstunneln lite extra pga nyare hus på lådan, oljeanslutningarna sitter inte lika.
Emil knåpade om elen till måndagen så att 3ans växel går in vid launchcontrol så att jag kunde hålla bilen still lättare.
I uppliningen på måndagen, första racedagen efter byte av bakaxelklumpen.
Körde pissiga 11.77 130mph med 1.9 i 60fot, var helt utan fokus då.
Första checkpointen dag 1
Andra checkponten dag 1
Vi åkte till Summit Motorsportspark i Norwalk, träffade på dessa grabbar.
Dom hade kört sönder deras startmotor, vi hade en ny reserv med oss som vi gav till dom
Dom beställde en ny från Summit som vi fick till US131 banan.
Summit Motorsports Park i Norwalk Ohio, i upplinigen.
Körde 10.14 145mph 1.69 i 60fot. Vi nöjde oss med den repan.
Började jaga efter ett lustgassystem istället, hittade ett begagnat cheater för Dominator fläns.
Jessie Madaffari Jr som kör Stepsiden hade lustgassystemet monterat på sin Pickis men använde inte det.
Jessie längst till höger.
Lusgasystemet.
Monte Smith fixade till bestyckning för 75hk och 85hk
Ett team lånade ut deras reserv lustgastub till oss, se vad glad jag blev
Första checkpointen dag 2
Andra checkpointen dag2
På US 131 Motorsports Park i Martin Michigan
Lustgassystemet monterades på morgonen under en regnskur, tur för oss.
Då han vi med att köra första rundan i "All in"
9.72 142mph, bilen gick så fett att den dog på slutet.
Efter lite tuning så körde vi nytt pers bästa. 9.26 149mph 1.45 i 60fot
Vi hade slut på rena shorts, och Meijer hade bara jeans för 9.99$
Var bara att köpa jeans och kapa av dom
Första checkpointen dag3
Andra checkpointen dag3
Vårat hangaround team Drunkweek var på TGI Fridays i Indianapolis (dom var 13pers).
Dom ville bjuda på grogg till oss efter dagen
Indianapolis tunade vi på lite mer lustgas. Men fick rejäla däckskak och hjullyft.
Släppte av gasen under 2sekunder, körde dock en 9.46 149mph 1.52 i 60fot ändå.
Vi nöjde oss med det och servade bilen istället. Ställde ventiler och bytte lambdasond.
Fick se att höger bakskärm vart lite knäckt efter repan.
Första checkpointen dag4
Andra checkpointen dag4
Tankningen av bilen under roadtripen mellan Indianapolis och Hebron
Sista racedagen i uppliningen
Lyckades klämma nytt pers bästa i första rundan, 9.25 151mph 1.48 i 60fot
I uppliningen till andra rundan
Emil tunar på till sista rundan
I uppliningen till andra rundan
YEAH!! 9.22 151mph (244km/h) 1.47 i 60fot nytt pers bästa igen
Prisutdelning.
Fick ett passande klistermärke av ett team
Kommer fler bilder av resan ner till Knoxville och Orlando Speedworld
Bild från Test & Tune på Knoxville Dragstrip fredagen 9/9
Richard Sahlström i mitten har varit till en stor hjälp med att fixa nya kontakter åt mej, han har känt
Larry Waddell sedan -94. Han hittade trailern som vi hade under hela resan mm.
Emil Larsson till vänster, våran tuner. Hans datafingrar går inte av hackor
Larry Waddell till höger.
Larry Waddell till vänster, utan hans hjälp hade denna resa inte varit möjlig.
Michael Thomas till höger, han fixade klistermärken till våran trailer. Han äger firman Bad Designs.
Första provkörningen med trailern efter bilen, i Heiskell Tennessee.
Juha "Tjoa" Forsman till vänster.
I kön till "Tech control" i Hebron på National Raceway
I kön till "Tech control" i Hebron på National Raceway
Vart folksamling runt bilen... Jänkarna vart impade av sleepern
Snigeln tittade fram
Dennis Klangebo och Magnus Frost från Norrlands Asconan
Efter besiktningen (Tech control) började vi med växellådsbyte.
Jake Preformance skulle leverat lådan 1:a september till Larry i Heiskell Tennessee.
Men vi fick den försenat upp till Hebron Ohio, Dennis Taylor (farsa till Alex Taylor som kör Camaro -67 LS turbo 8.68 i snitt) var schysst och körde upp den åt oss. Men vi märkte att det saknades ett stift i kontakten till lådan, öppnade tråget. Jo det var inget transbrake ventilhus där. SUCK!
Var bara att lyfta dit lådan ändå, vi vågade inte byta ventilhus.
Blev och banka till växellådstunneln lite extra pga nyare hus på lådan, oljeanslutningarna sitter inte lika.
Emil knåpade om elen till måndagen så att 3ans växel går in vid launchcontrol så att jag kunde hålla bilen still lättare.
I uppliningen på måndagen, första racedagen efter byte av bakaxelklumpen.
Körde pissiga 11.77 130mph med 1.9 i 60fot, var helt utan fokus då.
Första checkpointen dag 1
Andra checkponten dag 1
Vi åkte till Summit Motorsportspark i Norwalk, träffade på dessa grabbar.
Dom hade kört sönder deras startmotor, vi hade en ny reserv med oss som vi gav till dom
Dom beställde en ny från Summit som vi fick till US131 banan.
Summit Motorsports Park i Norwalk Ohio, i upplinigen.
Körde 10.14 145mph 1.69 i 60fot. Vi nöjde oss med den repan.
Började jaga efter ett lustgassystem istället, hittade ett begagnat cheater för Dominator fläns.
Jessie Madaffari Jr som kör Stepsiden hade lustgassystemet monterat på sin Pickis men använde inte det.
Jessie längst till höger.
Lusgasystemet.
Monte Smith fixade till bestyckning för 75hk och 85hk
Ett team lånade ut deras reserv lustgastub till oss, se vad glad jag blev
Första checkpointen dag 2
Andra checkpointen dag2
På US 131 Motorsports Park i Martin Michigan
Lustgassystemet monterades på morgonen under en regnskur, tur för oss.
Då han vi med att köra första rundan i "All in"
9.72 142mph, bilen gick så fett att den dog på slutet.
Efter lite tuning så körde vi nytt pers bästa. 9.26 149mph 1.45 i 60fot
Vi hade slut på rena shorts, och Meijer hade bara jeans för 9.99$
Var bara att köpa jeans och kapa av dom
Första checkpointen dag3
Andra checkpointen dag3
Vårat hangaround team Drunkweek var på TGI Fridays i Indianapolis (dom var 13pers).
Dom ville bjuda på grogg till oss efter dagen
Indianapolis tunade vi på lite mer lustgas. Men fick rejäla däckskak och hjullyft.
Släppte av gasen under 2sekunder, körde dock en 9.46 149mph 1.52 i 60fot ändå.
Vi nöjde oss med det och servade bilen istället. Ställde ventiler och bytte lambdasond.
Fick se att höger bakskärm vart lite knäckt efter repan.
Första checkpointen dag4
Andra checkpointen dag4
Tankningen av bilen under roadtripen mellan Indianapolis och Hebron
Sista racedagen i uppliningen
Lyckades klämma nytt pers bästa i första rundan, 9.25 151mph 1.48 i 60fot
I uppliningen till andra rundan
Emil tunar på till sista rundan
I uppliningen till andra rundan
YEAH!! 9.22 151mph (244km/h) 1.47 i 60fot nytt pers bästa igen
Prisutdelning.
Fick ett passande klistermärke av ett team
Kommer fler bilder av resan ner till Knoxville och Orlando Speedworld
Last edited by pro_mille on 21 Dec 2016, 01:49, edited 2 times in total.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Turbo BelAir Survived Dragweek. Vad händer här näst?!
Cool resa!
//AL
//AL
Mobil: o701-812737
M2C+
M3e46 SMGII
V90CC
XC70II D4
M2C+
M3e46 SMGII
V90CC
XC70II D4
Re: Turbo BelAir. Bromsad 1272whp 1428Nm.
Kika gärna på den episka DragWeek filmen.
Vart drygt 42minuter, lämpar sig bara för äkta race fans
https://youtu.be/PJ-VDeHbWmI
Vart drygt 42minuter, lämpar sig bara för äkta race fans
https://youtu.be/PJ-VDeHbWmI
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Turbo BelAir. Bromsad 1272whp 1428Nm.
Bilen är äntligen hemma, fick åka och hämta den i fredags.
Vi åkte upp med polarens Caddy så vi kunde lasta över lite delar som var med.
Körde hem bilen från Upplandsväsby.
Tvättade av både bil och släp när jag väl kom hem, bra mycket salt på vägarna.
En bild tagen vid båthamnen hemma i Torshälla.
Har anmält mej till Speedweekend, ska bli kul och testa bilen på isen.
Beställde nya dubbfria däck med dubbhål 265/70 15 bak och 215/75 15 fram.
Ska skruva i Best Grip dubb i däcken, får hjälp av Oscar som säljer dubben här i Eskilstuna.
Vi åkte upp med polarens Caddy så vi kunde lasta över lite delar som var med.
Körde hem bilen från Upplandsväsby.
Tvättade av både bil och släp när jag väl kom hem, bra mycket salt på vägarna.
En bild tagen vid båthamnen hemma i Torshälla.
Har anmält mej till Speedweekend, ska bli kul och testa bilen på isen.
Beställde nya dubbfria däck med dubbhål 265/70 15 bak och 215/75 15 fram.
Ska skruva i Best Grip dubb i däcken, får hjälp av Oscar som säljer dubben här i Eskilstuna.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Turbo BelAir. Bromsad 1272whp 1428Nm.
Fick hem nya däcken härom dagen.
Oscar på http://www.best-grip.se/ ordnade dubb för ett bra pris.
Blev 112 st. dubb i framdäcken, dubb 1740 5.4mm utstick och 2.2mm hårdmetall spets, limmades med Loctite 480.
I bakdäcken vart det 150 st dubb, borrade lite extra dubbhål i dom.
Dubb 1700 7.3mm utstick och 2.2mm hårdmetall spets.
Tar med extra dubb till bakdäcken om det skulle behövas.
Oscar på http://www.best-grip.se/ ordnade dubb för ett bra pris.
Blev 112 st. dubb i framdäcken, dubb 1740 5.4mm utstick och 2.2mm hårdmetall spets, limmades med Loctite 480.
I bakdäcken vart det 150 st dubb, borrade lite extra dubbhål i dom.
Dubb 1700 7.3mm utstick och 2.2mm hårdmetall spets.
Tar med extra dubb till bakdäcken om det skulle behövas.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Turbo BelAir. Bromsad 1272whp 1428Nm.
Var en sväng till Dahlbäck Racing i Borlänge, Emil Larsson bromsade Chevan åt mej.
Körde så klart hela vägen upp till Borlänge och hem.
1272whp 1428Nm gav bilen med 1.7bar laddtryck.
Bara 0.2bar tryckfall i laddluftkylaren, 25grader insugstemp.
Film på turen.
https://youtu.be/9w051i9m0Oc
Vart även en tur i fredags till Åby Motorklubbs årliga glöggkväll.
Körde så klart hela vägen upp till Borlänge och hem.
1272whp 1428Nm gav bilen med 1.7bar laddtryck.
Bara 0.2bar tryckfall i laddluftkylaren, 25grader insugstemp.
Film på turen.
https://youtu.be/9w051i9m0Oc
Vart även en tur i fredags till Åby Motorklubbs årliga glöggkväll.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Turbo BelAir. Bromsad 1272whp 1428Nm.
Coolt bygge med frän effekt !!!
Re: Turbo BelAir. 235km/h på Speedweekend.
En liten uppdate från våran Speedweekend körning.
Bilen fick stanna ute och skämmas ett par veckor innan Speedweekend pga att jag köpte en CNC-fräsmaskin till garaget.
Bilder på den kommer senare.
Var över till Däckia i Eskilstuna och servade bilen innan vi åkte upp till Årsunda, blev byte av olja och filter.
Körde så klart upp till Årsunda för egen maskin, vi bytte till isdäcken,
monterade på bromsskärm och monterade på uppsamlingsplåt under motor och låda.
Tomas Berg följde med som mekhjälp åt mej, han tog med sin husvagn.
Besiktning fredag morgon, inga anmärkningar.
I uppline på fredagen, passande bild för det var Svergiefinnarnas dag den 24:e
Vi fick vänta i 3timmar innan första körningen, tyvärr så lyckades inte dom laga råken på långbanan.
Så dom plogade ny bana torsdag kväll/natt. Den blev 1.2km lång accelerationssträcka på,
svängde dessutom lite och guppigt som fan pga att hyvling hanns inte med. Körde bara 170km/h i snitt.
Emil dök upp sent på fredag kväll, På lördag kom Curt Weinzel (fotograf och sponsor), samt några polare.
Se så livrädd jag var innan körning
Här bär det iväg, är nog svängen när Emil åkte med.
Återlinen, kromat och Cowboy hatt på så klart
235.10km/h som bästa sväng samt sista, då med tre glada Göteborgare med i bilen.
Körde 170, 196, 226 så förbättring varje sväng.
Vann en turbosnäcka för "Årets Turbo Bil"
På vägen hem, vart mat donken i Västerås
Film på helgens snabbaste runda på isen i Årsunda med Chevan.
Hade tre Göteborgare med i bilen, även Eddie Medusa var med :hihi:
235km/h i snitt kom jag upp i som bäst.
Hörs tydligt på filmen när ex.antal dubb släpper från bakdäcken.
Hade runt 360-370km/h på hjulen
https://youtu.be/64hal-CtWb4
Bilen fick stanna ute och skämmas ett par veckor innan Speedweekend pga att jag köpte en CNC-fräsmaskin till garaget.
Bilder på den kommer senare.
Var över till Däckia i Eskilstuna och servade bilen innan vi åkte upp till Årsunda, blev byte av olja och filter.
Körde så klart upp till Årsunda för egen maskin, vi bytte till isdäcken,
monterade på bromsskärm och monterade på uppsamlingsplåt under motor och låda.
Tomas Berg följde med som mekhjälp åt mej, han tog med sin husvagn.
Besiktning fredag morgon, inga anmärkningar.
I uppline på fredagen, passande bild för det var Svergiefinnarnas dag den 24:e
Vi fick vänta i 3timmar innan första körningen, tyvärr så lyckades inte dom laga råken på långbanan.
Så dom plogade ny bana torsdag kväll/natt. Den blev 1.2km lång accelerationssträcka på,
svängde dessutom lite och guppigt som fan pga att hyvling hanns inte med. Körde bara 170km/h i snitt.
Emil dök upp sent på fredag kväll, På lördag kom Curt Weinzel (fotograf och sponsor), samt några polare.
Se så livrädd jag var innan körning
Här bär det iväg, är nog svängen när Emil åkte med.
Återlinen, kromat och Cowboy hatt på så klart
235.10km/h som bästa sväng samt sista, då med tre glada Göteborgare med i bilen.
Körde 170, 196, 226 så förbättring varje sväng.
Vann en turbosnäcka för "Årets Turbo Bil"
På vägen hem, vart mat donken i Västerås
Film på helgens snabbaste runda på isen i Årsunda med Chevan.
Hade tre Göteborgare med i bilen, även Eddie Medusa var med :hihi:
235km/h i snitt kom jag upp i som bäst.
Hörs tydligt på filmen när ex.antal dubb släpper från bakdäcken.
Hade runt 360-370km/h på hjulen
https://youtu.be/64hal-CtWb4
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Turbo BelAir. Bromsad 1272whp 1428Nm.
BangShift delade filmen från Speedweekend, skrev lite med
http://bangshift.com/general-news/video ... f-friends/
http://bangshift.com/general-news/video ... f-friends/
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Turbo BelAir. 235km/h på Speedweekend.
Vart en tur till Gasoline Magazines swapmeet i Katrineholm i helgen.
Ställde ut Chevan med släp där, visade lite filmer på en platt tv.
Körde över fredag kväll och lämnade bil och släp på plats.
Fick berätta och förklara om bilen och våra äventyr till flertal besökare.
Var rätt mycket folk där under dagen.
Folksamling runt skutan
Inredningen ser skaplig ut fast jag inte hade tid och putsa någe.
På vägen hem, blåste förbi Karis Dodge -55. Fästet var igen vidare
Ställde ut Chevan med släp där, visade lite filmer på en platt tv.
Körde över fredag kväll och lämnade bil och släp på plats.
Fick berätta och förklara om bilen och våra äventyr till flertal besökare.
Var rätt mycket folk där under dagen.
Folksamling runt skutan
Inredningen ser skaplig ut fast jag inte hade tid och putsa någe.
På vägen hem, blåste förbi Karis Dodge -55. Fästet var igen vidare
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Turbo BelAir. Elmia nästa.
Blev bjuden av Bilsport att ställa ut skutan med släp på Elmia i påsk.
Det kunde man inte tacka nej till.
Får en egen plats/monter i D-hallen för både bil och släp
Kom gärna förbi där, kommer att ha med mej T-shirts och "läsk"
Bilen har tyvärr fått stå ute över en månad pga. flytt av hyllor, bänkar samt målning av väggar
i verkstan. Nu idag fick jag in bilen igen, känns lite säkrare att ha den inlåst
Det kunde man inte tacka nej till.
Får en egen plats/monter i D-hallen för både bil och släp
Kom gärna förbi där, kommer att ha med mej T-shirts och "läsk"
Bilen har tyvärr fått stå ute över en månad pga. flytt av hyllor, bänkar samt målning av väggar
i verkstan. Nu idag fick jag in bilen igen, känns lite säkrare att ha den inlåst
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Turbo BelAir. Elmia nästa.
vi ses där!pro_mille wrote:Blev bjuden av Bilsport att ställa ut skutan med släp på Elmia i påsk.
Det kunde man inte tacka nej till.
Får en egen plats/monter i D-hallen för både bil och släp
Kom gärna förbi där, kommer att ha med mej T-shirts och "läsk"
Bilen har tyvärr fått stå ute över en månad pga. flytt av hyllor, bänkar samt målning av väggar
i verkstan. Nu idag fick jag in bilen igen, känns lite säkrare att ha den inlåst
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Turbo BelAir. Lite fix inför Streetweek.
Här var det dåligt med uppdateringar.
Som sagt vart inbjuden till Elmia av Bilsport Janne.
Vart ju tvungen att putsa lite på skutan innan Elmia.
Per riktade ett par transportskador som vart under skeppningen av bilen hem från USA.
Han är riktigt säker på det
Första poleringen av bilen efter lackeringen, kan säga att det var nog hög tid för det.
Lacken var bra sträv innan.
Så klart körde vi ner med Chevan till Jönköping, kaffepaus vid Vättern.
Bilen på plats i D-hallen.
Var många som funderade på hur man kan få så mycket effekt ur en 327 smallblock utan överladdning
Visade filmer från Dragweek och Budapest mm.
Sandra gillade bilen
Som sagt vart inbjuden till Elmia av Bilsport Janne.
Vart ju tvungen att putsa lite på skutan innan Elmia.
Per riktade ett par transportskador som vart under skeppningen av bilen hem från USA.
Han är riktigt säker på det
Första poleringen av bilen efter lackeringen, kan säga att det var nog hög tid för det.
Lacken var bra sträv innan.
Så klart körde vi ner med Chevan till Jönköping, kaffepaus vid Vättern.
Bilen på plats i D-hallen.
Var många som funderade på hur man kan få så mycket effekt ur en 327 smallblock utan överladdning
Visade filmer från Dragweek och Budapest mm.
Sandra gillade bilen
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;