BMW E30 DRAG - "BSR - Bra Snyt Racing"

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

peppe
Moderator

Post by peppe »

Ja hon kanske är inflyttad vad vet jag =)
peppe
Moderator

Post by peppe »

Fint besök från Piteå av Micke & Worre, det betyder mindre slit för mig och bror, mera peka med hela armen :)

Idag, Lördag så har vi gjort innerskärmarna / hjulhusen. Dom är svetsade och klara. Nu väntar hatthylla och brandvägg nästa. När nu det blir? :P

Image
Mina h-profilare har hittat hit från staterna, 135mm cc.

Image
Efter 30min så hade vi lyckats bygga in sladden till rondellen, d.v.s. klart och betalt, som tur var gick det att lirka ut kontakten, hehe.

Image
Öppnar man tanklocket på denna bilen hittar man denna snubbe på andra sidan, lite big head men ändå, han satt ba där!!

Image
Worat fastnar, innan man klättrar in och ska leka bland alla balkar så bör man mäta omkrets på huvud och fötter. Annars fastnar man :P

Image
3st hjärnor som går på övervarv, dom försöker lista ut hur sjutton det ska bli ett hjulhus av plåtbitarna där.

Image
Överste "snorre" leker plåtslagare. Han är även det till yrket, därför det blir så bra :P

Image
Inte kunde dom låta bli att klottra på bilen heller, ajja bajja.

Image
En ÄKTA Slitz / FHM röv. Rösta på moi.

Image
Micke smyg taggar på bilen och jag testar aphängar bärarmen under.

Image
Inte så dumt, blir nog bra det här.

Folköl och film nu, vi måste orka jobba mera imorgon.

Mvh, Worat, Bad Mike, Sissy Mike & BigheadP
AndreasT

Post by AndreasT »

Ser kanon ut, blir plats manliga däck där 8)
Måste vara gött att få hjälp med mekandet. Är planen att bilen skall vara klar i sommar?
Mirre

Post by Mirre »

Det va fan bra gjort det där...

Nu ligger ni före. :D
peppe
Moderator

Post by peppe »

AndreasT wrote:Ser kanon ut, blir plats manliga däck där 8)
Måste vara gött att få hjälp med mekandet. Är planen att bilen skall vara klar i sommar?

Ja ibland är det skönt med lite backup :)

Planen är att kunna åka i sommar, lite iaf. Lär kanske gå till hösten så jag hinner snyta sönder den i Piteå på höst tävlingen :)

Mirre wrote:Det va fan bra gjort det där...

Nu ligger ni före. :D

Ja inte illa pinkat av ett par blinda och döva hönor, före och före. Du köttar snart om du har ju buren.. Det har inte jag ;)
Ximon

Post by Ximon »

Du är ju snart klar.
EDPS Piteå skall den vara klar peppe! :)
peppe
Moderator

Post by peppe »

Ximon, lär inte bli klar tills dess. Måste hinna hinka ned en S50 eller något ballt innan jag gör entré på banan så jag kan jaga dig lite.
Mirre

Post by Mirre »

Har ni inte gjort nåt idag Peppe?
Ximon

Post by Ximon »

Du har ju fixat stakar och allt. Nu är det bara att plocka ihop den!
Eller är det bara för att sitta och smida med dem? :wink:

Är worre och micke godkända efter helgens jobb eller?
peppe
Moderator

Post by peppe »

Mirre: Tja, vila sig är väll att jobba? Fick slut på plåt och på Söndagar är det inte så vanligt att någon vill kränga ett par ark, nu är det dryg arbets vecka igen så det lär inte hända något på bilen förns Fredag, tyvär :(

Ximon: Du har 4-link och S38, jag kommer då fått biffa upp motorn lite. Och ja det är en tävling ;) Micke & Worre fick bra betyg, så bra att dom fick sova på min soffa ;)
Tingsdalsracer

Post by Tingsdalsracer »

Ser ju hel fett ut, härligt med såna kompisar. Kul att du hinner ut i sommar, är mer tveksam att jag gör det pga allt arbete. Grymt läcker verkar den bli ialla fall.

Mvh Patrik
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Äv egen erfarenhet vad dte gäller ögorna så säger jag baar Har ni fått en grad på ögat så ÅK in på engång.

Jag lideer av det då en flisspån började orsta imittöga så jag fick åka akut in , idagens läge har jag lite problem visa gåger o se på grund av det så nu för tidne då kör jag enbart mde glasögon.

Det tog mig fem minuter så kom ögonläkaren väldigt skicklig sak han kollade o petade bort det mesta som satt fast i ögat på mig.
När han var kalr kolalde han på klockan o sa faskien gick ju fort detta nu hinner jag ju åka med tåget hem med :D

Nästa dag fick jag åka upp till ögonkliniken o där fick dom borra ur resten ur ögat på mig :(
Inge skoj lär jag säga
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Jag lär bara säga att det var ett oerhört snyggt arbete med inner skärmarna syns som sagt att han ärplåtslagare till yrket :) ..

Jaghar självlärt mig plåtslagar yrket nu under sommaren så :)

Men väldoigt snyggt blev dte fortsätt med denna stil så komem det blir sjukt bra :)
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
peppe
Moderator

Post by peppe »

Tackar!

Ögonen är viktiga, men skräp kommer ju alltid in förr eller senare :)

Beställde fästen till stolarna idag samt massa mer jävla rör till buren, 2000kr extra vart det med rör, huvva :P

Mvh.
Micke johansson

Post by Micke johansson »

BSR :) Vad mer ska beställas
knoddas

Post by knoddas »

får man fråga va det vart för bur? å vart i från, även pris för allt vore skoj?..
robbz

Post by robbz »

börjar likna nåt det här ju.....var köper du moly rören nånstans förresten? guss?

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Post Reply