Har en 330ix e46 som fått lite mindre uppgraderingar i form av 2.5" från turbo och bak, ingen egr och nytt "insugsrör" , bmc filter , inga swirls eller vad dom kallas i insuget och även en tuningchip-box där jag ställt på soppan max. Är en rejäl skillnad mot org, vissa hävdar att det skall ge närmre 250hk/500nm men inget som är bromsat så vem vet..
Men givetvis vill man ju ha mera mos. Jag undrar då vad man kan göra och vad det kan tänkas ge i runda slängar, så vad är nästa steg?
Byta ut IC till större står med på the do list , sen är det mappning som gäller eller?
Hur mkt kan man försvänta sig av det?
Vad jag förstått sitter det en cp1 pump och gt22 nånting turbo original. Hur långt kommer jag med detta, eller vad bör uppgrades som ger mkt pang for the buck?
Hittar ingen vidare info om detta när jag googlar mig fram så alla tips och info är välkommna . Har varit inne på att ta spridare från 218 hk och uppgradera till gt25 sen riktigt ic och mappning , eller vad tror ni?
Är väl inte så många som åker diesel här men ni brukar ha svar på det mesta

Undra även vad för koppling och svänghjul som man bör köra, har en ny original liggandes och tänkte komplettera med en 6puck till det, då det trots allt är lite av ett lågbudgetprojekt detta (brukis). Detta var dock innan jag insåg att det sitter dubbelmasse på så får kanske tänka om.
Tack på förhand !
MVh