Hej,
Har lite trubbel med brukisen e46 330 med m54b30
Tror ni att topplockspackningen gått?! ser också ut som ventilkåpspackingen läcker.
tacksam för svar.
MVH
Mathias
M54B30 strul
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: M54B30 strul
Brorsan hade en 330 e46 med samma motor som du, och vit rökte oavsett årstid.
Åkte med det i 2 år innan han sålde bilen.
Bilen går än idag utan beskymmer.
Spricka i toppen konstaterade verkstaden som gjorde prover på motorn.
Under oljelocket såg det precis som på bilden.
Fyllde på vatten var 50-100 mil. Annars vare inget han gjorde.
Åkte med det i 2 år innan han sålde bilen.
Bilen går än idag utan beskymmer.
Spricka i toppen konstaterade verkstaden som gjorde prover på motorn.
Under oljelocket såg det precis som på bilden.
Fyllde på vatten var 50-100 mil. Annars vare inget han gjorde.
Re: M54B30 strul
Om det inte försvinner kylvätska så kolla över vevhusventen och byt ventilkåpspackning.
Min 320 med m54b22 såg ut ungefär så och läckte i ventilkåpspackningen (tog inte kylvätska), rengjorde vevhusventen och bytte packning och den har gått många mil efter det utan problem.
Försvinner det kylvätska så har du nog lite större bekymmer......
Mvh/ Anders
Min 320 med m54b22 såg ut ungefär så och läckte i ventilkåpspackningen (tog inte kylvätska), rengjorde vevhusventen och bytte packning och den har gått många mil efter det utan problem.
Försvinner det kylvätska så har du nog lite större bekymmer......
Mvh/ Anders
Re: M54B30 strul
Tack, då vet jag.
Bara byta ventilkåpspackningen och rensa vevhusventilationen.
Tack för svar !
Bara byta ventilkåpspackningen och rensa vevhusventilationen.
Tack för svar !
Re: M54B30 strul
Jag hade köpt ny vevhusvent då burken är sluten och går ej att öppna._TH_ wrote:Tack, då vet jag.
Bara byta ventilkåpspackningen och rensa vevhusventilationen.
Tack för svar !
1111