Någon som kört mycket laddtryck på m54 insuget? Funderar på att bygga om och köra med m50 insuget istället då det är en del vevhus utgångar på m54
Någon som pluggat och laddat på 2 bar?
Lägger in några bilder så ni ser skillnaden. Kan man svetsa igen uttagen på toppen (dom små) och sen köra med m50 insuget?
Det jag vill svetsa igen är små kanalerna som går ner till insugsventilerna då m50 insuget inte har dom kanalerna.
M54, VS m50 insug
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
M54, VS m50 insug
Tim Lantz
0709238138
______________________
e39 Turbo
Performance by Helsingborg
0709238138
______________________
e39 Turbo
Performance by Helsingborg
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: M54, VS m50 insug
Gänga å dra i nån stoppskruv eller liknande istället då slipper du ju svetsa!
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Re: M54, VS m50 insug
Kan jag också görabmw_fredde wrote:Gänga å dra i nån stoppskruv eller liknande istället då slipper du ju svetsa!
men det är väl lugnt att göra så? Bara det blir tätt.
Tim Lantz
0709238138
______________________
e39 Turbo
Performance by Helsingborg
0709238138
______________________
e39 Turbo
Performance by Helsingborg
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: M54, VS m50 insug
Det lär va lungt men porta upp toppen så det matchar nya insuget bara
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Re: M54, VS m50 insug
Det är lugnt. Smidigast är som sagt att gänga i stoppskruv.
Re: M54, VS m50 insug
Kika min projekttråd på Z3an på sävar, gjorde precis det där.
Porta och drog i stoppskruv.
Porta och drog i stoppskruv.
Stefan /Arboga
Nissan 200sx M5 Turbo v2.2 och Z3M Turbo
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223" onclick="window.open(this.href);return false;
595whp sommaren -08
900whp+ sommaren -09
9.12s @ 248kmh -11
8.97s @ 249kmh -12
Nissan 200sx M5 Turbo v2.2 och Z3M Turbo
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223" onclick="window.open(this.href);return false;
595whp sommaren -08
900whp+ sommaren -09
9.12s @ 248kmh -11
8.97s @ 249kmh -12
Re: M54, VS m50 insug
Så det är alltså bara att gänga stoppskruv i extra hålen. Porta toppen och på med m50insug?
Någon som gjort någon effektmätning eller så efteråt?
Någon som gjort någon effektmätning eller så efteråt?
Andreas Bäcker
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
Re: M54, VS m50 insug
vi bromsade 700whp hos maxxtuning på 2,2 sen körde vi på 2,5 ett bra tag, funkar fint!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: M54, VS m50 insug
Detta alltså med m50 plastinsug ?erikjakan wrote:vi bromsade 700whp hos maxxtuning på 2,2 sen körde vi på 2,5 ett bra tag, funkar fint!
Vilken turbo ?